Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 597 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Lene T | 2011-04-17 18:53 | |
![]() | HURRA! Det er såpass store variasjoner i infrastruktur og diverse forhold i vårt "langstrakte land", så jeg tror enhver kunne begrense sine uttalelser som baserer seg på egen situasjon alene. | |
| slaraffen | 2011-04-17 19:01 | |
![]() | Her hvor jeg bor er det bestillingbuss hverdagskvelder og i helgen....haha | |
| Porthos | 2011-04-17 19:20 | |
![]() | Du kommer opp med nye problemer for hver gang jeg svarer deg,jeg har ikke svar på hvordan personer med partner,barn,som er multihandicappet,deriblan t blind skal spare penger på transport. Jeg kommer med forslag til måter å spare miljø og penger på,er alltid mulig å finne unntak for løsninger en kommer med. At du påstår at jeg er dårlig på logistikk i hverdagen,sier det meste når du ikke vet noe om hvem jeg er. P.S,jeg har planlagt og spart penger til bil i over ett halvt år og kommet på tiltak for å spare penger hver dag,jeg er dessuten kjent for å være presis til avtaler o.l.Dårlig på logistikk?Feil. Forøvrig har jeg fått med meg at folk i byen kan ha både barn og partner,de kan også spare penger på transport og bruke mer miljøvennlige transportmidler og dermed bidra til at miljøet blir bedre for de barna de oppdrar. Bli enig om samarbeidsløsninger med andre foreldre for henting av barn i barnehage,få nærboende bestefedre til å handle inn matvarer og kanskje også hente barn på skole/barnehage. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-04-17 19:36 | |
![]() | Fint at du er miljøbevisst! Og fint at du kommer opp med forslag til løsninger! Men; ta høyde for at andres hverdag er mer sammensatt enn kanskje din er. Det dreier seg ofte om å få kabaler til å gå i hop, og mange beveger seg lange strekninger hver dag: hjem-barnehage-jobb t/r. Dessverre kan ikke alle basere seg på et godt utbygd kollektivtilbud, besteforeldreløsninger o.a. | |
| Bhå | 2011-04-17 20:33 | |
![]() | Hadde alle tatt seg tid til å legge en kabal eller flere hver dag, hadde vi likevel kommet for seint til bussen, byen ville vært fritt for parkeringsplasser, barnehagen var stengt for dagen når du endelig kom deg dit og samboeren flytta ut. Problemet løst, og da kan du like gjerne legge en kabal til, eller gjøre som meg, spille ORDSPILL ! | |
| Snømannen | 2011-04-17 23:04 | |
![]() | Jeg mener bensinprisutjamningsfonde t er en kjempe ide. Det burde være et tilsvarende fond for å utligne alle slike forskjeller. For eksempel er det opplagt at det burde være et boligprisutjamongsfond for å utligne mulige forskjeller i boligpris mellom by og land. Dette er viktig siden folk er tvunget til å bo der de bor og ikke har muligheten til å flytte på seg. For noe sprøyt. Bilen forurenser akkurat like mye i Østerdalen som andre steder. | |
| Solstråle65 | 2011-04-18 01:17 | |
![]() | Jeg har ikke peiling men må bare spørre og høre om noen har greie på sånt.. Er det noe land i verden som har høyere bensinpriser enn Norge? | |
| Julienissen - Ikke medlem lenger | 2011-04-18 08:43 | |
![]() | Tyrkia og Eritrea har høyere bensinpriser enn Norge. Og i Venezuela koster en liter bensin 10 øre. Men bensinprisene må selvfølgelig sees i sammenheng med inntektsnivået i landet. Kjøp elbil dere som er så lei av de høye bensinprisene i dette landet. Eller flytt til Venezuela...... | |
| gerdmarie | 2011-04-18 11:49 | |
![]() | Hvis man har råd til å kjøpe 1 - 2 biler, har man vel råd til å kjøpe drivstoff også, eller??? I forhold til lønns- og prisnivået, skal visstnok ikke bensinen være dyrere i innkjøp nå enn for 50 år siden. | |
| katlajento | 2011-04-19 17:34 | |
![]() | Bur på ei lita øy som heite Bømlo og eg kjenner eg blir gal av drivstoffprisene! | |
| Nordavind | 2011-04-23 01:08 | |
![]() | Bensin, schmensin, det er (nesten) gratis å gå. | |
| Snømannen | 2011-04-23 09:00 | |
![]() | Folk på Bømlo har flere millioner i gjeld for å ha råd til bensin. | |
| utlending | 2011-04-23 18:34 | |
![]() | hvorfor trenger folk som bor i huttiheita busser? de har VALGT aa bo i huttiheita slik at de faar ro og fred. Jeg synes de burde betale dobbel for en bussbillett/ | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-04-23 18:44 | |
![]() | Så hjertens enig utlending! Men nøyer de seg med å bo i huttiheita og betale enkel bussbillett? Neida! De forlanger BROER til mange milliarder, en bro per 10 personer. Gidder ikke ta ferja lenger, neida. Bro skal det være. Og kollektivtrafikk blir for usselt. En bil per person, ikke noe kompiskjøring heller. Og takke være SP og alle bøndene får de faktisk viljen sin. Er det rart at det er høye drivstoffpriser her til lands? Et sted må man melke, og det er de urbane som må betale. De som deler broa si og som ikke bosetter seg i rurale strøk! Legg ned huttiheita straks! | |
| Sydsklie | 2011-04-23 22:49 | |
![]() | Så det er ingen dyre veiprosjekter i byen? og prosjektene i huttiheita koster virkelig å kjøre igjennom. Sjekk priser for bommer og ferger stavanger - bergen så tar du ikke den turen så ofte med bil :P Men det er vel en del av huttiheita? | |
| Snømannen | 2011-04-23 23:19 | |
![]() | for noen år siden så jeg i avisen at de brukte ca 3 kroner og 50 øre per bil i oslo på vei. I Sogn og Fjordane brukte de 35 kroner per bil. Vi bør bygge kanaler i innlandet slik at folk som bor der kan komme seg litt rundt. Nå har de jo ingen mulighet til å komme seg noen vei med båt. JEg tar igjen til orde for boligprisutjamningsfondet som skal sikre at noen (bare fordi de ønsker å bo der det er jobb) skal slippe å betale mer for boligen ann andre. Folk er avhengige av å ha et sted å bo. Da bør folk som har billige boliger være solidarisk med de som bor på steder hvor bolig er dyrere. Snakker med en nordfra en gang. Han mente det var så forferdelig dyrt å bo der oppe. TOMATENE var dyrere enn i Oslo. grøss. | |