Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 603

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
pikachu2011-12-13 15:14
Antall innlegg: 102

Herregud...erre mulig!! kan ikke folk skrive ka dæm vil...!! hvis noen føler for å skrive Grt for en bingo...greit la dæm gjøre d... og til dæm som irriterer sæ over d...finn dåkker en ny hobby!!!

Cygnus2011-12-13 15:23
Antall innlegg: 44845

du har så rett, pikachu - så enkelt og så vrient er det!

terø2011-12-13 15:31
Antall innlegg: 1916

Ja, enig med de to siste.

Happy4You2011-12-13 15:43
Antall innlegg: 2020

jeg (som bare har lagt 4 bingoer hvorav en var i uranket kamp) ville nok ha satt stor fordel på å IKKE nødvendig vis si grt men heller prøve å si.

Grattis eller Grattulererer med bingoen, eller i'm Happy4You :)!

:)!

Gentile2011-12-13 16:00
Antall innlegg: 4

Ja,syns en det er strevsomt å bøye seg over tastaturet for å skrive grt er man en av stadig flere late nordmenn. Det grt greiene får hver enkelt styre sjøl.

abelon - Ikke medlem lenger2011-12-13 16:25
Antall innlegg: 1807

Hvem er det egentlig som har funnet på at man bør/må gratulere for en hvilken som helst bingo ?
Man kan jo velge å la det være...,men det er ikke så artig når motspilleren gratulerer.Da føler man at man er uhøflig.
Men bedre det enn å slenge ut intetsigende grt,ere.

deliona2011-12-13 17:04
Antall innlegg: 24

Du store min!

Boubou2011-12-13 17:09
Antall innlegg: 1210

Det som er så fint med REGLER er at da kan man slippe å bruke hodet...

Kjære vene, la nå alle gjøre som de vil - og la oss ta imot med et smil, uansett om det er too much eller litt for lite.

(For protokollen: jeg er en middlmådig ordspiller som tar i mot alle gratulasjoner med takk, og som gjerne gratulerer både ved bingo, seier, og ved fine legg sånn rent ellers)

Cygnus2011-12-13 17:10

hvem er det egentlig som har funnet på at en skal si takk for mat etter hvilket som helst kjedelig måltid? Jeg føler ofte at jeg er uhøflig når jeg ikke gjør det, men tross alt bedre det enn å måtte slenge ut et intetsigende takk for maten.

travel - Ikke medlem lenger2011-12-13 17:22
Antall innlegg: 247

Det er masse underholdning her på mange av trådene......syns Cygnus er morsomst......hvem lager reglene.
den første gangen jeg vant og motspilleren skrev grt.....trodde jeg han/hun var rasende....gr gr gr.......

Snømannen2011-12-13 17:42
Antall innlegg: 1556

Det skal være en grei tone under spillet.

Det betyr ikke at man slavisk må skrive de samme tingene hver gang. Jeg kommenterer heller andre ting under spillets gang. Men en grt eller to har aldri skadet noen.

Cygnus2011-12-13 17:56

tfs forstod jeg ikke - trodde det stod for tough shit!

Chablis2011-12-13 18:21
Antall innlegg: 34

Fy fader så slitsomt det er å være hyggelig og høflig!

Torill2011-12-13 18:33
Antall innlegg: 3668

Hvis noen har lyst til å gratulere meg fordi de er imponert over en bingo eller fordi de bare har den refleksen inne, så hver så god. Jeg synes det kan være hyggelig med respons på en veldig fin bingo. Om responsen er "faen", "wow" "grts" eller hva som helst, spiller mindre rolle. Ingen respons er også veldig greit. Og på en veldig vanlig og treg bingo er kanskje ingen respons det aller greieste.

De som synes de må gratulere fordi de er uhøflige ellers, kan i grunnen bare la det være synes jeg. Det er ikke spesielt høflig å slenge ut av seg grts eller grt hver gang noen legger en bingo.

gompedyret2011-12-13 18:41
Antall innlegg: 4381

Mange fine innlegg her. Grt!

Personlig har jeg null behov for å bli gratulert for en hvilken som helst dusinvarebingo, bortsett kanskje fra den lille tyvedelen bingoer som faktisk er spesielle og gjør spillebrettet flottere i kraft av sin lekkerbiskenfaktor (eks. MAURTUE, HENGELÅS eller PAPPENHEIMER). Og selv da finnes det svært mange måter å uttrykke anerkjennelse annet enn den mildt sagt overeksponerte grt'en.

Da er det faktisk mye mer gøy å få en kommentar a la "Drit og dra, din skitne bingonisse", så man formelig kan høre fråden tyte ut av sin frustrerte motspiller. DET er ekte spilleglede. ;)

Torill2011-12-13 18:44
Antall innlegg: 3668

Hjelp, hva har jeg skrevet??? HVER så god??? Gratulerer til meg selv med lite elegant skrivefeil.

Cygnus2011-12-13 21:46

Men for noen, Gompedyret, er selv de usle bingoene en glede og stolthet. - ser du ikke det fra noen av innleggene her?

rolig2011-12-13 21:51
Antall innlegg: 69

Jeg har også sansen for sterke uttrykk Gompe - og ser gjerne at en bingo blir besvart med f.eks: Dra til innerst inn i Grauthællvete, ditt Rasshøl av en bingofaen og ta med deg de forpulte bokstavbitene og stikk dem langt oppi.....(Tarmen)

Men det tar jo lang tid å skrive, så hvorfor ikke ha en forkortelse for uttrykket. F.eks: GRT

gompedyret2011-12-13 22:46
Antall innlegg: 4381

Torill: grt ;)

Cygnus: Får du virkelig inntrykk av at jeg mener alle burde oppleve ordspill og bingoer som meg?

Rolig: Vel, i så fall er det nok bedre å skrive grt, ja!

theraven2011-12-13 23:32
Antall innlegg: 13

Kjenner jeg blir helt svett jeg, av alt som legges i bruken av tre små bokstaver, og evt. fraværet av de samme bokstavene. Jeg løser dette slik; stort sett gratulerer jeg med en grt eller grattis etter en vanlig bingo, og kommer det en skikkelig godbit av en bingo kommer jeg gjerne med noen sterkere gloser, av positiv karakter. Så får folk bli så irritert de bare vil egentlig... Lite jeg får gjort med det...

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?