Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 643

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GMC-girl2011-10-16 15:27
Antall innlegg: 79

Jeg jobber i matvarebutikk, og jeg tror at ca. halvparten av kundene våre har med seg plastpose/handlenett/rygg sekk/trillebag. Skal prøve å ta ut en posesalg-statistikk i morgen.

Selv har jeg 4 grønne Kiwi-nett (jobber ikke på Kiwi, men de er bedre enn våre nett...), ett av dem ligger alltid i veska og ett samler jeg tomflasker i. Jeg storhandler hver torsdag, og da panter jeg flasker samtidig. Plastposer har vi likevel mer enn nok av her hjemme. Men jeg takker alltid nei til de små posene man får på apotek, parfymeri osv. Fikk også spørsmål på en eller annen klesbutikk (Cubus?) om jeg ville ha pose eller ta tingene mine oppi den posen jeg hadde. Tror aldri jeg har opplevd det før.

Sanding2011-10-16 15:33
Antall innlegg: 133

Jeg elsker Kiwis grønne handlenett! Store og solide, revner ikke, og håndtaket er så romslig at den enkelt kan bæres over skuldra :) Kjempepraktisk, og så tar de så liten plass når de er sammenbretta!

Boubou2011-10-16 20:02
Antall innlegg: 1210

Jeg begynte å passe på posebruken da vi reiste i India - der er faktisk plastposer et svært miljøproblem, pluss at de stakkars dyra som svimer rundt ørske av sult spiser plastposer og blir oppblåste og syke - så nå er plasposer forbudt i flere stater.
Når det gjelder miljøvennlig(ere) poser: Meny hadde store flotte papirposer før men det ble det slutt på for nesten ingen andre enn meg gadd betale en krone ekstra for dem. Ica har fått nye lettere nedbrytbare poser, omtrent samme som matavfallsposer, sånne av maisstivelse - men de er ikke særlig solide. Hmmm.

kuami2011-10-16 22:01
Antall innlegg: 586

Da sønnen min studerte i Danmark, tok han med poser fra Norge, fordi de var så mye dyrere der.

Snømannen2011-10-16 22:17
Antall innlegg: 1556

God og saklig tråd, stort sett.

Jeg reagerer egentlig mer på all den andre embalasjen. Det som går opp i bæreposene er jo ofte pakket inn i flere lag med papp/plast. Mesteparten av plasten jeg kaster er ikke bæreposer.

miamaria2011-10-16 23:18
Antall innlegg: 1002

folkens- her i bushen har vi hatt full kildesortering av avfall leeenge.
plast er egen kategori, digre klare sekker som pynter godt opp langs veiene på idag-leverer-vi-plast-dag en. det går til resirkulering såklart.

Grøpp2011-10-17 06:22
Antall innlegg: 49

Jeg har handlenett og klappkasse i bilen.
Søppelposer kjøper jeg på rull, ca 10 øre stykket koster de...

Boubou2011-10-17 21:59
Antall innlegg: 1210

Snømann - det har du såååå rett i. Skrekkelig at alt er pakket inn - til og med paprika som man uansett plukker og veier...

Ja, MiaMaria - men hva er vitsen med ekstra og unødvendig plast - selv om den resirkuleres?

miamaria2011-10-17 22:41
Antall innlegg: 1002

Boubou: har jeg funnet opp systemet som råder?

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?