Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 534

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2021-09-21 02:14
Antall innlegg: 669

Enig, Chiraff.

berita2021-09-21 17:57
Antall innlegg: 848

Hei Chiraff:).
Jeg venter fremdeles på dine "ringe meninger". Det var vel ikke det document.no skriver om G. Stordalen du mente? Jeg heier ikke på henne, hvis hun vil være troverdig klimaaktivist må hun finne andre måter å spre budskapet sitt på.

Lurer jo på hva du mener med "hysterisk klimaretorikk" og "et mer edruelig syn på klimaENDRINGENE." Jeg mener at vi tar en enorm risiko hvis vi velger å avvise flere tiårs seriøs forskning og heller leter etter sannheten hos dem vi ønsker har rett, men som ikke kan belegge det med fakta. Jeg har tre barnebarn, og jeg er svært bekymret for deres framtid.

(Kuriøst, men sant: Vi måtte nylig skifte ut vaskemaskinen, en Zanussi som har vasket og sentrifugert helt tilfredsstillende i 38 år. Vi fant ut at de aller fleste maskiner nå har en reklamasjonsrett på to år og en garanti på fem år (forstod ikke helt forskjellen/likheten). To personer som jobbet i butikken sa rett ut at når en maskin blir omtrent fem år, begynner den som regel å klikke!) Hvem tjener på dette? Tror ikke det er deg, Chiraff!)

trymare2021-09-21 18:41
Antall innlegg: 871

Jeg prøver selv å leve klimavennlig, for eksempel ved å bruke kollektivt fremfor bil, kildesortere, ikke kjøpe ny elektronikk hele veien. Har generelt et veldig lavt forbruk. Dessuten spiser jeg lite kjøtt.

Noe vi også bør begrense, er den vanvittige befolkningsveksten vi har i verden. Jeg synes det er ganske grotesk at folk får så sinnssykt mange barn, særlig i fattige land hvor det er kamp om ressursene. De føder jo bare fremtidige flyktninger og sultende barn. De bør starte med familieplanlegging, maks to barn per par. Vi trenger ikke flere folk i verden, snarere færre.

Forresten så bør vi satse på flere atomkraftverk i verden, særlig i land med HMS. Da slipper vi reprise av Tsjernobyl, og vi får til massive kutt i klimagasser.

bris12021-09-21 18:44
Antall innlegg: 2601

Jeg roper ikke hurra for valget, men ønsker Støre lykke til med å danne en ny flertallsregjering. Han tar over nå når økonomien er tilbake igjen på samme nivå som før pandemien, noe som er et godt utgangspunkt. Han har i denne valgkampene vist seg fra en helt annen side enn ved forrige valg, hvor det var pinlig å se ham på talerstolen. Nå har han "funnet tilbake" til seg selv, og fremstår som reflektert og saklig. Får han med seg både Senterpartiet og SV, noe jeg tror han klarer, så kommer han til å bli holdt i ørene på mange felt. Han vil komme til å få bruk for sin diplomaterfaring, det tror jeg man kan slå fast.

Chiraff2021-09-22 09:49
Antall innlegg: 18422

berita: «hysterisk klimaretorikk», se dette innlegget (et av mange) som omhandler MDG:
www.ringsaker-blad.n...-7 9-438780
«Edruelig syn på klimaendringer», jeg er av den oppfatning at JA, det er endringer i klimaet, MEN jeg sliter med å forstå at fremskrivningene av temperaturøkningen kan være så presise i en verden som ikke klarer å melde været på mer enn 7 dagers horisont. I tillegg mener jeg at lille Norge ikke alene kan lastes for utslipp på verdensbasis. At vi skal skru igjen oljekranene brått og plutselig, påvirker overhodet utslippene.
JA, jeg lever omtrent som Trymare beskriver, og er selv bestefar til 4, men har absolutt tro på fremtiden deres.
Overbefolkning og ekstreme plastforurensninger er min aller største bekymring de neste 20 årene!

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?