Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 492

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2010-05-23 20:53
Antall innlegg: 44845

jeg tror ikke på noe - bare så det er sagt!!! vi er her, og det er fantastisk i seg selv! men vi er små biter i universet. om vi blir utryddet - og det blir jo alle etterhvert, formodentlig, så er det også en hverdagslig sak for universet!

bestemamma - Ikke medlem lenger2010-05-23 21:41
Antall innlegg: 34

Iblant prøver jeg å forstå - FORSTÅ - F-O-R-S-T-Å, men må med mitt vesle tilmålte vett innse at dette store - denne store skapermakt ikke er meg gitt å forstå. OG, takk for det! Om min Gud var så liten at jeg skulle kunne forstå - da var han ingen Gud. Derfor - jeg forstår ikke DHÅ, jeg forstår ikke at det faktisk kan være riktig at Han sbød og det stod der, at hele universtet eller - - - hva du vil. Jeg tror det - kanskje fordi DHÅ har gitt troen i mitt liv. Kristen tro er ikke forklarbar, at Jesus sonet hele verdens synd er for fantastisk til å være sant, å tro på Ham er et under i mitt liv. Kan oppleves!
Cygnus, at du ikke tror på noe, er jo også en tro....

Magne Suim2010-05-23 22:04
Antall innlegg: 190

Fantastisk er ikke det beste ordet å bruke. "Tøvete" er nok mer dekkende. Og hvis Cygnus ikke tror på noe, så er ikke det "også en tro", det er tvertimot fravær av tro.

bestemamma - Ikke medlem lenger2010-05-23 22:42

Ja, tøvete er jo fra ditt synspunkt da og vi får stå for det vi mener, ikke sant. Jeg er ikke noe diskusjonsmenneske så jeg skulle kanskje ikke kaste meg inn på denne tråden, men når du forklarer Bibelen og Jesus med tøvete, har vi nok ikke så mye å diskutere ...

AaseB2010-05-23 23:47
Antall innlegg: 8147

Here we go again!
Dabba dam dam dam
dabba dabba da dam dam

kjell-t-ring - Ikke medlem lenger2010-05-23 23:59
Antall innlegg: 109

Pinse feirer vi fordi Det Flyvende Spaghettimonsteret satte seg ned en dag og kokte kål til tusen trønderske røyskatter med hatt. Tenk på det! Tusen stykker! Verden er så full av basilikum at det er vanskelig å tro. Men det er sant, og du må smake urtene før du kan kjenne det inne i nudlene dine.

Glory, bestemamma og heidi44: Hans Hellige Nudlighet elsker dere selv om dere tilber en glutenfri og simpel avgud. Uansett om det er snakk om hinduisme, islam, norrøn mytologi eller kristendom, som alle jo er avkok av samme kråsen uansett. Det dere driver med er ikke ordentlig TRO engang, det er heller å regne som en blanding mellom hypernervokustiske ticks og feilslått meteorologi.

Men det som er så fint med Det Store Speghettimonsteret er at han kokte kål til alle, selv da det ikke var kål. Og han brente kålen på den fjortende dagen. For at du og jeg skulle kunne bli pastafarianere.

Måtte Han holde sine fosskokte tentakler over dere!

bestemamma - Ikke medlem lenger2010-05-24 00:02

MRSMT

Tobea - Ikke medlem lenger2010-05-24 00:04
Antall innlegg: 863

Har brikkemajoren glemt å dele ut vokaler til deg bestemamma? ;-)

Glory2010-05-24 00:07
Antall innlegg: 388

Cygnus, så stor tro som du legger for dagen er det helt umulig for meg å oppdrive!

Vi bare er her, liksom... Boom... Du nevner selv universet. Om en ser på alt fra det enorme universet - enormt helt utenfor vår fatteevne, til det minste, lille insekt, og alt i mellom (som vi ikke kjenner alt av i det hele tatt), et nyfødt liv, årstider, osv, osv, og ikke tror på noe annet enn at vi er her - tilfeldig- ja, DA har man STOR tro. Wow!

bestemamma - Ikke medlem lenger2010-05-24 00:08

NEIDA - sett inn 2 O-er.

kjell-t-ring - Ikke medlem lenger2010-05-24 00:15
Antall innlegg: 109

Hva er morsomt, bestemmama?

Tobea - Ikke medlem lenger2010-05-24 00:17

Glory, du kan jo ikke tilegne cygnus en tro h*n ikke har!

