Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 724 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| abelon - Ikke medlem lenger | 2011-02-01 19:45 | |
![]() | Takk for opplysningen bris 1. Og til Mina 75 : Ser jo overskriftene,og denne gangen måtte jeg lese... Så da må jeg konstatere at en del av ordspillforumet er en ren skravleplass. Og dessverre kan jeg la meg provosere av tomprat... Og må derfor ikke gå inn å sjekke hva som blir skrevet. Der lærte jeg noe gitt ! | |
| Gunnha 92 - Ikke medlem lenger | 2011-02-01 19:54 | |
![]() | Gratulerer. det blir en kjempe artig da. og kos derer masse. | |
| Snømannen | 2011-02-01 19:59 | |
![]() | Jeg mente ikke å kverulere (denne gangen). Jeg mente å forsøke å finne en vinkling slik at det ble noe å diskutere. Jeg har vært hos frisøren, det var jeg også en gang, litt lite spennende lesing spør du meg. Gravid er kanskje to hakk over ny sveis men, håper noen forstår hva jeg mener. Eller forresten. Samma det. | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2011-02-01 20:08 | |
![]() | Ah... Skjønner:o)) Men spennende for noen. Og gravid er absolutt mange hakk over ny sveis, men ny sveis kan også være fint:) | |
| mymlen | 2011-02-01 20:11 | |
![]() | E-hm: når snømenn ikke kan bli gravide så kan de vel heller ikke gå til frisøren?? Men borsett fra det: JA selvsagt kan man forsvare å få barn nå og nårsomhelst. Unga er jo framtida! Uten dem, intet håp. Så kan vi jo håpe at de forvalter verdensarven bedre enn vi har klart... Lykke til med den kule mage, sunniball! Det er en fanatstisk periode av livet :)) | |
| Hattifnatt | 2011-02-01 20:15 | |
![]() | Sist jeg var gravid var jeg så utrolig hekta på Ordspill at fødselen startet midt i et spill og jeg måtte bare spille ferdig før jeg dro på føden, helt sant:-) | |
| Lynge | 2011-02-01 21:16 | |
![]() | Til lykke med graviditeten!! Savner det å gå gravid. Har aldri vært kvalm, vet ikke hva bekkenløsning er.Noen er faktisk friske under svangerskapet. | |
| xFrikkyeX | 2011-02-01 22:29 | |
![]() | grattis. | |
| BassBjørn | 2011-02-02 01:20 | |
![]() | Martin84: "Muffens=ugler i mosen. Slo opp i Tanums." Men Tanum sa vel ikke noe om hvordan det ble til det ordtaket? Det kommer visstnok fra dansk, og var egentlig om "ulver i mosen" (ulver på myra) og de var ganske skumle. Og slik ble det på norsk "ugler i mosen" | |
| Cygnus | 2011-02-02 10:04 | |
![]() | men ordet muffens - hva kommer det fra, tro??? | |
| Kirsti | 2011-02-02 10:24 | |
![]() | Flere ordbøker sier at det muligens kommer av det tyske ordet Muff, som betyr mugg eller muggen lukt. | |
| Cygnus | 2011-02-02 10:44 | |
![]() | takk Kirsti - latheten min (å slå opp) reddet av deg!! Iallefall - pussig sammentreff for ordet MUFFIN kan være fra lavttysk muff eller muffen som var en liten kake (men kan også ha kommet inn i engelsk via et fransk ord for et slags brød) | |
| Cygnus | 2011-02-02 10:48 | |
![]() | forresten fikk jeg bakoversveis her om dagen - så et kaffested som het Eat my muffin - det er visst ikke kjent her at ordet muffin er et slangord for det kvinnelige kjønnsorgan! akk ja , den engelsken, den engelsken! men det er nok mange native speakers som heller ikke vet om akkurat det ordet! | |
| mymlen | 2011-02-02 11:20 | |
![]() | ... eller kanskje det ER kjent...? | |
| Cygnus | 2011-02-02 13:17 | |
![]() | ja hjelp kanskje det!!! hvor dum jeg er! | |
| Meme | 2011-02-02 13:31 | |
![]() | For første gang kan det vel sies at spørsmålet som Ludvik stilter Solan er besvart. Solan hadde sikkert ikke tilgang påTanums utgivelser. Denne praten endret litt retning ja, fra bolle i ovnen til muffins med muffens. Det er det som er spennende da:-) ...... Kom til å tenke på det...bolle i ovnen...merkelig uttrykk det også egentlig;-) Gratulerer Sunniball, koss deg med den voksende magen :-) | |
| Reet | 2011-02-02 13:56 | |
![]() | huff, gravid. Kunne født 14 unger bare jeg slapp å gå gravid først. | |
| berrum | 2011-02-02 18:41 | |
![]() | Bolle i ovnen eller muffins i ovnen. For en slanker er det like ille begge deler. | |
| Snømannen | 2011-02-02 23:33 | |
![]() | Hvorfor foreldre elsker sine barn? For ellers kunne de slett ikke holde dem ut. - Søren Kierkegaard | |
| Sunniball | 2011-02-03 23:45 | |
![]() | Tror ikke man finner mer interessante forum enn her inne =) Litt mer spesielt å være gravid enn å gå til frisøren.. må si meg enig i den. Hvertfall når det er første gangen! | |