Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 10 |
Mobilspill
| Pågående | 8 639 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Niillas | 2011-08-14 21:31 | |
![]() | Å søke forklaringer på atferd i en persons gruppetilhørighet oppfatter i alle fall jeg som rasistisk | |
| Cygnus | 2011-08-14 21:46 | |
![]() | Jeg er helt enig, niilas. Hva var hensikten - fokusere på det jævlige som hadde skjedd barnet ditt? Eller diskutere 'sigøynere'? Vi bør, spesielt etter Utøya, tenke oss litt om, synes jeg. | |
| Angelbaby - Ikke medlem lenger | 2011-08-14 21:58 | |
![]() | Tommel opp til Niillas og Cyngus! Skjønner godt at mann er sint, frustrert og forbannet på barnet sitt sine vegne, men det er det eneste jeg forstår med denne tråden her! | |
| Oheidia | 2011-08-14 22:50 | |
![]() | Uansett hvem som har stjålet telefonen, det finnes et bilde av vedkommende på en annen telefon og dette er vel opp til politet å ta hand om. Det er ille å stjele fra barn. Vi har en ungdomsgjeng her jeg bor som gjør slike ting og de barn/ungdommer som rammes tør ikke engang å anmelde tyveri og annet i frykt for hva gjengens medlemmer da finner på av hevnaksjon. Hvis det er folk som gjør kriminelle handlinger som ikke har oppholdstillatelse i Norge så er saken enkelt synes jeg - da er det ut av landet. Men, denne tråden handler jo ikke om akkurat det! | |
| picassa | 2011-08-14 23:11 | |
![]() | Naar ble alle fra Romania sigoeynere? Det blir det samme som aa si at alle fra de tre nordligste fylkene i landet vaart er samer. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-14 23:16 | |
![]() | Berrum jobber på internasjonal skole. Hva har det med saken å gjøre? Bevis på at du ikke kan anses som rasist? Kvalitetsstempel på en inkluderende person? Hvordan hadde innlegget ditt vært om det var en ektefødt østfolding som knabba mobilen? Eller kanskje ikke noe innlegg da? | |
| berrum | 2011-08-14 23:51 | |
![]() | Helt riktig wstine, da hadde det ikke blitt noe innlegg. En ektefødt østfolding kan ikke landsforvises hvis han/ hun gjør noe kriminelt. Dessverre. Og picassa, jeg har ikke sagt at alle sigøynere er fra Romania. Bare at mange av de som er i Norge kommer fra Eu land. Det jeg i grunnen ønsket en diskusjon på var hvorvidt vi synes det er ok med det regelverket vi har i dag. Men, det er kanskje rasistisk å tenke slik? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-08-15 00:04 | |
![]() | En sigøynerkvinne som ble fengslet i 5,5 år for å ha lurt til seg 3,5 millioner barnetrygd for fiktive barn uttalte at alle sigøynerkvinner hever barnetrygt for ikke-eksisterende barn. En sigøynerkvinne hevet barnetrygd i mange år for 7 tvillingbarn, ingen reagerte på dette i 18/mange år. Historien er tatt etter hukommelsen og enkelte data kan være noen småfeil med. Kilde: Magasinet aftenposten for noen uker siden. berrum har helt rett når hun antyder at sigøynere er mer kriminelle sammenlignet med f.eks. etniske nordmenn. | |
| Snømannen | 2011-08-15 00:22 | |
![]() | Jeg ser ikke noe rasistisk i å påpeke at vi har fått organisert kriminalitet her i landet i mye større utstrekning enn tidligere. Gratulerer til politikerne for det. Snillisme virker hver gang! | |
| sommerfugl | 2011-08-15 00:25 | |
