Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 599

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Snømannen2011-11-22 19:35
Antall innlegg: 1556

Slemme Jens som presser muligheten til betalingsutsettelse på naive barn. Og stakkars barna, de kan jo få vondt i magen hvis de biter i plastikken.

Stig_752011-11-22 23:37
Antall innlegg: 218

Tittelen på innlegget som starter diskusjonen er nasjonalt gjeldsregister. Hva skal i så fall være med der for at det skal være reelt og ha effekt? Jo, alt av gjeld enhver norsk statsborger har må registreres og det må holdes oppdatert kontinuerlig. Det må/bør inkludere privat gjeld og gjeld fra utlandet. Samtidig må det gis bred tilgang til registeret, slik at banker og kredittselskaper skal kunne sjekke deg når du evt søker om lån.

Mener dere som er for dette registeret at det er helt greit å bruke en liten formue på et slikt register, og la opplysningene om svært private økonomiske forhold være åpne for "gud og hvermann", slik at vi eventuelt kan redde en myndig person fra forbruksgjeld vedkommende ikke evner å redde seg selv fra?

Boubou2011-11-23 12:31
Antall innlegg: 1210

Nei, Stig, det er i hvert fall jeg helt mot - og svarene mine er tilsvar til tekstene, ikke tittelen. Det jeg er for er en mer restriktiv og rådgivende kredittpolicy hos alle banker og finansinstitusjoner - kanskje med bakgrunn i et rentetak som gjør det mindre lukrativt å tilby slike kort? I dag ligger effektiv rente etter friperioden på 22 % og oppover. Hvis denne ble satt til 10-15% ville bankene forbeholde disse kortene kunder som har vist seg betalingsvillige og -dyktige.

Snømannen2011-11-23 14:58
Antall innlegg: 1556

Rentene er så høye fordi de tilbyr betalingsutsettelse ikke lån. Det er ingen grunn til at du skal betale den høye renta. Du skal planlegge slik at du bare betaler den lave renta som er NULL. Billigere lån får du ikke.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?