Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 865

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
LaBarca2010-11-27 14:00
Antall innlegg: 644

Juks er ikke tillatt. Juks er definert som:

Bruk av noen slags form for oppslagsverk og/eller programvare under spill, med den hensikt å forbedre kampresultatet.
Forbedre sin eller andres ranking ved fiktive spill, eller spill der motstanderene helt eller delvis avtaler kampresultatet på forhånd eller underveis i spillet.
Manipulering av topplistene:
- Avtale overgivelse av elefantmedaljen eller beholde den innenfor en valgt gruppe brukere
- Manipulering av kampligaen
- Manipulering av bingotoppene, for eksempel ved å spille mot seg selv, eller ved å avtale spill med andre spillere, som legger opp til bingoer med høy poengsum
- Ikke overholde regler som er satt i større begivenheter (for eksempel under NM).
- Opprette flere profiler med hensikt å manipulere topplistene.

norei2010-11-27 16:17
Antall innlegg: 97

Det kan ikke være lett hvis man ikke har Norsk som mors/farsmål.
Selv er jeg 57, født og oppvokst her, skjønner ikke en skitt noen ganger.
Har selv lagt noen utrolige kombinasjoner og er like forundret hver gang de går.
Det er bare å prøve seg.

gompedyret2010-11-27 18:14
Antall innlegg: 4381

Mariti: Det er noe inni meg også som nekter. Tror kanskje det er en mavefølelse.

;)

Liddell2010-11-28 00:24
Antall innlegg: 3125

Hm, jeg trodde dette var en hyllesttråd til Liverpools unge lovende back Chris Mavinga, men der tok jeg visst feil.

Mariti2010-11-28 00:30
Antall innlegg: 80

til gompedyret,ha ha der fikk du sagt det jeg virkelig mener..

Snømannen2010-11-28 01:14
Antall innlegg: 1556

Hvis noen innrømmer juks - ta kopi av chatten - kontakt en spillvert

Ellers tordde jeg Mavinga var Inga den gangen hu var gravid

Ruschne2010-11-28 13:43
Antall innlegg: 711

LaBarca
Da jukser jeg ved hjelp av spillvertene. Jeg har nemlig samlet alle ordene på egne ark lagt ut via linker fra dem. Kan nevne alle ord med C, ord med Æ og ord med W osv. I tillegg har jeg opprettet et ark jeg kaller RARE ORD ( ord jeg aldri har hørt - lagt av motspiller )

Disse arkene bruker jeg flittig, men ifølge din definisjon av juks så jukser jeg for å forbedre kampresultatet.

Disse arkene er mitt oppslagsverk

Hva sier andre til dette! Er jeg alene om slike lister / oversikter ?

LaBarca2010-11-28 14:44

Det er ikke min definisjon. Det er "Copypaste" fra ordspill.nos fane Spilleregler.

LaBarca2010-11-28 14:49

Ja, jeg har en hjemmelaget liste med forkortelser som altså ikke er forkortelser med ord.
Den er ikke 1000 sider og gitt ut av et forlag, men skribla ned i løpet av spillets gang.
Når det er sagt, så blir det bare krøll når jeg skal se på den lista, men jeg har lært en del i løpet av mine 1000 dager her som jeg bruker.

Noe av det greie jeg har lært, er W-ord hvor Wen ikke er først :-)

Ruschne2010-11-28 15:40

Har lært endel ord jeg og men har ikke nubbesjangs til å lære brøkdelen av alt det som er lagt ut av C, W og Æ-ord og annet

Derfor egne oversikter

Hippo19632010-11-28 15:53
Antall innlegg: 142

Hva med å pugge ordene dere ønsker å huske, og legge fra seg lista og spille? Regner med at de fleste ikke bruker lister når man spiller irl?

Snømannen2010-11-28 16:06
Antall innlegg: 1556

Nei, da bruker jeg hjelpemidlet "ring en venn" ;-)

LaBarca2010-11-28 16:09

Er irl en forkorting ellet et lovlig ord?
Greit hvir lir ikke passer :-)

Når vi spiller rundt kjøkkenbordet (irl altså) har vi et litt mer avslappa forhold til oppslagsverk. Det er lov å bla opp til en viss grense, men det er IKKE lov å lete etter et passende ord. Der blir det også en del forhandlinger siden det ikke er et dataprogram som sier ifra når vi går over grensen. Samtidig får jeg på pukkelen hvis jeg vil bruke noen av ord-ikke-forkortelsene jeg har lært her på ordspill. Artig lell!

LaBarca2010-11-28 16:10

Åååå, jeg avskyr skrivefeil!
Korrekturleseren så ikke hvir. Oioioi!

GreteSB2010-11-28 16:12
Antall innlegg: 7777

Hva er grensen for juks da? Er lister over alle w, c, æ-ord greit? Jeg syns ikke det.

Ruschne2010-11-28 16:13

Hvorfor pugge når jeg har listene foran meg.

Har da annet å fylle skolten med.

Ruschne2010-11-28 16:39

gsbj

Listene blir jo stadig vist til av spillvertene - klart det er OK

GreteSB2010-11-28 16:45
Antall innlegg: 7777

Lese de, ja, men skrive de ut og slå opp i mens man spiller? Ikke greit for meg, men andre får avgjøre hva som er greit.

Irwa2010-11-28 16:56
Antall innlegg: 64

Jeg gidder da ikke å tenke på hvordan folk spiller i de tusen hjem. Det eneste jeg stort sett hører fra motspiller er hei, grt og tfs, og hva folk gjør vet jeg jo ikke. Jeg spiller og har det gøy, og om noen sitter med en bok de ser i er ett fett for meg. Så seriøst hadde ikke jeg tatt det, for det i overkant ivrig å sitte og slå opp.....

gompedyret2010-11-28 17:00
Antall innlegg: 4381

Bruk av oppslagsverk under spill er regnet som juks. Jeg ser ingen prinsipiell forskjell mellom en ordliste i bokform og en utprintet liste over f.eks. ord med W, derfor ville bruk av slikt mens jeg spilte gitt eventuelle seire en temmelig muggen bismak.

Min innstilling er med andre ord denne:
Lær deg de aktuelle ordene utenat hvis du virkelig ønsker å kunne bruke dem i Ordspill. Er du for lat til å gjøre dette, så får du også akseptere at du kan gå glipp av ett og annet ordspillpoeng.
Det er ikke _så_ mange ord det er snakk om.

Heldigvis er dette ikke noen problemstilling på de høyeste hastighetene, for der rekker man ikke slå opp med mindre "oppslagene" gjøres inne i eget hode.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?