Spillrom
| Sjiraffen | 14 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 14 |
Mobilspill
| Pågående | 8 597 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| sinecera | 2011-03-04 23:25 | |
![]() | Susing i hodet kan - i hvert fall for noen som har billet seg selv inn at de har mye "energikommunikasjon" - lett forveksles med kommunikasjon med døde. Dette til tross for at de som er døde, er nettop det, døde. De atomene som en gang var satt sammen slik at de dannet forskjellige nå avdødde medlemmer av din slekt har fullstendig sluttet i den jobben og har nå gått over i helt andre oppgaver. Derved har også alt som finnes av tanker og kommunikasjon fra disse medlemmene også ubønnhørlig opphørt. Men minnene vil jo fortsette i hjernene til de gjenværende slektninger og venner, og da kan de jo komme frem i tankene deres på de merkeligste måter. Og i sinnet til et overtroisk menneske kan de sannsynligvis fremstå som at de døde direkte kommuniserer med de gjenlevende. At de gjenlevende har det slik kan jo muligens være en velsignelse for dem. Og det kan sikkert fremstå så klart og tydelig i det uklare sinn at den gjenlevnde fullt og fast tror at det er reelt det den har opplevd. Så reelt at man i diskusjoner med klart tenkende mennesker kan komme til å si "det går an å snakke med de døde, sånn er det bare". Utrolig, men sant. Sånn er det bare. Nå er jeg helt ærlig, tror jeg. | |
| Snømannen | 2011-03-04 23:31 | |
![]() | Det virkelig interessante ville være å komme i kontakt med mennesker som faktsik levde nå | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-03-04 23:37 | |
![]() | jaja ...... | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-03-04 23:39 | |
![]() | Hvor blir det av dere som vet at det jeg sier er reelt ? Tør dere ikke diskutere eller gidder dere ikke ? Jeg gidder i alle fall ikke noe særlig mer ... | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-03-04 23:44 | |
![]() | En annet energikjennetegn på de som ikke "ser" paranormale fenomener er at de kan ha en "energi som skyver bort slikt". Burde egentlig få veldig mye betalt for å lære bort slike grunnleggende ting.....(som noen mener er vås) | |
| Snømannen | 2011-03-04 23:52 | |
![]() | Veldig kult egentlig at det finnes energi som ikke kan måles på noen måte. Lurer på om det finnes farger vi ikke kan se også. Kanskje det stinker som helvete her, det er bare jeg som ikke kan merke det? | |
| sinecera | 2011-03-04 23:54 | |
![]() | Jeg vet at det du sier er reelt. Det var det jeg forsøkte å si tidligere. Det du opplever er jo en reel opplevelse for deg, til tross for at det er en fysisk umulighet. Du opplever, inni ditt hode, at du kommuniserer med de døde. Det kan jo ikke vi andre benekte. Men din forklaring på hva som ligger bak opplevelsen kan vi jo benekte. Jeg har også drømmer, både når jeg er våken og når jeg sover. Men jeg klarer å skille det fra virkeligheten. Og slik vil jeg ha det, og så lenge jeg har energi til det skal jeg holde drømme- og fantasiverdenen rimelig adskilt fra den reele verden. Fleinsopp spiser jeg ikke, det hjelper. Og hva gjelder betaling, så knyttes betaling som regel opp til verdi. Der kommer du litt til kort. | |
| picassa | 2011-03-05 02:26 | |
![]() | jerry.jeg har bestemt meg.Jeg skal kontakte et medium.Og jeg skal fortelle hva slags opplevelse jeg har faatt ut av det. har aldri proevd dette foer.men har venner som har proevd dette og de mener at de har faatt kontakt. Jeg er ikke reliigioes paa noen maate,tror ikke paa noe annet enn at jeg sjoelv kan gjoere noe med livet mitt. Har hort at mange mennesker staar paa ventelister for aa faa en avtale med et medium,saa det kan ta litt tid foer jeg kan fortelle om det.Du er absolutt ikke alene ;Jerry1, om aa mene at dette er reeelt. | |
| MyRuin | 2011-03-05 09:08 | |
![]() | JEG tror det finnes mere mellom himmel og jord en det man kan forklare.. Men jeg er ikke intresert i, eller klarer ikke, å overbevise de som ikke tror det samme.. Men det er jo helt greit det! For meg blir det det samme som å tro på gud.. Noe jeg IKKE gjør.. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-03-05 09:29 | |
