Spillrom
| Sjiraffen | 16 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 16 |
Mobilspill
| Pågående | 8 736 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-01-12 16:00 | |
![]() | laBarca: har du tenkt å rapportere timer og minutter hver dag fram til midnattsola dukker opp? | |
| bris1 | 2011-01-12 18:26 | |
![]() | Ja, huff, LaBarca, hvordan kan du finne på å starte en tråd om sol og glede og slikt? Når det finnes så mange triste, opprørende og hjerteråe ting som skjer her i verden? Bare sjekk trådene som enkelte starter. Husk bare på om du går inn på dem at du må være enig med trådstarter, ellers får du beskjed om å starte din egen tråd - og så har vi det gående! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-01-12 18:32 | |
![]() | kloke ord fra brisen! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-01-12 19:30 | |
![]() | www.youtube.com/watc...lj AEUyts6Y :-)) | |
| miamaria | 2011-01-12 19:40 | |
![]() | LaBarca: jeg NYTER å høre om dine daglige sol-gleder! | |
| LaBarca | 2011-01-12 20:02 | |
![]() | Jeg er et grunnleggende positivt menneske, derfor startet jeg en positiv tråd :o) Må nok si at denne er rangert "litt" høyere enn Randi Hansen ;-) www.youtube.com/watc...at ure=fvst | |
| LaBarca | 2011-01-12 20:08 | |
![]() | Har akkurat vært på nabobesøk. Der sto juletreet fremdeles i stua. Siden vi kasta ut stasen 2. januar måtte jeg høre hvordan de holdt ut med så mye fjas langt uti januar. Jeg SA jo ikke fjas, men tenkte det nesten høyt. Juletreet står til sola skinner på huset 26. januar, var svaret. Vi har alle våre solmål... Sola skinner ikke på huset vårt før et stykke ut i februar, så jeg har valgt å følge yr.no. På toppen av det hele har vi ikke sol lenger enn til i ellevetida om kvelden sommerstid! Det herlige lyset er der, men ikke de skadelige solstrålene, hehe. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-01-12 20:27 | |
![]() | syns du seriøst bør vurdere å flytte! | |
| Snømannen | 2011-01-12 21:11 | |
![]() | Ja, serriøst. Til et land hvor de ikke feirer jul i jula. | |
| LaBarca | 2011-01-12 21:56 | |
![]() | Dette er en kosetråd, og jeg koser meg der jeg bor. Jeg har flytta nordover heeelt frivillig og kommer til å bo her i mange år til. Rettere sagt, har ingen flytteplaner. Jeg hyller ikke nødvendigvis sola, men sollyset :-) | |
| LaBarca | 2011-01-13 09:39 | |
![]() | 109 minutter i dag! Det er 1 time og 49 minutter. 1 time og 10 minutter mer siden mandag :o)) Klokka er drøyt halv ti og det er lyst. Himmelsk!!! Fra stuevindu ser jeg silhuettene av bjørketrær på en bakkekam, en sånn bakkekam som indianere dukket opp på i westernfilmer. Den eneste cowboyen jeg har sett der opp, er mannen i huset :-) | |
| LaBarca | 2011-01-14 09:21 | |
![]() | Moroa fortsetter! Heldigvis :o) Dagens tall er 126 minutter. 2 timer og 6 minutter er helt fantastisk! Det er lengden på en god film. Hvis du vil se film ute, kan du se dette www.google.com/imgre...CB 8Q9QEwAQ | |
| LaBarca | 2011-01-15 10:02 | |
![]() | 2 timer og 21 minutter er dagens soltid. Det er betraktelig lysere ute her enn i Sapporo akkurat nå. Mulig det har med tidsforskjellen å gjøre :o) | |
| LaBarca | 2011-01-16 13:18 | |
![]() | 2 timer og 34 minutter! I går så jeg solen skinne på fjelltoppene i det fjerne. Et vakkert skue! | |
| miamaria | 2011-01-16 15:18 | |
![]() | sukker henført over din åpenlyse livsglede! | |
| nalo | 2011-01-16 16:28 | |
![]() | Ja, men er det blå himmel og sol heile denne tida som sola er oppe? Her har sola vore oppe i omlag 7 timar i dag, i følge almanakken, men det har ikkje vore så mykje dagslys at mine solcellestyrde utelys tok seg bryet med å slå seg av. Eg gler meg over at sola har snudd og at det går mot lysare tider, men så langt i januar har eg knapt nok sett sola. | |
| LaBarca | 2011-01-16 16:40 | |
![]() | Når det er fint vær, er det blå himmel, og hvis du bor med riktig utsikt ser du også sola. Den utsikten har ikke vi, dessverre. Vi har også utelampe med lysfølere, og den er av når lyset er skarpt. Trenger ikke sollys rett på føleren. | |
| nalo | 2011-01-16 19:51 | |
![]() | Nei, måtte det direkte sollys til for å aktivera fotocella (ikkje solcella som eg skreiv i forrige innlegg), hadde utelyset stått på konstant i denne månaden. Ville berre få fram at det hjelper lite med soltimar i følge almanakken, når skydekket heng nedover hustaka og det regnar/sluddar/haglar/snø ar (alt etter temperaturen) døgnet rundt, veka gjennom. - Og i dag har det vore spesielt mørkt og tungt. | |
| LaBarca | 2011-01-16 20:05 | |
![]() | Jeg har bodd 13 år på Stord, så jeg vet akkurat hvor tungt og traurig det kan være i januar :) Det hjelper med soltimer. Når det er mørketid, er det ikke dagslys midt på dagen, men grålysning. Da kan vi snakke traurig! Det er derfor vi jubler når sola kommer over horisonten. | |
| LaBarca | 2011-01-17 09:46 | |
![]() | 2 timer og 9 minutter mer på en uke. Vidunderlig! | |