Spillrom
Sjiraffen | 4 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 4 |
Mobilspill
Pågående | 8 211 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
miamaria | 2009-08-06 22:48 | |
![]() | ingen nye hestegenerasjoner uten....? | |
bris1 | 2009-08-06 22:55 | |
![]() | Lurer svært på hvor i Nord-Norge du har vært? Jeg har bodd i Troms store deler av mitt liv, men dette var nytt! | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2009-08-06 23:57 | |
![]() | Å si at det er en hedersbetegnelse er vel å ta litt hardt i, men at jeg kan si det med en "kjærlig" undertone til en kompis? Utvilsomt. Men det er uansett betoningen når man sier det som er avgjørende for hvordan det blir oppfattet. Egentlig på samme måte som andre kan si tulling eller fjott. Så hvorfor har vi så "saftig" språk her nord? Tja... si det.. Men jeg liker teorien om at vær og lange vintre i kombinasjon med arbeid på havet har gjort lange samtaler fånyttes. Meldingene må være enkle å forstå og ha kraft nok til å bryte gjennom polare lavtrykk og annet Gaia har å tilby oss her nord :) Men det er vel mer sannsynlig at vi fra gammelt av var litt mindre dannet og utdannet enn fisefine østlendinger (hihi), og som en følge hadde et begrenset ordforråd som måtte kompletteres med noen reale gloser. Og sedvane skal man ikke kimse av :) | |
selja - Ikke medlem lenger | 2009-08-07 03:02 | |
![]() | Jeg legger av og til de "stygge" ordene, men som jeg ser er i omløp, p.g.a poeng... Men merker likevel at jeg er forsiktig...for kanskje spiller jeg mot ett "barn" ....tenker jeg :-) Men jeg tenker også på ord som feit, jøde osv :-) Ikke noe galt i å ta hensyn, men man spiller jo med folk og ikke en maskin, da er det greiest å være litt fleksibel og ikke ta alt så høytidelig iallefall ;-) Og chatten er jo der, så det går ann å kommunisere om det skulle være noe... | |
bearo | 2009-08-07 03:12 | |
![]() | Herlig å sei at ein skal vere forsiktig med jøde. Dette forferdelige ordet. Huff og hei. | |
angry-shoes - Ikke medlem lenger | 2009-08-07 08:31 | |
![]() | Ja, tenk om man hadde en hårsår nazist på den andre enden. Godt du er forsiktig, selja! Kanskje på tide å forby visse folkeslag i kongeriket igjen, så reduseres forhåpentligvis problemet? | |
aura - Ikke medlem lenger | 2009-08-07 08:45 | |
![]() | Synd at denne diskusjonen skulle bli så forferdelig usaklig. Noen kan ikke ha fått med seg hva vi egentlig diskuterer. | |
angry-shoes - Ikke medlem lenger | 2009-08-07 09:39 | |
![]() | Godt poeng. Dette spillet har jo fått en riktig så trist vending, som du så riktig påpeker. Da tenker jeg selvfølgelig på det TRAGISKE og KATASTROFALE faktum at enkelte spillere BADER i sin egen SKAMLØSHET av kjødelig utbrodering. Og så påstår man at vi ikke har det FÆLT og GRUSOMT her i Norge? På tide å innføre korporal avstraffelse igjen! Takk, aura! Takk, selja! Dere setter YTTERST viktige problemstillinger på dagsorden. Deres ydmyke tjenere angry-shoes og bearo skal gjøre sitt ytterste for å BETJENE dere, med fokus på de EDLERE DELER av sakene dere fører. | |
Stigende | 2009-08-07 12:47 | |
![]() | Det er vel verken tragisk eller katastrofalt om noen legger et "stygt" ord, men så er det ikke noen katastrofe om man tar hensyn heller. En "Beklager språket, drittbokstaver." i chatten kan glatte over om noen skulle bli støtt over det jeg legger. (Med mindre "drittbokstaver" også er på lista over støtende ord, da.) Selv merker jeg at grensen tøyes etter hvor dårlige brikker jeg har. Har jeg VÆJLE, ja så legger jeg JÆVEL. (Forresten, tillater ordlista det ordet??) Har jeg OREH så kan jeg like godt legge HOER. Med mindre jeg taper veldig mye poeng, da.. | |
Nifgad - Ikke medlem lenger | 2009-08-07 12:53 | |
![]() | Gøy med et nettsted der folk har "ordene" i sin makt. Mange av dere er velformulerte,og reflekterte. Hvis vi benytter anledningen hver enkelt av oss til å reflektere hvorfor vi reagerer på enkelte ord, vil jeg anta at vi både ville bli stolte, og skamfulle. ...Vi kan lære noe om oss selv. Alt vi opplever filtreres gjennom vårt eget tankemønster. ... Hvordan vi skal reagere på opplevelser bestemmes i stor grad av hvordan vi velger (eller ubevisst har valgt) å tenke... Innleggene over forteller noe om hvordan dere tenker... Hvis dere selv reflekterer over hva dere sier og blir stolte = bra ! Hvis dere reflekterer og finner ut at dere drasser med dere personlig ballast / oppragelse som gjør at dere stadig er redde/sinte/sårede, er det kanskje på tide å se om det går an å tenke annerledes.. slik at livet blir mindre frustrerende. = bra! Et eksempel til slutt: En mann tråkker meg på hæla i en kø... flere ganger. Jeg blir irritert og får lyst til å "måke til" mannen. Jeg snur meg, ser at mannen har hvit stokk...irritasjonen forsvinner umiddelbart, og jeg blir litt skamfull. Konklusjon: Det er ikke hendelsen som gir Irritasjonen .... det er mine tanker rundt den :O) | |
Stigende | 2009-08-07 15:36 | |
![]() | Godt sagt Nifgad. Legger til at om man merker at andre folk blir redde/sinte/sårede eller endog støtt av det man sier, så er det vanligvis ikke noe stort problem å legge om språket litt. | |
Bjørk99 | 2009-08-07 16:13 | |
![]() | Hvis man blir støtt av ord som HORE eller JØDE, bør man finne på noe annet å gjøre. | |
Torill | 2009-08-07 16:29 | |
![]() | Er KRISTEN eller KINESER også støtende ord? | |
Ø N | 2009-08-07 16:44 | |
![]() | Nja Torill for enkelte er det sikkert det på lik linje med at neger, pakistaner og afrikaner er fy-ord selv i pressen. Konklusjonen må jo bli at det beste er og ikke skrive eller si noe i tilfelle noen skal bli støtt av det. Snipp snapp snute så var Ordspill.no ute. ;) | |
HanneH | 2009-08-07 17:29 | |
![]() | Jeg fikk faktisk godkjent Nigger her en dag også, så de aller fleste ord går nok. Selvfølgelig ikke fint å si det og bruker ikke ordet selv, men når brikkene passet så ble det nok lagt allikevel :) | |
Ø N | 2009-08-07 17:53 | |
![]() | Sier aldri nigger lenger jeg heller HanneH. Men sotkakk er ett ord jeg bruker noen ganger. Men skal det ordet bli godkjent på Ordspill.no så må det skrives sottkakk eller sot og kakk så da mister det sin betydning helt av seg selv. Bruker selvfølgelig ikke dette ordet i negativ betydning da. :) | |
Snømannen | 2009-08-07 19:39 | |
![]() | Hva? Er dere mot nazisme? Har dere fordommer eller? | |