![]() | Interessant duo: picassa og jerry1/usa. Begge forsvarer varmt prostitusjon (men ikke når det gjelder egne familiemedlemmer). Begge har tro på evnen til å snakke med døde..... Vel,vel. Alle har selvsagt full rett til å tro hva det måtte være. jerry, allviter nummer 1: omtrent uansett hvilket tema som dukker opp her, så vet du absolutt best. Du avfeier motstandsfellene som korttenkte, dumme osv osv. Du har jobbet innenfor feltene! Du har overnaturlige evner! Og siste innspill er at du burde fått betalt for å belære den ordspillende verden! Sic! Utrolig merkelig at vi ikke hører om deg utenfor ordspillverden! Utrolig merkelig at du nedlater deg å engasjere deg i ordspillforumet, det må jo være langt under ditt nivå, din kapasitet. Jeg er sikker på at hvis jeg googler "allviter nummer 1", så vil det dukke opp en lang, lang artikkel på Wikipedia om, ja nettopp.... Jerry/jamesO/usa. Og gjett hvem som har skrevet den! | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-03-05 12:46 | |
![]() | picassa om du kontakter et medium så er det vel viktig å være klar over at det finnes mange (de aller fleste) i bransjen som vel.. kanskje ikke burde drive på med sånt....., og jeg vet ikke om noen å anbefale enn kansje hun Tørum, var det vel hun het, som hadde dette mediumshowprogrammet på TV-Norge :-) wstine ? Men du må ikke forveksle meg med brodern og flere...Morsomt...allvite r er jeg ikke, det er flere fagområder jeg vet lite om f.eks. : felemaking, matsopp, hornbillens forplantningsliv, swahili, MugBwabe stammens ritualer og litt til.. | |
| AaseB | 2011-03-05 14:16 | |
![]() | Er er forundra over folk som sier dei VEIT det ein eller det andre i denne tråden. Skråsikkerhet i saker utan fasit imponerar meg lite. Eg veit bare at hjernen er ein artig dings som ennå er langt frå ferdig utforska. Og at det nokon gonger kan vere vanskeleg å skille kva inntrykk som kjem frå omverdenen og kva som kjem innanifrå. Dette er eit av dei tema som eg ser fram til å gruble på videre i livet:-) | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-03-05 14:23 | |
![]() | At det er mere mellom himmel og jord enn det åpenbart synlige og fysiske skulle nå være godt dokumentert for folk flest i dette TV-programmet Åndenes makt og noen andre TV-norge programmer.. Hvordan kan man f.eks. forklare at fysiske ting beveger seg uten at man ser noen rører ved tingen og at det er heller ingen annen åpenbar fysisk årsak ? Selv opplevde jeg en gang for 20 år siden at en bok spratt ut av bokhylla på biblioteket av seg selv. Jeg så da samtidig på begge sider av bokhylla og det var ingen andre i nærheten. Slike ting , f.eks., kan man ikke gi en fornuftig logisk forklaring på om man tar utgangspunkt i at den fysiske verden er den eneste som finnes. | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-03-05 14:25 | |
![]() | NB Boka spratt langt ut fra bokhylla, 1,5 meter, og den stod imellom mange andre bøker og boka var en biografi av Rikoberta Munschu (usikker hvordan det skrives) | |
| miamaria | 2011-03-05 14:27 | |
![]() | hvor lenge er det siden at det var døddsstraff for å forfekte at jorda IKKE er flat som ei pannekake.....? | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-03-05 14:52 | |
![]() | Ja miamaria, takk og lov for at utviklingen går sin gang ..... | |
| Maisen | 2011-03-05 15:32 | |
![]() | Kan vi ikke bare sige at diskussionen døde i det øjeblik tv-programmet "Åndernes makt" blev brugt som bevis og god dokumentation på noget som helst? | |
| picassa | 2011-03-05 16:29 | |
![]() | helt riktig wstine. Alle har rett til aa mene og tro hva de vil. jeg vet ikke om jeg TROR paa kontakt med de doede,men jeg er nysgjerrig. det ser jeg paa som en sunn ting.Man skal ikke avfeie alt man ikke liker ved foerste oeyekast eller synes hoeres usannsynklig.Litt nysgjerrighet er sunt. | |
| Cygnus | 2011-03-05 17:09 | |
![]() | Jo Maisen, det har du helt rett i! | |
| sinecera | 2011-03-05 18:23 | |
![]() | Picassa - hvordan skal du stille din nysgjerrighet? Ved å gå til "et medium". Hva tror du at du finner ut da? At det er mulig å få kontakt med de døde, eller ikke? Hva tror du at du finner ut hvis du heller går til et medlem av "Skepsis" (www.skepsis.no)? At kontakt med de døde er en komplett umulighet ettersom de døde og deres tanker faktisk er forsvunnet? Hva om du rett og slett bare tenker nøye over saken? Hvorfor er det bare under en promille som opplever paranormale fenomen? Hvorfor er det slik at nærmere alle saker ved nærmere undersøkelse kan forklares, eller viser seg å være rent oppspinn? Nå kan du jo også gjøre som WADA burde gjort, gå til den kloke vennen vår her på ordspillforum, mannen som VET. Oraklet fra de dype skoger. Mulighetene er mange, og jeg er ganske sikker på at det svaret du får av orakelet eller "et medium" er akkurat det svaret du selv har lyst til å få, så tenk deg godt om før du stiller spørsmålet. Lykke til | |