Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 447

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
May Lene - Ikke medlem lenger2010-05-10 13:20
Antall innlegg: 614

Men vi spiller PÅ maskiner uten direkte menneskelig kontakt. Desverre så blir det noe annet enn å spille mot en på motsatt side av stuebordet.

Oheidia2010-05-10 14:22
Antall innlegg: 175

Det er mange former for kommunikasjon, May Lene. Intellektuelt vet vi at vi ikke spiller mot maskiner, men mot andre mennesker.

Det gjør meg ingenting om motspiller ikke sier "hei" eller "takk for spillet". JEg gjør det fordi jeg mener det er riktig og der kan vi vel få lov til å være forskjellige og mene ulikt.

Men å kalle motspillere for "tufs" og idiot" det er ufint! Vi som spiller mot hverandre er ikke maskiner og selvsagt sårer skjellsord.

Min mening bare

Obsessive2010-05-10 17:21
Antall innlegg: 18

Det har jeg ikke vært borte i. Dårlig tapere kalles det når man er nødt til å begynne med navnkalling på slutten.

Snømannen2010-05-10 17:44
Antall innlegg: 1556

Kanskje TUFS står for noe? Tusen unnskyldninger for somlingen, f eks?

barbara2010-05-10 18:35
Antall innlegg: 91

tfs = Takk for spillet (ikke tufs)
tfk = Takk for kampen (ikke tøff kar, i såfall så er det MANGE som har misforstått navnet mitt......jeg er kvinnelig.....).

For øvrig så syns jeg de fleste ordspillere jeg har truffet på, er høflige, og takker for spillet m. tfs, samt skriver hei i begynnelsen av spillet.

I tillegg til dette, pleier jeg fra tid til annen å ønske lykke til, samt at jeg prøver å huske på å gratulere dersom motspilleren får bingo. Må innrømme jeg blir bittelitt snurt når jeg selv får bingo, og det går upåaktet hen.

Ja, både hei og tfs er på en måte en innholdsløs frase, men er ikke de fleste høflighetsfraser nokså innholdsløse, da? Men allikevel så er det hyggelig å bli hilst på, og takket til, og gratulert når jeg får bingo, og det er hyggelig å gratulere, også, syns nå jeg.

Cygnus2010-05-10 19:50
Antall innlegg: 44845

Jeg er enig med de som påpeker at det faktisk er mennesker vi spiller mot. dessuten er det ikke lengden, eller automatikken, i høflighetsfraser som betyr noe - ord som takk osv er korte, automatiske, osv. men har en nytteverdi i det sosiale samspillet. Jeg prøver alltid å nevne det hvis jeg synes noen legger en fin bingo, eller et fint eller lurt ord i det hele tatt - og hvorfor ikke? det er som sagt ikke en maskin som legger de ordene!

Valpen2010-05-10 21:07
Antall innlegg: 448

Barbara du får bare fortsette å bli snurt når du ikke gratuleres for en BINGO. Synes du virkelig det er så stort?

Dersom du følger med i spillerommet så renner det inn med bingoer - altså ikke noen stor bragd å legge 7 bokstaver til en BINGO.

barbara2010-05-10 21:28

Neida....var litt sånn overdrevet det med å si snurt.....jeg sa jo dessuten bare litt snurt....syns bare det er hyggelig dersom man kan være hyggelige mot hverandre....hvor mye koster det å gratulere noen for å få til bingo, liksom.

Ikke sånn at det er så veldig til bragd, heller, men det er kanskje ikke alle som er sånne verdensmestre som deg, heller, valpen?

Du må jo gjøre som du vil, du, valpen.....Men det kan faktisk lønne seg å være litt høflig fra tid til annen.......

Valpen2010-05-10 21:41
Antall innlegg: 448

Hold deg til temaet BINGO vær så snill. IKke kom trekkende med det at jeg er verdensmester. Synes ikke det er greit at du forteller det til alle her inne. Noe kan du vel holde for deg selv.

barbara2010-05-10 21:52

Det var DU som begynte m. personangrep, ikke meg, valpen.

Det m. verdensmester var en naturlig konklusjon av at du mente at det ikke var noen stor sak å få bingo.....jeg syns faktisk det er litt ålreit, jeg, å få til bingo, selv om det ikke er en sånn kjempestor sak.

gompedyret2010-05-10 22:00
Antall innlegg: 4381

Jo lavere rating motspilleren har, jo større stas vil det være å få bingo, og jo større sjanse er det for at jeg gir positiv tilbakemelding. Sånn generelt.

Eller motsatt, om du vil. Spiller jeg mot personer som får tre bingoer i snitt hver kamp føles det bare malplassert å gratulere.

Folk er forskjellige og man beregner sitt "publikum".

barbara2010-05-10 22:00

Men for all del, jeg kan trekke det tilbake, jeg, det m. verdensmester, dersom du trekker tilbake det første innlegget, der du tok opp navnet mitt, og dermed gjorde det til en personlig sak.

Jeg vil også sette pris på at vi kan holde oss til emnet bingo.

AaseB2010-05-10 22:23
Antall innlegg: 8147

Valpetakter, barbara;)

barbara2010-05-10 22:34

Ok..... :)

Duppedingser2010-05-11 00:06
Antall innlegg: 467

Man må krangle litt i forum for å få nok innlegg til neste nivå av Suksessforfattermedaljen. Største problemet med tfs er at man må bruke tastaturet, jeg sitter iallefall ofte langt unna skjermen med musa på fanget...

Inger M2010-05-11 00:16
Antall innlegg: 64

Steike for en diskusjon...

rbm2010-05-11 00:19
Antall innlegg: 859

Ja ..sånn går nu dagan..sier vi her nord LOL

Cygnus2010-05-11 08:20
Antall innlegg: 44845

flott, rbm! : ) sjelden sett et mer apropos innlegg! vi har det visst med å rote oss inn i merkelige diskusjoner her på Ordspill og trenger en liten lun bemerkning i ny og ne!

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?