![]() | Picassa - når ble Romania nevnt i denne tråden før du gjorde det? Når det gjelder utenlandske tiggere som kommer til Norge bare for å tigge for en begrenset periode, så kunne dette vært unngått dersom ingen hadde gitt dem penger! Ryktet sprer seg og så lenge det lønner seg å tigge her så vil det fortsette å komme flere. Som Oheida sier så må dere anmelde forholdet. Kanskje blir det henlagt etter bevisets stilling (til tross for at det foreligger vitner og bildebevis) eller kanskje blir det en såkalt samledom hvis personen er anmeldt for flere ting. Håper datteren din kommer over sjokket og får en ny mobil gjennom en eller annen forsikring! (Kjøp en vanlig telefon som ikke er attraktiv å stjele, hun er jo bare 13 år og trenger kanskje ikke ha tilgang til internett og applikasjoner mens hun er på farten...) Vi har tidligere diskutert at det er vanskelig å bli kvitt kriminalitet så lenge det ikke får noen konsekvenser. Fengsel og utvisning er ikke avskrekkende nok for folk som kommer fra dårlige kår. Med åpne grenser gjennom blant annet Schengen-avtalen så er det ingen som kan kontrollere om/når en utvist person returnerer til Norge. | |
| Snømannen | 2011-08-15 00:42 | |
![]() | Jo det er det. Hvorfor skulle vi ellers utvise noen? Jeg vet jo f eks at motorsyklister og fotballsupportere stanses på vei inn i landet. | |
| sommerfugl | 2011-08-15 01:08 | |
![]() | Så du tror det er grensekontroll ved hver grenseovergang i Norge? Det er sikkert ekstra kontroll ved spesielle arrangementer, men det går jo ikke en alarm noe sted om det kommer en reisende som er utvist såfremt han kommer fra et annet Schengen-land til Norge og det dermed ikke er passkontroll. | |
| picassa | 2011-08-15 01:23 | |
![]() | det var Torill som sa romfolk,er ikke det godt nok | |
| picassa | 2011-08-15 01:24 | |
![]() | Sommerfugl.Er det noe jeg ikke har faatt med meg? | |
| sommerfugl | 2011-08-15 01:35 | |
![]() | Det er forskjell på rumenere (fra Romania) og romfolk (tidligere kalt sigøynere). | |
| berrum | 2011-08-15 01:52 | |
![]() | Helt riktig som sommerfugl sier, romfolket holder til i mange land. Det er riktignok mange i Romania. | |
| berrum | 2011-08-15 02:01 | |
![]() | Må bare legge til en ting til dere; Flere her har sagt at det burde anmeldes. Fredag kl 16.15 dro mannen min og datteren min på politistasjonen for å anmelde forholdet. Ikke fordi jeg tror de gjør så mye med saken, men mest pga at forsikringsselskapet krever det. Da de kom dit var det stengt. Er det mulig? Norges 6. eller 7. største by med nesten 80 000 innbyggere. Så i helgene er det fritt fram for alle tjuvradder her i Fredrikstad. | |
| sommerfugl | 2011-08-15 02:08 | |
![]() | Det er ikke fritt frem for alvorlige forbrytelser selv om det er utenfor normal kontortid. Hvis politiet må rykke ut gjør de anmeldelsen på stedet (tror jeg). For mindre forhold som tyveri osv må man komme tilbake i åpningstiden for å anmelde. Det skulle selvsagt vært mye mer politi til alle døgnets tider i alle byer, men det har ikke rike Norge råd til. | |
| berrum | 2011-08-15 02:18 | |
![]() | I know, kan ringe nødnummer ved alvorlige hendelser. | |
| Stig_75 | 2011-08-15 10:33 | |
![]() | Jeg sier som Torill: Hvor vil du med denne tråden? Var målet å klage på at datteren din ble frastjålet noe? At det var en ufyselig utlending som stjal? At politiet holdt stengt 16.15? At vi burde holde alle utlendinger ute av Norge? At det skal gjelde forskjellige regler for nordmenn og utlendinger? Til dere andre som kommer med eksempler på at utlendinger er fæle: Et enkeltstående eksempel er ikke noen fasit. Det er bare et enkeltstående eksempel, ikke noe annet. | |