Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 283

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Kirsti2009-06-19 22:09
Antall innlegg: 1946

Ruschne, kanskje du skal se litt på dine egne foruminnlegg, siden du er så kritisk til andres? Du har da bidratt til både det ene og det andre av det du snakker om selv også. (Og nei da, jeg er slett ikke ufeilbarlig selv.)

Det er underlig hvor ulike oppfatninger av forum man kan ha. Det virker nesten som om enkelte tror at det finnes en gruppe her som er enige om å stå sammen og gå løs på alle de ikke kjenner. Det er i alle fall en virkelighet jeg ikke kan kjenne meg igjen i. Jeg opplever snarere forum som et sted der de som har meninger uttaler seg, og går faktisk ut fra at de som ikke sier noe gjør det fordi de ikke gidder/ikke er interessert i temaet/ikke leser forum. Vi er ganske mange som bruker forum, noen bruker det mer enn andre, men det er og skal være for alle.

baltez - Ikke medlem lenger2009-06-19 22:11
Antall innlegg: 1398

Kirsti: Her synes jeg det var altfor mange kommafeil!! Jeg sabler deg herved ned!

Ruschne2009-06-19 22:31
Antall innlegg: 711

Kirsti

Artig å lese om dine betraktninger og vurderinger.

Du har selvfølgelig helt rett

Scrabla2009-06-19 23:13
Antall innlegg: 2275

Hva er det motsatte av "Den harde kjerne" ? Det sure skallet?

mymlen2009-06-19 23:20
Antall innlegg: 701

Bløte ekstremiteter kanskje...?

Snømannen2009-06-19 23:46
Antall innlegg: 1556

Etter å ha lest alle innleggene i denne tråden slår jeg fast at:
1. Her klarer man aldri å holde seg til ett tema om gangen
2. Det er mye å hente når det gjelder saklighet og vennlighet
3. Det finnes gjengangere som deltar i de fleste diskusjoner, ofte uten å ha noe særlig å bidra med
Konklusjon: Ingen hard kjerne eksisterer - det er tynn suppe og gammal graut alt samma.

Håper jeg med dette innlegget klarer å dra igang en ny runde med innlegg. Se: en.wikipedia.org/wik...(I nternet)

Ruschne2009-06-19 23:55
Antall innlegg: 711

Jøss har vi et orakel blant oss også........... greit å vite

trymare2009-06-20 21:55
Antall innlegg: 871

som en av de bedre ordspillere her inne, vil jeg si meg som en del av den harde kjernen. :)

Snømannen2009-06-20 22:47

Endelig!

Der smatt tingene på plass

;-)

Torill2009-06-20 22:49
Antall innlegg: 3664

Hvilke ting var ute og dinglet???

trymare2009-06-20 22:55
Antall innlegg: 871

hvilke ting, snømann?

Snømannen2009-06-21 09:32

Hele denne tråden. Det er nå klart for meg at det finnes en hard kjerne. Trymare satte det på plass. Hans krav om å tilhøre kjernen kan ikke avvises. Tidligere forsøk på å definere en kjerne ut i fra deltakelse i forum, timer pålogget, eller fellesskapsfølelse følte jeg var litt tynn suppe. Men trymare er kjerneved - ingen tvil om den saken.

mymlen2009-06-21 10:24
Antall innlegg: 701

Godt det - et øyeblikk var jeg engstelig for at det var snømanntingen som var ute og dinglet...

Torill2009-06-21 11:23
Antall innlegg: 3664

Jeg fikk plutselig en teori. Jeg tror at "den harde kjerne" eksisterer som fenomen, men at den nødvendigvis ikke består av noen konkrete personer. Det kan derfor føles for noen som at de står utenfor "den harde kjernen", men hver enkelt av disse kan ha forskjellige oppfatninger om hvem som er i den harde kjerne. På samme måte kan det være ganske tilfeldig hvem som oppfatter seg selv som en del av en hard kjerne og hvem andre de isåfall ser på som en del av denne kjernen. Det kommer jo helt an på hvilke kriterier man legger til grunn og hvem man tror oppfyller disse kriteriene. Er det de aktive i forum, er det de som er enige med noen og ikke med andre, er det de som er gode, er det de som kjenner noen privat, er det de som har bilde, er det de som deltar på turneringer, er det se som spiller mye, er det spillvertene?

Kanskje det er mange kjerner, kanskje ordspillsamfunnet ligner et granateple?

pandemonium - Ikke medlem lenger2009-06-21 12:36
Antall innlegg: 82

Hvem vil være i den hard kjerne med skall utenpå?
Nei, bedre å være utenfor, under himlen blå!

Maisen2009-06-21 13:00
Antall innlegg: 177

Er det egentlig ikke sådan at påstanden om "Den hårde kerne" er typisk offerretorik mere end en beskrivelse af fakta? Jeg synes ofte det er den type påstande, debatanter som har mødt modstand for sine meninger i forum, kommer med. Hvis alle de andre er dumme og slemme, behøver man jo ikke at tage sine egne holdninger og egen fremfærd op til revision.

Snømannen2009-06-21 13:24

bra innlegg! Hvem er kritikken rettet mot?

Men, debatt? Hmm.. Jeg trodde mer det var en diskusjon?

Vil ikke det å definere seg selv som en del av en kjerne samtidig utryke at man føler seg bedre enn mange andre. M.a.o. være et krenkende utsagn?

(bortsett fra trymare sitt. At han gruser alle er et hardt faktum.)

Trålingen går bra ;-)

Maisen2009-06-21 13:48
Antall innlegg: 177

Jeg oplever ikke at der findes en hård kerne her. Det er tilfældigheder når mange er uenige med en trådstarter og giver udtryk for det. Derfor mener jeg at påstanden om kernen falder på sin egen urimelighed og ikke er andet end offerretorik fra forumdeltagere som ikke tåler at blive mødt med andre holdninger end deres egne.

kness - Ikke medlem lenger2009-06-21 17:23
Antall innlegg: 1134

Vel talt, Torill og Maisen!

Min påstand er fortsatt: Her er det ingenting å skjønne! Ullent prat om en "hard kjerne" som ingen vet hvem er eller hva gjør, men som noen likevel har bestemt at finnes. Konspirasjonsteorier er fascinerende, De!

Begrepet burde i det minste være i flertall; "De harde kjerner". Torill ramser opp en del muligheter (Sitat: "Er det de aktive i forum, er det de som er enige med noen og ikke med andre, er det de som er gode, er det de som kjenner noen privat, er det de som har bilde, er det de som deltar på turneringer, er det se som spiller mye, er det spillvertene?")

Føy "ofrene" (som Maisen er inne på), "de spillavhengige", "de som bruker hjelpemidler for å få bingo", "rankingmanipulatorene med flere profiler" og "de som aldri skriver i forum" til denne listen, så burde vel alle som føler behov for å tilhøre en hard kjerne til slutt finne en eller flere som passer for dem. Selv føler jeg sterkest tilknytning til "de som synes ordspill er dritgøy"-kjernen.

Snømannen2009-06-21 19:56

nei nei, vi må forsøke å skille de onde fra de gode !!!

Det blir ikke lange debatter hvis det oppfattes som akseptabelt at andre har avvikende holdninger. Toleranse kan ikke tolereres !!!

Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?