Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 596

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
elki2011-03-24 00:24
Antall innlegg: 29

Det har hendt jeg har slått opp i ordbok mens jeg spiller, ETTER at ordet er lagt. Når verken medspiller eller jeg vet hva ordet betyr, er det en grei måte å finne ut hva som faktisk menes med den merksnodige bokstavkombinasjonen som nettopp ble godtatt... Noen moforestillinger mot det?

Snømannen2011-03-24 17:44
Antall innlegg: 1556

Sitat: "Snømannen: Å slå opp i ordlista mens man ikke spiller har vel aldri vært forbudt?"

Hvordan jeg har tolket dette så helt feil forstår jeg ikke.

Ellers snakker jeg ikke flytende spansk, men det hender jeg prøver meg.

Jeg er også god til å gi fra bunnen av kortstokken, men jeg gjør det ikke for det ødelegger mye av moroa med å spille amerikaner.

Jeg kan bruke ordbok, kan til og med klare å lage et program som finne rord for meg, men gjør det ikke for da ville veldig mye av meningen med å spille ordspill blitt borte.

Og til slutt, ja, jeg forsøkte mest å piske opp stemingen litt. Det er flere her som har det som hobby. Morsomt å fiske når fisken biter ;-)

Apollo - Ikke medlem lenger2011-03-24 17:53
Antall innlegg: 32

Sikker på at CF ikke er "Change frequency" ?
Det er hvertfall det på mitt "språk"!

Snømannen2011-03-24 18:01
Antall innlegg: 1556

Kanskje det står for cystisk fibrose? Er den forklaringen helt syk?

PMS står for "parked motorcycle syndrome" - men er ikke lov å legge. Av det kan man slutte at de som lager ordbøker ikke har motorsykkel.

Cygnus2011-03-24 18:23
Antall innlegg: 44845

PSA går derimot! (flertall av PS???)

VeldiGlad2011-03-24 21:15
Antall innlegg: 1077

Elki: Om man ikke bruker ordlisten med hensikt å forbedre kampresultatet er det vel helt greit.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?