Spillrom
| Sjiraffen | 12 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 12 |
Mobilspill
| Pågående | 8 777 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Boubou | 2012-11-29 20:35 | |
![]() | Ifølge bibelen er all seksuell aktivitet uten det eksplisitte mål å lage barn synd. Så, ja, slik, sånn eller annerledes, stort sett synd. Når det gjelder respekt for at noen tør si fra om at et visst moralsk/ etisk nivå er helt ok... Det er da mange som viser - i ord og handlinger - at man ser det som positivt å ha noen rammer og regler rundt livet sitt (i min ideelle verden rammer jeg har kommet fram til selv) uten å være intolerant og steinaldersk. Ser ikke mye på Farmen, men en mann som oppriktig mener at kvinner ikke skal være ledere, blir så dumt at jeg blir nødt til å himle litt med øynene. | |
| ulph | 2012-11-29 20:44 | |
![]() | Every sperm is sacred, Every sperm is great. If a sperm is wasted, God gets quite irate. | |
| Boubou | 2012-11-29 20:58 | |
![]() | Og det beste er at det er et barnekor som synger... youtu.be/g8fheDIG_RA | |
| Audioman | 2012-11-29 23:50 | |
![]() | Syns du svarer godt på et provokativt innlegg Boubou. Men provosement skaper diskusjoner noen ganger.... Hehe. | |
| Snømannen | 2012-11-30 00:49 | |
![]() | Tror det er meningsløst å diskutere hvem som lever riktig. Spørsmålet er om vi skal ha respekt for folk som har tatt seg bryet med å tenke gjennom tingene og ikke bare virrer rundt som lausbikkjer. | |
| Magne Suim | 2012-11-30 02:10 | |
![]() | Snømannen: Du maler et bilde av en verden der du enten er en tankeløs lausbikkje eller en homo- og kvinnefiendtlig mørkemann. Sikker på at du har tenkt gjennom tingene? | |
| Persilleblad | 2012-11-30 04:54 | |
![]() | Hvem bryr seg om hva som står i Bibelen? Andreas må respekteres som alle andre. Han vil ingen vondt. Tv2 og media melker han alt de kan. Det blir litt vridd og vendt på. Han har sterke meninger, men så ekstreme som folk skal ha det til...Nei. | |
| bris1 | 2012-11-30 08:40 | |
![]() | Mange dypsindige innlegg her med synspunkter på en ung mann man kjenner fra TV-programmet Farmen (som man ikke ser MYE på) og fra Se og hør lest ved et uhell! Artig å lese mellom linjene her, gitt. | |
| Boubou | 2012-11-30 08:51 | |
![]() | Bris, jeg har sett to halve episoder av Farmen. Det jeg så der var akkurat det jeg skrev - en mann som mener at kvinner sånn generelt ikke skal lede mennesker. Jeg hadde ikke tenkt å delta i denne debatten, men ble litt trekt av et par innlegg lenger oppe, og svarte i grunnen på det. Litt på siden av tråden, men kan stå for det jeg har skrevet. Jeg tenker ellers som deg, at her bruker tv2 motsetningene for det de er verdt, og jeg ser heller ikke bort fra at hovedpersonen selv legger litt tykt på. | |
| parascitzo | 2012-11-30 11:54 | |
![]() | Mira7 - Såvidt jeg har fått med meg er Andreas for at seksuell omgang med det samme kjønn skal være STRAFFBART. Har aldri lest DØDSSTRAFF. Tror nok media ville melket det sitatet ganske kraftig i så fall. "Når det gjelder homofil omgang er dette noe jeg ønsker straffbart gjennom lovverket. Skal man ta frem homofil praksis (mann+mann) fra Bibielen er dette forkastet og gjennom Moseloven pålagt å straffes med døden" - Adreas Nørstrud Å si at Andreas MENER at homofil omgang bør straffes med døden er det samme som å si at alle kristne mener dette. Har forøvrig respekt for karen, selv om jeg heller ikke er enig i det aller meste han sier og mener. Men han viser jo langt mer respekt for medmennesket enn hva snittet er her til lands. | |
| parascitzo | 2012-11-30 11:55 | |
![]() | www.tv2.no/underhold...04 868.html | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2012-11-30 14:46 | |
