Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 703

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Boubou2012-04-13 21:24
Antall innlegg: 1210

For å være helt ærlig bryr jeg meg ikke så mye lenger... i begynnelsen var det veldig viktig for meg å hilse, takke, og sånn, men nå er det litt sådär. Hilser stort sett, takker stort sett, prater litt innimellom, men kriser over hodet ikke om noen ikke gjør det - og det hender jeg ikke rekker det selv hvis jeg har barn i nærheten og må multitaske... Håper ingen tar det vanvittig ille opp...

jwpede2012-04-13 23:05
Antall innlegg: 107

Flott variasjon: tfk takk for kampen

bobvar

gompedyret2012-04-14 01:16
Antall innlegg: 4381

Eller for sjeldne anledninger: TFDUATÅMDSOS - Takk for den utsøkte anledningen til å mose deg sønder og sammen.

kihe2012-04-14 01:21
Antall innlegg: 60

Gompedyret; den vil jeg gjerne ha en gang:)
meheda; ellers er det jo bare å skrive smilefjes og alt annet FØR spillet er ferdig, så er det bare å trykke enter med det samme bjella går:)

LilleLaila2012-04-14 09:52
Antall innlegg: 3144

Enig med boubou, ikke så veldig nøye vel,. bare man er helt normal i oppførselen :)

Matsine2012-04-14 19:12
Antall innlegg: 99

Hei!
Vel. Nå har jeg lest igjennom nesten alle chattene, men jeg har spilt nesten alle spill alene, for INGEN vil spille med meg. Uhu. Jeg skriver t.o.m. tfm.
Vel. Jeg er ikke så flink, så kanskje det er derfor jeg ikke får noen med meg?

kamillec2012-04-14 22:00
Antall innlegg: 41

Enig med deg LilleLaila. Så til alle som måtte føle seg støtt over min uteblitte tfs; på forhånd, TFS.

kamillec2012-04-14 22:02
Antall innlegg: 41

Matsine, ....eller kanskje det har noe med at du driver å surrer rundt alene i pumaen å gjøre?:-)

Jontoo2012-04-15 16:50
Antall innlegg: 18

Jeg finner ikke det så viktigt att takke for spillet. Føler att mange kun skriver det for att de føler att alle andre gør så. Og TFS? Om man nå verkligen vil takke kan man gøre det ordentligt.

LiKo2012-04-15 19:23
Antall innlegg: 16

Jeg hilser og takker, men bryr meg ikke så mye om ikke motspilleren gjør det. Er her for å spille :)

Magne Suim2012-04-15 20:51
Antall innlegg: 190

Jontoo: Det er kanskje litt sånn høflighet fungerer i virkeligheten? Man sier takk og unnskyld og for en lekker hatt, frue, fordi man føler at alle andre gjør så. Sosial kutyme, rett og slett.

Forskjellen er dog at i et ordspill trenger man ikke se motspilleren sin i øynene.

Mina19752012-04-15 21:01
Antall innlegg: 10

Istedenfor Sjiraffen, Krokodillen og Elefanten burde vi få rom for høflige, rom for de som vil spille mot andre med ekstremt mye lavere rank og kanskje et rom for de som er rankingbesatt. Da slipper vi kanskje en del av innleggene som i dag går ut på uhøflige motspillere, folk som ikke vil spille mot deg pga lav rank o.l. :P

trampoline - Ikke medlem lenger2012-04-15 22:04
Antall innlegg: 31

Spiller gjerne med de samme omm igjen selv om det ikke er noe tfs osv i chatten...er jo ikke dermed sagt at man er uhøffelig. Gaaad....! Men kanskje brev med frimerke pr post forventes etterhvert...

Snømannen2012-04-15 22:15
Antall innlegg: 1556

Jo det er nettopp fraværet av hei og takk som gjør at de er uhøflige. Ja, det er faren ved å si hei til fremmede. Du kan fort ende opp med å sende julekort til dem. Kanskje til og med brev. Men sikkert elektronisk post siden de jo er på nett. Så glem det med frimerkene.

AaseB2012-04-16 00:20
Antall innlegg: 8147

Nei, ein bør aldri undervurdere kreftene i t.d. et Hei eller Tfs. Det kan lede deg ut på mange skumle stiar. Et (-: tør eg ikkje eingong tenke på mulege konsekvensar av.

Overskrifta her gjev etter mitt syn uttrykk for eit heilt greit ønske. Om du legg til: ", men kan ikke kreves", har du konklusjonen.
Sånn er det bare.

=(GC:)§

piaf2012-04-16 02:49
Antall innlegg: 995

Magne Sium:
Er du sikker på at det er slik i virkeligheten? Når hørte du sist en kunde i butikken svare ja (ev. nei) TAKK på spørsmål om de vil ha kvittering, eller en plastpose til å legge varene sine i?

Jeg tror folk flest tenker at de har gjort kassadamen/-mannen en tjeneste ved å handle i butikken der vedkommende jobber, og at han/hun derfor ikke fortjener hverken takk eller smil.

Selv sier jeg "Takk for turen" til taxisjåføren som nettopp har flådd meg, og "unnskyld" hvis jeg promper, selv når jeg er helt alene hjemme. Noen synes det er å dra den litt langt, og det har de nok rett i. Jeg synes også folk burde si "For en lekker hatt, frue" til hverandre litt oftere. Vi har alle vårt.

Takk for oppmerksomheten!

Porthos2012-04-16 09:05
Antall innlegg: 120

Støttes piaf. Nordmenn er dårlige på `takk`,`hei og `beklager. Veldig gode på likegyldighet,latskap og surt oppsyn.

Skal vel ikke akkurat si at jeg er av de høfligste på ordspill,men pleier å si tfk(hvis ikke tapt veldig). Syns og at ordspillprogrammererne kunne gjort spillet mer belevent.

Var særs fornøyd m `bassist bingoen min forleden,kunne tenkt meg `WOW`både skriftlig og muntlig,eventuellt heftig bassistriff. Istedet ble det absolutt tystnad uten oppfordring fra Hyland. Skuffeinde altså.

Lobo-gutten2012-04-16 15:16
Antall innlegg: 3

Jeg err enig med dem på første siden !!!

cruella232012-04-16 17:20
Antall innlegg: 40

Jeg tenker at høflighet er viktig, både i hverdagslivet og i cyberspace. Vi er sosiale vesener, og et minimum av oppmerksomhet overfor hverandre bør vi kunne oppvise.
Noen skriver: jeg er her for å spille ordspill, ikke for å være sosial. Okay, det er forståelig, men du er da virkelig avhengig av personen i andre enden for å kunne spille. Det koster utrolig lite å vise litt høflighet.

trampoline - Ikke medlem lenger2012-04-16 20:08
Antall innlegg: 31

Er man uhøffelig man ikke gratulerer ved bingo?

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?