Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 841

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
roannima2010-11-10 18:56
Antall innlegg: 302

www.rasekatter.no/ra...on _rex.php

her ser dere rasen :)

miamaria2010-11-10 19:16
Antall innlegg: 1002

takk for titten! :)
veldig forskjellig fra min barndoms katt som nok nærmest var en skogkatt. men gemyttet var ikke så mye å skryte av, den gikk under navnet Dronninga.

egoline2010-11-10 19:29
Antall innlegg: 27

Har både katt og hund jeg;D Elsker begge like høyt. Hunden Emma er bare "barnet" på 1,5 år, mens Gråpus er en voksen dame på 12,5 år. Hun var ikke overbegeistret da Emma "flyttet" inn, men de er nå gode venner. (etter at Gråpus viste Emma hvor skapet skal stå!) hun er eldst og SJEF!!

snubi2010-11-10 19:36
Antall innlegg: 500

Sommerfugl:
Enig med deg i at barn har godt av å vokse opp med dyr, delvis derfor jeg skaffet en katt også =)
Og det stemmer sikkert at Birmaen kan være litt sær, men ikke negativt i mitt tilfelle. Katten min liker bare ikke fisk, og det er jo litt sært. Og han oppfører seg som en hund når han har bæsjet, løper rundt som om han har en rakett i rompa hohoho;) Men ellers er han søt og snill og kosete og leken. Han har til og med fått seg en Rottweiler valp som venn. Hunden er velkommen i huset her, så vil si han er ganske tålmodig av seg ;)

wstine: Simpelten digger Jack Russel terriere! De er de desidert kuleste hundene! Skulle jeg hatt en hund og hadde jeg hatt energien, så ville jeg hatt en sånn en ja ;)

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-10 19:55
Antall innlegg: 2369

www.youtube.com/watc...KE QQJ4VHpY

;-)

Snømannen2010-11-10 19:58
Antall innlegg: 1556

Devon rex betegner en katterase som bygger på en spontan mutasjon. I 1960 ble en underlig kattunge født i Devon i England. Kattungen, som hadde vanlige huskatter som foreldre, hadde krøllete pels. En dame ved navn Mrs. Cox tok denne krøllete kattungen med seg hjem som et kjæledyr. Hun kalte ham Kirlee. I tillegg til hans krøllete pels, så han også ganske egenartet ut ellers. Særlig hodets struktur. Han hadde meget bredt hode, og kinnben, og han hadde bemerkelsesverdig store ører. Man prøvde å parre Kirlee med rasen Cornish Rex, men det førte til bare glatthårede kattunger, så man forsto at det her var snakk om en ny mutasjon, et annet gen enn hos Cornish rex. Genet for den krøllete pelsen nedarves recessivt, og man parret Kirlees barn tilbake på ham selv for å øke genmaterialet. Man kalte den nye rasen for Devon Rex. Senere parret man inn andre katter for å øke genmengden, blant annet britisk korthår. Man var imidlertid alltid nøye på å beholde det alveaktige uttrykket som Kirlee hadde. Selv i dag 40 år etter ser en Devon Rex ut som Kirlee gjorde den gang.

snubi2010-11-10 20:54

wstine: Takk for linken...smelter jo heeeelt da =)

sommerfugl2010-11-10 22:55
Antall innlegg: 473

Jack Russel er kule! Nå fikk jeg også sett Devon Rex, Roannima :-)

Så reklame på nærsenteret mitt i dag; det skal være katteutstilling i Veitvet-hallen i Oslo i helgen for de som er interessert. Har aldri vært på noe sånt, men kanskje jeg skal ta en tur bare for å se alle de forskjellige rasene...

MyRuin2010-11-11 09:52
Antall innlegg: 201

lukter ikke vondt sånn som bikkjer gjør... Snubi.

Hm, om hunden din, eller andres lukter så vondt er det vel noe galt med den da.. Mine hunder har aldri luktet vondt, annet enn når den har vært ute i regnet..
Ellers er jeg veldig glad i både hunder og katter jeg, og egentlig alle dyr, har hatt ildere også.

snubi2010-11-11 10:45

MyRuin: Har ikke hund jeg...bare katt. Synes alle hunder lukter hund, altså vondt i min nese. Jeg har muligens litt over middels god luktesans... Hvis vi har hatt besøk av en hund her hjemme så synes jeg det stinker hund i hele huset etterpå (uavhengig av om hunden er våt eller ikke, korthåret eller ikke). Vi opplever sikkert lukt forskjellig da ;)
Jeg misliker absolutt ikke hunder, synes de er fine og koselige dyr. Jeg bare plages av lukten og har en trang til å vaske hendene etter å ha tatt på en.... Får ikke den trangen av å ta på katter, for de er så renslige i forhold =)

innocenta2010-11-11 11:42
Antall innlegg: 186

snubi: Katter har vel stort sett flere muligheter til å ferdes på grisete steder som du ikke vet om enn hunder? ;)

Jeg liker både hund og katt, og de fleste andre dyr for den saks skyld. Devon rex er en kul rase. :)

Wibecke - Ikke medlem lenger2010-11-11 12:05
Antall innlegg: 47

For en nydelig katterase! Sjokoladebrun eller sort tror jeg er de flotteste synes jeg. Skriver tror for de er så nydelige alle sammen ;O)
Hva koster en slik katt?

sommerfugl2010-11-11 12:14
Antall innlegg: 473

Jeg er helt enig med snubi; hunder lukter vondt! Uansett hvor kule, søte, snille, flinke, store, små osv. Jeg finner ikke en vask fort nok etter å ha kost med en hund!

Uansett hvor kattene har muligheten til å gå så er de veldig renslige, innocenta. Og når man har katt som er inne (snubi) så vet man jo hvor de har vært!

Og (stort sett) legger man ansiktet inntil pelsen på en katt så lukter det bare godt, kan ikke si det samme om hund - våt eller ei...

roannima2010-11-11 12:58

en katt som er godkjent for utstilling er ca 8000...... en som selges som kosekatt/familiekatt inkl stamtavle etc er vel ca 4500.....

roannima2010-11-11 13:00

jeg har forøvrig 2 som er helt hvite :) og, de er innekatter......med så lite pels er en tur ute en forferdelig opplevelse for de ;-)

Wibecke - Ikke medlem lenger2010-11-11 15:43

hmmm, så en annonce med en gutt som selges som kosekatt siden han er blitt 5 mnd. gammel og ikke blitt solgt tidligere. Han var så skjønn!!!

Snømannen2010-11-11 15:49
Antall innlegg: 1556

Viktig dette med raserenhet?

roannima2010-11-11 16:08

ja for noen er det helt sikkert viktig snømannen.... selv valgte jeg denne rasen da min mor har hatt tre stk i snart 10 år. Og, jeg har på de åra blitt mer og mer glad i rasen. Jeg syns de er utrolig kloke, tillitsfulle og er skikkelig sjarmerende katter. og, ikke minst er de flotte med sitt særegne utseende :)

snubi2010-11-11 17:01

Bare signerer deg her jeg sommerfugl ;)
Du svarte nettopp det jeg ville si hehe ;)

Wibecke - Ikke medlem lenger2010-11-11 18:10

Er det tilfelle at de nesten ikke røyter?
Hvor store blir de?
*skjønne*

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?