Glory2010-05-24 00:19
Antall innlegg: 388

Noe tror man jo uansett, Tobea. Om du tror alt er tilfeldig, så tror du jo nettopp det...

Tobea - Ikke medlem lenger2010-05-24 00:24

Jada Glory, men du kan ikke tilegne Cygnus en tro h*n ikke har, selv om du fra ditt ståsted mener at dette også er en tro.

sjørbis2010-05-24 01:12
Antall innlegg: 2

Jeg synes ikke vi skal gjøre narr av hverandre. Selv er jeg ateist, men respekterer alle andre trosretninger og troslegninger.

Tedh - Ikke medlem lenger2010-05-24 09:56
Antall innlegg: 238

Hva er det som er kynisk i min tråd Glory? Kynisk= egeninteresse.

Jeg vet ikke i hvilken grad du har av egeninteresse av å spre sånt sprøyt som du kommer med her. Jeg har respekt for mennesker som tror på hva de vil, men tro det for deg selv. For jeg skal love deg en ting Glory. Den hellige ånd som DU kaller han, eller Jesus, som nå er dau, eller noen annen av dine gude dyrkelser, har tro på MEG. Det lyset du har sett kommer JEG aldri til å se.

Jeg har skrevet litt i tråden som omhandler mohamedtegningene, om legger ikke skjul på hva jeg mener om religion og de som får av kynisme folk til å tru på forskjellige ting.

Så Glory, bruk din tilmålte tid her på jorda til å tru på noe som andre skrev ned flere hundre år etter det skal angivelig ha skjedd, og tru beinhardt på det. Ikke reflekter over at de troende har delt seg i utallige retninger og hatt interne stridigheter og maktkamper i 18- 1900 år etter at de har tolket hva snekkeren fra Nasareth har gjort og sagt. Du må ikke et sekund innbille deg Glory, Bestemor eller andre religiøse mennesker, at de ivrigste forkynnere, gjør det for å promotere en gud eller en hellighet.

Paven og katolikkene sitter på verdier hinsides fatteevne, så de har drevet storbutikk i guds navn.

I texas skal de nå forkaste forskning i barneskolepensummet til fordel for deres gude tro. De religiøse der har mange motiver for nettopp dette, men tar ei uke å skrive om det.

USA og alle land i Europa lukker øynene for regimet i Etiopa som slakter folk og driver et land uten å repektere menneskerettigheter. Hvorfor? For det er en større fare med muslimene som er på fremmarsj der.

Ville bare nevne noen små eksempler på hva/ hvorfor noen ønsker at folk/ massene/ followers ene skal følge nettopp deres tro. MAKT over resursene.

Så jeg blir ekstremt provosert når folk tror, tror, TROR, T-R-O-R at det er noe større, hinsides, gud, hellig ånd eller noe som helst annet, har TRO på meg. Vissvass.

Makten og æren i evighet til de som forvalter sannheten og ikke troen, AMEN!

Snømannen2010-05-24 11:59
Antall innlegg: 1556

Snart kommer Grorudbussen. Hold deg våken! Vi kjenner ikke dagen og vi kjenner ikke timen.

Men snart kommer den! Grorudbussen!

arctic - Ikke medlem lenger2010-05-24 12:29
Antall innlegg: 931

hmm... pinse, kan feire 15 år siden jeg knakka ut alle fortenna mine =) med en sykkeltur på islagte veier i kveld kanskje =)

Tobea - Ikke medlem lenger2010-05-24 13:11

Huffda arctic.... kanskje itte noe å feire???

Magne Suim2010-05-24 13:48
Antall innlegg: 190

Men Glory, hvis man skulle følge logikken du legger til grunn så kan alt mulig reduseres til religiøs tro.

Om man antar at 38-bussen er sen i dag fordi den som regel er sen på varme sommerdager, da har ikke den troen noe med religion å gjøre.

Om man regner med at de fleste stjerner har planeter rundt seg fordi Solen har det, da er heller ikke det en religiøs tro.

Om man tror at Gud slik Han er fremstilt i bibelen ikke eksisterer eller har skapt universet så er ikke dette heller en religiøs tro. Det er rett og slett en kritisk vurdering av en påstand som tilfeldigvis har religiøst opphav.

Oppstod alt tilfeldig? Kanskje, kanskje ikke. Om man tror det, har det likevel ikke noe med religion å gjøre, det er bare rett og slett mest nærliggende utfra det vi vet til nå.

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?