Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 809

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
krini2011-01-15 21:23
Antall innlegg: 58

hehe, leste prompete, ikke prompte! morsomt. men ikke morsomt å sende åtte politimenn etter henne. Kunne ikke de seks andre gjort noe annet lurt ? møkkastat

Scrabla2011-01-15 21:27
Antall innlegg: 2275

Egoisme er en grunnleggende menneskelig følelse og egenskap, og en etisk doktrine som hevder at det er riktig å handle på en slik måte at det tjener den som handler. Egoismens motpol er altruisme (selvoppofrelse), som hevder at det er riktig å handle på en slik måte at det tjener andre (samfunnet).

krini2011-01-15 21:37
Antall innlegg: 58

Det skulle stå de sju andre... eh, jeg mener ALLE ÅTTE. møkkastat

Jinggirl2011-01-15 22:56
Antall innlegg: 3

Det var rett å sende henne ut av landet, hadde jo blitt masse oppstyr hvis hun ble også. Men det er jo klart at en litt spesiell sak er det vel.

Galois2011-01-16 00:31
Antall innlegg: 86

Jeg skjønner ikke hva en så intelligent og ressurssterk person gjør i Norge i det hele tatt jeg.

tombola2011-01-16 01:17
Antall innlegg: 232

Herbie Hund har ikke fått med seg at tidenes rødgrønne flopp er et faktum hvis Maria Amelie sendes østover.

Det finnes ikke et eneste liknende tilfelle som Marias; så når man sier at man "behandler like saker likt", er dette ikke annet enn verste politkerprek.

Går det som Herbie ønsker, vil jeg ikke beklage om han setter kaken og sitronbrusen i vrangstrupen ...

Murfen - Ikke medlem lenger2011-01-16 02:32
Antall innlegg: 15

Hey pompeii.
Jeg hadde samer på plenen for noen år siden - med lavvo o gode greier....
ARTIGSTE festen jeg noen gang har vært med på !!!!
Herved er alle samer invitert til å slå opp lavvoen på plenen min!!

Inger M2011-01-16 08:57
Antall innlegg: 64

Enig tombola!!! Maria kom inn i landet som barn, sammen med foreldrene sine. HER HAR HUN LEVD PAPIRLØST, MEN HAR KUNNET TA UTDANNING MED MERE. hVORFOR GREP IKKE MYNDIGHETEN INN TIDLIGERE, ISTEDENFOR Å VENTE TIL JENTA HAR BLITT HELT "NORSK"??? Hun har ikke blitt behandlet likt andre asylsaker.
Måten dette er gjort på er steike idiotisk, og det er en politikk som de rødgrønne kan skjemmes over!
Dette landet begynner å bli ekkelt og iskaldt på det humane plan. Krekar og andre kriminelle duller og daller vi med. Fengslene i Norge er så bra at det er helt ok om de blir arrestert...
En skal tjene penger på alt, t.o.m skole, sjukehus, pleiehjem, barnehager...
Vi har blitt et forbrukersamfunn der hver og en av oss har nok med sitt, og bruk og kast-mentaliteten dominerer. Samhold, samarbeid og humanistiske tanker holder på å gå i glemmeboka! Jeg skammer meg!!!!

Maisen2011-01-16 11:10
Antall innlegg: 177

Lidt forvirret, Inger M? Det er humant at beholde Krekar her fordi man risikerer at han bliver drept hvis han sendes ud.

Det er inhumant med fænglsesstraf. Fængselsstraf er fratagelse af frihed og ikke noget andet, og siden vi har det bør standarden være ok.

Inger M2011-01-16 11:48
Antall innlegg: 64

Heilt uenig med deg Maisen!!!Krekar er en drapsmann, og bør sendes tilbake der han kjem i fra...Han sitter fremdeles og truer folk her i landet om alt det fæle som skal skje dem som prøver å få han ut. Det er mange rare regler og lover i dette landet som er helt på trynet! Bare se på barnevernet....HEIA NORGE1!!

rognkjeksen - Ikke medlem lenger2011-01-16 14:28
Antall innlegg: 548

Synes det er feil at hun skal bli jeg, fordi da er det slik at de mesd mest ressurser som får bli, men en annen som ikke har noe stille opp med sendes ut...

Rabiaz2011-01-16 14:53
Antall innlegg: 897

Enig med deg rognekjeks. Det bør være lik lov for alle, uavhengig av hva man har oppnådd i livet. Er derfor jeg reagerer på hvorfor akkurat denne "pene, søte, smarte jenta" får så mye oppmerksomhet.
Hva med alle de andre mindre pene og mindre smarte?

mymlen2011-01-16 15:30
Antall innlegg: 701

... eller de like smarte og pene, men som ikke har fått samme mulighet for utdanning og ikke får like mye fokus fra presse og opinion? En svær folkebevegelse for å redde en enkelt blir for dumt når mange lider sammme skjebne uten at noen løfter en finger...

Hildr - Ikke medlem lenger2011-01-16 18:40
Antall innlegg: 47

Den Norske stat uansett regjering kan ikke sende Krekar ut av landet, som heller ingen andre land i Europa kan gjøre. Om man fremdeles ikke skjønner hvorfor man ikke kan sende ham ut er det fornuftig å stemme på frp.

