Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 636

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Stig_752011-10-03 11:33
Antall innlegg: 218

@kvedh: Dette er i bunn og grunn litt komisk. I stedet for å fokusere på hverken hendelsen eller uttalelsene til talsmannen, velger du å snakke om en mulig upresis formulering, beskrive den som "til de grader smakløst" og benyttet pompøse ord som "i disse opplyste tider".

Og det skjer til tross for at du åpenbart har såpass kjennskap til episoden at du vet at talsmannen Bakke drakk i 30 timer før kamp, noe som visstnok forsvarer uttalelsene hans.

Men for all del, hvis du føler deg forutrettet fordi du som fotballsupporter har blitt tråkket på tærne av en eller annen grunn, og dermed ikke ønsker å diskutere hverken utspillet (som til og med fra VIF-hold er definert som "under vårt nivå") eller det faktum at noen ikke klarer å holde kjeft under en slik markering, da får det heller være.

Hvis du, mot formodning, skulle klare å diskutere disse sakene selv om over en milliard er stigmatisert av wstine, venter jeg i spenning på hvordan du karakteriserer uttalelsen referert i Dagbladet i går, særlig sett i lys av at du karakteriserer wstines innlegg som "smakløst".

terø2011-10-03 13:17
Antall innlegg: 1916

Fotballsuppe ortere kan være no' dritt!

terø2011-10-03 13:20

Eller supe ortere.....

kvedh2011-10-03 15:18
Antall innlegg: 64

Stig. Du må gjerne prøve å bagatilisere stigmatiseringen. Prøve med hersketeknikk i form av at jeg bruker pompøse ord. Påstå at jeg føler meg forutrettet som fotballsuporter. Påstå at jeg har kjennskap til episoden. (Hørte kun 30 timers fyll i forbifarten på radioen) Og at jeg ikke ønsker å diskutere saken som påtråkket fotballsupporter.

Wstine starter en tråd der det står klart og tydelig at en negativ hendelse er forenelig med fotballsupportERE. Hvis du ikke fatter at JEG, ikke liker den formuleringen, noe jeg har vist eksempler på, kommer vi ikke videre.

Hadde trådstarter derimot lurt på: Hva er det med han Bakke og hans uttalelser som talsrør for Klanen i VIF. Ville jeg ikke blanda meg inn i denne tråden i det hele tatt. For det bryr meg mitt i ryggen. Jeg bryr meg om mye. Mye rundt meg. Sønnen min, skolegang, idrett, friluftsliv, krig og fred og sånt. Men denne saken har jeg ikke brydd meg om. Men generaliseringa brøy jeg meg om. Og om du ikke fiksa at jeg brukte en formulering som i disse opplyste tider, må jeg presisere. Etter 22/7 har det hver eneste dag stått i aviser, sagt på radio og debatert på tv, hva det skumle med generalisering er.At vi mennesker må være beviste på nettopp dette. Derfor reagerte jeg på denne starten i tråden.

Så forutsetningene for en diskusjon med det utgangspunket er for meg dødfødt. Om trådstarter hadde lurt på det jeg satte inn over og jeg hadde sett saken og tatt stilling til akkurat det (som jeg nå har måttet gjøre) ville jeg tenk noe sånn som. Jaja, pressen intevjuer en full mann som er så tjukk i huet at han lar seg intervjue. At mannen i tilegg rekker å lire av seg noe så hjernedødt på den tida han egentlig burde feira, sier meg at klanen har valgt feil mann til å utale seg på demses vegne.

Men det er mine tanker om ett tema jeg ikke ville ha sagt noe om her inne, hvis utganspunktet til trådstarter var Bakke/klanen/VIF.