![]() | Parascitzo, hvis du leser alle innleggene mine, så ser du at jeg ikke skjærer alle kristne over en kam, der står det at jeg kjenner kristne som godtar homofili. Andreas uttalte dette med dødsstraff i et radiointervju lenge før han ble kjent gjennom Farmen, og det har vært gjengitt i en av landets aviser... Og generelt er det vel svært få kristne som deler hans syn på det meste. | |
| Harry 2012 | 2012-11-30 14:58 | |
![]() | Han har langt igjen men kan kun påvirke de av oss som ser på Farmen. Tenk om vi skulle ha blitt styrt av de som sitter på toppen av et av de største politiske partier, i et av verdens største land. Da kan vi snakke om å gå baklengs inn i tilværelsen, sammen med flere titals millioner. Og ha makt over hundretals andre rundt på denne kloden. | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2012-11-30 15:01 | |
![]() | Får ikke vist til innlegget nå, men Tv2 gjengir fra et leserinnlegg han har hatt i dagsavisen, lenge før Farmen, at iflg Moseloven bør homofili i praksis straffes med døden... Google han Parascitzo, så finner du det. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-11-30 15:02 | |
![]() | Det går vel an å ha respekt for FarmenAndreas på et personlig plan og som medmenneske og for de positive sidene han klart viser, men samtidig må man som klokt menneske aldri må akseptere at enkelte av disse innskrenkede meningene FarmenAndreas har må få noe fotfeste i samfunnet. Snømannen hevder FarmenAndreas har tenkt nøye gjennom ting, muligens har han gjort det, men han har helt klart ikke tenkt særlig langt eller særlig positivt på enkelte områder . Det Mira7 skriver viser at FarmenAndreas faktisk har meninger som er særs ytterliggående i negativ retning, og Det er det ingen grunn til å ha respekt for. | |
| krakemor | 2012-11-30 15:25 | |
![]() | tja, andreas har mange rare meninger og uttalelser, men det meste er jo greit som akkurat det, meninger. deler ikke så mange av dem, men tenkte på dette konseptet som farmen som tv-program skulle være, trodde jeg. overleve på en gård etter muligheter og med utstyr fra 100 år siden mer eller mindre. dette har jo sklidd noe ut, og det er i alle fall sikkert at det for 100år siden var separate loft for tauser og drenger, og storbonden hadde i alle fall ikke to tilfeldig valgte medhjelpere med seg på loftet. :-) detter må jo være for å legge opp til spenninger og tilnærmelser mellom folk for og få opp innteressen.... | |
| solfridpeder | 2012-11-30 15:54 | |
![]() | hei--ja vi trenger slike som han andreas---som oppkvikker våres samfunn---og lager diskusjoner.--men er han nå slik--er han en spøke-fugl.god helg. | |
| Snømannen | 2012-11-30 16:24 | |
![]() | Ja jeg har tenkt gjennom tingene. Derfor jeg skrev at hans løsning ikke var min. Det er skummelt når noen skriver at man ikke skal respektere mennesker med andre meninger enn ens egne. Det er slikt det blir krig av. Hor og fyll og faenskap har nok eksistert i mer enn hundre år. Andreas sine meninger er strengt kristenetiske, ikke gammeldagse. Det finnnes en rekke andre grupperinger her i landet som har minst like sprø ideer som ham. | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2012-11-30 17:35 | |
![]() | Tror du Andreas og de andre grupperingene med like sprø ideer som han respekterer oss får vår levemåte? Tror du de respekterer sønnen min som er homofil? Selvfølgelig skal folk få ha sine egne meninger, men når de er så ille som Andreas sine, så velger jeg og ikke respektere den fyren... | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2012-11-30 17:49 | |
![]() | Glemte å stile innlegget over til Snømannen...:) | |