Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 455

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Irwa2011-08-01 18:35
Antall innlegg: 64

Bare til info hvis det skulle dukke opp et pinnsvin som trenger hjelp: www.pinnsvinhjelpen.com. Dette styres av en dame som heter Ingrid Fosse, og som tar imot pinnsvin som er skadet, syke eller trenger støtte for å overleve i naturen. Hun har nå 20 stk inne.

bearo2011-08-01 19:12
Antall innlegg: 888

Ga du egg til fuglen?

Om du hadde funne meg forkommen og ukvikk, kva hadde stått på menyen?

Snømannen2011-08-01 22:08
Antall innlegg: 1556

Uff jeg kom til å tråkke på en mygg. Kan den reddes? Har førsøkt munn mot munn men den våknet ikke.

ellen12345 - Ikke medlem lenger2011-08-02 00:10
Antall innlegg: 60

Hvorfor kan ikke de, som ikke synes dyr ikke er verdt å redde, bare la være å kommentere dette...

Snømannen2011-08-02 11:53
Antall innlegg: 1556

Jeg mener dyr er verdt å redde. Også de som dør unødvendig pga av industriell matproduksjon, fiskeoppdrett, fråtsing og plyndring av ressurser, osv. Det gjør ingenting om vi er bevisst at vår måte å leve livene våre på unødvendig dreper dyr i mengdevis hvert år. Uten dette perspektivet kan vi fort ende opp med velmenende sentimentaliteter fra folk med overutviklede omsorgsgener.

Ikke bare dyr forresten. Vi dreper hverandre på denne måten også. Tror jeg leste et sted at danskene har en overdødelighet på ca 1500 mennesker per år pga kraftproduksjonen sin (kullkraftverk). Så hvert pr dreper de 1500 av sine egne for å fortsette en uansvarlig livsstil. 200 kr i u-hjelp kompenserer ikke for dette.

Ikke misforstå. Jeg mener det er BRA å vise omsorg for andre skapninger. Men for meg ble det litt mye om litt for lite denne gangen.
Jeg skulle også ønske at folk som ikke var enige med meg holdt meningene sine for seg selv. I hvert fall ikke starte tråder for å drive selvskryt.

frankieboy2011-08-02 12:38
Antall innlegg: 117

Vis litt omtanke! Redd en snømann!

Ruschne2011-08-02 13:16
Antall innlegg: 711

Her var det snakk om barn som ville gjøre dyret godt. Slik er barn og la dem få være slik. Jeg har som barn gravd ned døde fugler og satt kors på graven. Syntes selv jeg gjorde en god gjerning. Var faktisk også med i Dyrebeskyttelsen ( den eksisterer vel ikke mer )

Ditt innlegg var nok myntet på oss voksne. Der var det mye å gripe fatt i, også noen sannheter, men innlegget ditt passet vel ikke i denne sammenhengen Snømann

ZodiacQueen - Ikke medlem lenger2011-08-02 20:20
Antall innlegg: 9

pinnsvin og svaler kan spises.

For en pai, trenger du kun deig og litt saus.

Ruschne2011-08-02 23:23
Antall innlegg: 711

En pai med deig og litt saus UTEN pinnsvin og svaler smaker også godt

gompedyret2011-08-03 13:29
Antall innlegg: 4381

Jeg er enig med ruschne mht Snømannens innlegg. Både timing og form virker relativt malplassert.

Snuppilura: Hvordan går det så med småtassene?

snuppilura2011-08-03 16:18
Antall innlegg: 153

Pinnsvin-familien er nok flyktet til en annen bakgård i Oslo. De er ikke å finne. Tale Svale er blitt hentet av Fuglehjelpen hos veterinæren. Inget brukket eller nevneverdig skadet, så den skal fores opp og så slippes ut i det fri igjen:) Min datter har selvsagt et meget stort håp om å få lov å være med da så vi håper at det går å arrangere.

Det var veldig hyggelig å se 2 unger med så mye omsorg og bekymring og at de tok ansvar for fuglen når den var i hus. Kanskje det kan tenne et lite håp til og med for Snømannen om at den neste generasjonen vil ta bedre vare på det levende enn oss;)

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?