Snømannen2011-10-03 15:32
Antall innlegg: 1556

Det er da helt vanlig å fremheve egen fortreffelighet ved å rakke ned på andre. Det eneste som er nytt er at de gruppene det er ok å rakke ned på varierer. Før var det nordlendinger og arbeidere. Nå er det fotballsupportere og FrP-medlemmer. Men denne villigheten til å forfølge og hetse andre er hovedproblemet. Helt uavhengig av hvem som blir forfulgt eller hetset.

quartz - Ikke medlem lenger2011-10-03 15:36
Antall innlegg: 5

Vålerengen folk= vannhuer, så enkelt er det bare!!!

subozone - Ikke medlem lenger2011-10-03 16:26
Antall innlegg: 15

Fotball supportere har vel et ønske om tilhørighet av en eller flere grunner. Om de hater andre idrettslag, har de vel behov for å hate andre idrettslag, eventuelt aksjeselskap som de store lagene er blitt. Liker fotball selv, og styret rundt fotballen. Men at det er mye degenererte "supportere" som ikke skjønner at det bare er et spill med mye oppmerksomhet rundt showet er rimelig åpenbart. Media og andre som tjener penger på fotball hauser den opp på forskjellig vis, og idioter går på og tror det er viktig. Et klart tegn på svakhet og frustrasjon over eget liv om man hater et annet fotballag.

Boubou2011-10-03 17:25
Antall innlegg: 1210

Dette ble en psycho trår som minner om en morsom kronikk i Aftenposten i dag - nåd du slipper trollene ut i sola sprekker de ikke, men VOKSER SEG STØRRE OG SINTERE.

Kvedh - wstines innlegg var unyansert men ikke smakløst. Det Klanen og deres TALSMANN gjorde var smakløst.
Selv elsker jeg Rugby - den fabelaktige sporten med tre omganger: to på banen - mot hverandre, og en på bar - sammen; og jeg synes fotball er noe oppskrytt vås - med mye rare tilhengere. Det er ikke den første gangen det har skjedd usmaklige ting på en fotballbane, for å si det sånn.

Stig_75 du kan IKKE si "I stedet for å fokusere på hverken hendelsen eller uttalelsene". Dropp hverken :-)

LateLise2011-10-03 17:29
Antall innlegg: 5

Enig med Kvedh

snubi2011-10-03 18:47
Antall innlegg: 500

Synes Stig_75 går av med seieren i denne diskusjonen - bra argumentasjon og formuleringer!

Snømannen2011-10-03 21:03
Antall innlegg: 1556

subozone har et poeng.

Tengil2011-10-03 21:32
Antall innlegg: 106

Tendenser til krig her jo, rart at ikke ordspill-forum-spill-vert ene-moderatorene (eller hva dem nå enn vil kalles) har stengt tråden.

terø2011-10-03 22:00

Helt enig. Steng dette tøyset.

berrum2011-10-03 22:27
Antall innlegg: 322

Hvorfor ønsker klanen å ha en hjernedød talsmann? Det er vel vanlig å ønske å ha en frontfigur som representerer det resten av gruppa står for.

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-03 22:41
Antall innlegg: 2369

Skulle tro det berrum. Men nå har han jo unnskyldt seg. Fylla har skylda, liksom.....

Hvorfor syns du tråden skal stenges da tengil? Det hadde vært noe. Diskusjonen går for fullt i landets nettaviser. Men temaet blir for heavy i ordspillforumet?

At kvedh blander inn 21. juli, egne interesser og ene med det andre, får så være.

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-03 22:45
Antall innlegg: 2369

22. juli skulle det selvsagt stå....

En annen ting: kvedh er redd for stigmatisering. Hva da med massesuggesjon?

sommerfugl2011-10-03 23:00
Antall innlegg: 473

Er dette virkelig noe poeng i å diskutere videre?! Alle virker skjønt enige (-snømannen sef) om at Bakkes uttalelser i går var helt forkastelige, og lite forenelig med meningen til de fleste av Klanens medlemmer og andre fotballsupportere.

bris12011-10-04 09:38
Antall innlegg: 2601

Aftenposten i dag: Til og med Bakke synes at uttalelsene var forkastelige!

Stig_752011-10-04 09:50
Antall innlegg: 218

Tsk. Bris1, da. Vi må ikke la en stusselig beklagelse komme i veien for denne flotte diskusjonen, må vite! Dessuten synes jeg Bakke stigmatiserer de som drikker når han nå skylder på fylla.

bris12011-10-04 12:28
Antall innlegg: 2601

Går det an å slette forrige innlegg? Vil jo ikke ødelegge for noen ;).

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?