Hildr - Ikke medlem lenger2011-01-16 19:28
Antall innlegg: 47

Også om man mener at skatter er det som er roten til alt ondt, nu som AP har stengt grensene er det eneste kortet Frp har, burde man stemme Frp. Eventuelt max kredittkortene , si opp trygda, bruk ingen av stat eller kommunes tilbud, og lat som om staten bare bygger veier og hær. Har du jobb kan du gjøre det samme men bortsett fra å si opp trygda be om 50kr timen og 8% skatt. Kjøper du deg et kraftig halvautomatisk våpen i tillegg er det ihvertfall unødvendig å flytte til USA. Ett fritt og tappert liv skulle jeg mene.

Bakerboy2011-01-16 20:14
Antall innlegg: 223

Her er et eks på at noen må dra fra landet uten at det blir demonstrasjoner:

tb.no/nyheter/her-bl...-1 .5960699

Snømannen2011-01-16 20:17
Antall innlegg: 1556

I klasse kampen i går sier hun:

Når man vet at man ikke har en sjanse hvis sannheten kommer fram, hvorfor skal man være åpen og fortelle alt da?

Under samtalene med UDI var mor og far hele tiden redde for at de skulle forsnakke seg så det kom fram at vi hadde vært i Finland først.

Hun er altså åpen og erlig om at:
1. De viste at de ikke var berettiget til asyl
2. De forvrengte bevisst og holdt tilbake informasjon
3. De hadde søkt asyl i et annet land først så uavhengig av alt annet er dette ikke Norges problem

Duppedingser2011-01-16 22:06
Antall innlegg: 467

Nemndsmedlem: "Anne Holt har heilt rett i at det er fullt mogleg å gje Maria Amelie opphald innafor dagens regelverk. Som nemndsmedlem i Utlendingsnemnda delar eg Holt si vurdering. Dette dreier seg om skjønn, der ein mellom anna vurderer tilknyting til riket og heile forhistoria. Ved å bruke eit anna skjønn kunne Maria Amelie godt fått opphald utan å bryte dagens regelverk.
Denne saka er avgjort av saksbehandlar aleine, som vurderte det slik at dette var ei opplagt sak som ikkje trengte nemndsmøte. Utlendingsnemndas leiing bør ta inn over seg at dette likevel ikkje var ei opplagt sak, setja avgjerda til sides og bringe saka inn for ordinært nemndsmøte."

Duppedingser2011-01-16 22:07

Per Jarle Dyrud "Det er fullt mulig å ikke falle i enten/eller-fellen. Det er interessant å se på andre lands retningslinjer for å kunne søke om permanent oppholdstillatesle som innbærer f.eks: - personene har oppholdt seg en lengre periode i landet, f.eks. min. fem år før en kan søke. Bakgrunnen for oppholdet kan variere, f.eks. studenstatus eller arbeidstillatelse som ekspert, eller helt andre årsaker. Opphold kan gies som residens (alle rettigheter, men ingen stemmerett og beholder opprinnelseslandets pass) eller fullt statsborgerskap.

Det er minst to parter i denne saken. Jeg ser at mange her legger all skyld på Amelie. Faktum er imidlertid at hun har gått på offentlige skoler og beveget seg i det offentlige rom det meste av tiden hun ahr vært her. Søknader har blitt sendt i flere omganger. Mao myndigheter og offentlig har visst, eller kunne med letthet finne ut av, hvor hun til en hver tid har befunnet seg. - Så hvor er statens ansvar i dette? Hvorfor har hun fått oppholde seg her så lenge uten at den norske og myndigheter har grepet inn? Hvis myndighetene ikke har klart - eller brydd seg - med å rydde opp i saken og få personen(e) ut innen en rimelig tidsperiode, kanskje resultatet bør være at immigrnaten får bli fordi de etter så lang tid er alt for integrert til å sendes ut. Jeg vil til og med påstå at det kan være til skade for personen, iallfall psykologisk sett.

Det bør benyttes kriteria som faktisk burde tale FOR at en person kan bli i landet, f.eks. at de snakker språket, at de har evne til arbeid/har skaffet seg arbeid, engasjerer seg sosialt i samfunnet vårt og ikke er engasjert i kriminell aktivitet som f.eks. narkotikahandel og prostisjon.

Agumentet som ofte blir brukt MOT Amelie, nemlig at hun har vært her i åtte år, kunne være et hoveargument FOR at nosrke myndigheter skulle la henne bli. Hun har vært her for lenge. At hun kom hit som en konsevens av foreldrenes handlinger og mens hun hadde status som barn, bør en en svært tungtveiende grunn til å la henne bli.

Jeg har tilbrag tover halveparten av livet mitt utenfor Norges grenser. Jeg har aldri vært på flukt eller papirløs, men jeg har måttet forholde meg til myndigheter og papirmøller på samme måte som alle migranter må. Jeg har derfor en dyp forståelse og empati med alle i en slik situasjon. Dette er faktisk en svært dyptgripende problemstilling som har en effekt på ens selvopplevelse og verdighet, opplevelse av tilhørighet. I siste instans har dette en gjennomtrengende effekt på ens identitetsopplevelse. Nettopp det er kanskje vanskelig å forstå for den som ikke har vært i samme eller en liknende situasjon."

Duppedingser2011-01-16 22:10

Litt lesestoff :) Sett dere inn i saken og sjekk fakta før dere kommer med slike tåpelige argument som går på person og ikkje sak.

Det er ikkje Amelie som oppmuntra til ekstra følelser i denne saka, det greide politiet fint med å sende 8 politimenn utenfor Nansenskulen i Nansenåret. Da snakker vi om å leke med høyeksplosiver!

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?