Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 643

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
wstine - Ikke medlem lenger2011-10-14 13:34
Antall innlegg: 2369

"– Lærerne skårer relativt høyt i forhold til gjennomsnittet av befolkningen. Men det at de skårer så mye dårligere enn tidligere er relativt dramatisk, sier en av personene bak studien, Kjell Gunnar Salvanes, som viser til at de som ble lærere på 50-tallet skåret på linje med de mest intelligente i befolkningen."
Sier Norman

www.nrk.no/nyheter/n.../1 .7831804

Lærere - nesten som folk flest, liksom

Lynrask112011-10-14 17:34
Antall innlegg: 71

Jeg kjenner en lærer med dokumentert høy IQ. Han sitter inne for utuktig omgang med mindreårig elev. Ingen har testet om hans EQ.

meisa2011-10-14 18:03
Antall innlegg: 443

På små skoler må dessverre lærerne undervise i alle fag, også fag de ikke kan fordra selv. Noern av mine tantebarn hadde en lærer som ikke kunne enkel småskolematematikk. Foreldrene må klaget, for læreren ble flyttet til en større skole i kommunen. Her fiikk han undervise i de fagene han var flink til, f.eks musikk og gymnastikk, og jeg tror elevene hans var eldre også.

Min gamle folkeskolelærer likte nok ikke sang og gymnastikk, for deler av timene ble ofte brukt til hoderegning. En veldig stor prosent av oss elevene fikk dermed toppkarakterer i regning på eksamen.

budbundy2011-10-15 01:06
Antall innlegg: 47

nei, det var ikke deg, toeren. Men nå er det jo det.

For øvrig synes jeg ikke vi skal forvente all verden av en overbetalt og underarbeidet yrkesgruppe. Åtte uker sommerferie, alltid fri jul, nyttår, påske, pinse, VINTERferie, HØSTferie, 17. mai, 1. mai, hver eneste helg og alle andre mulige og umulige dager.

Boubou2011-10-15 09:31
Antall innlegg: 1210

Nå kommer du til å få svar BudB - Lærerne jobber jo SÅÅÅ MYE ut over normal arbeidstid ellers i året - så alle disse feriene (min hoderegning gir meg ca 6 1/2 uke mer ferie enn andre vanlige dødelige) er ikke ferie men avspasering.

Magne Suim2011-10-15 09:58
Antall innlegg: 190

Interessant standpunkt, budbundy.

Skal vi ikke forvente all verden av våre skolelærere? Er det ikke så nøye med læreryrket, mener du? Hva slags tilbud elevene våre får? Eller prøvde du bare å score et billig (for ikke å snakke om uoriginalt) retorisk poeng?

Og hva er deres løsning på "ferieproblemet"? Skal vi sette lærerne til å plukke søppel i veikanten i den overskytende ferietiden?

Hvis nå all denne ekstra ferietiden er så fantastisk og attråverdig som dere i villfarelse prøver å gi inntrykk av, hvorfor er det ikke større tilstrømning av strålende lærertalenter til alle skolene?

Sannelig, en del av retorikken som kommer fram i slike diskusjoner har en ekkel likhet med den som blir brukt i bilist kontra syklist-debattene.

Mymlen, det tipper ikke jeg.

giggsy2011-10-15 10:22
Antall innlegg: 139

jaja er det rat det er krig i verden, eller syklister for den saks skyld

budbundy2011-10-15 22:59
Antall innlegg: 47

Magne Sium, alt vi ber om er at lærerne må slutte å sutre. De høres ut som Frp-ere hele gjengen.

Snømannen2011-10-15 23:04
Antall innlegg: 1556

Tilbake til starten. "Hvordan reagerer vi på påstanden..."

Ingen påstand men et dokumentert faktum. Og ingen synes vel det er rart at lavlønnsyrker med ubekvem arbeidstid og lav status ikke rekrutterer de skarpeste knivene. Her er et engelsk ordtak til dere: “Those who can, do. Those who can’t, teach.”

Ellers er det mye merkeligere at det finnes syklister i verden enn at det finnes krig.

Glory2011-10-16 01:28
Antall innlegg: 388

Auda. Som ikke-lærer, men ødelagt elev orker jeg ikke engang å lese gjennom disse postene. Da ville det formodentlig koke i mitt indre. Men lærere trenger definitivt både en høy grad av kunnskap (utover det normale) OG medmenneskelighet. Ingen av delene fungerer alene, dessverre.

Men til salute: Om du er norsklærer håper jeg du hadde satt to røde streker i ditt eget innlegg. Det heter nemlig — pussig nok — IKKE "stikke under en stol." Derimot er det korrekte "stikke under stol."

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?