Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 1 |
Mobilspill
| Pågående | 8 604 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Kirsti | 2011-05-24 15:40 | |
![]() | VG melder nå at mannen bare bommet med fem måneder - ny dommedag er kunngjort 21. oktober. Så da er det bare å glede seg. Eller grue seg. Eller gi blanke. Det er for øvrig ikke første gang han bommer på når dommedag skal være, han gjorde det samme i 1994. Men jeg synes ikke vi skal være for strenge med ham. Det er tross alt innmari vanskelig å spå sånt helt nøyaktig. Jeg klarer det ikke, i alle fall, og jeg er ganske glup. www.vg.no/nyheter/ut...d= 10094332 | |
| Cygnus | 2011-05-24 16:42 | |
![]() | OG GANSKE MORSOM, KIRSTI!!!! | |
| Snømannen | 2011-05-24 16:55 | |
![]() | Skapelsen av verden slik den er i dag har tatt tid (Et sted mellom 7 dager og noen milliarder år). Vi kan tenke oss en oppadgående linje ( / ) og at den representer denne 'skapelsen'. Vi antar videre at 'skapelsen' er fulgt av en 'undergang'. Undergangen kan enten være momentan og kan representes med en loddrett flallende linje ( | ) eller den kan ta noe tid (og representeres med en fallende linje ( \ )). Verrdens utvikling fra den spede begynnelse til slutt (bestående av 'skapelse' og 'undergang') vil da følge en av to kurveformer: 1. /| 2. /\ Alle beskrivelser av 'undergangen' jeg kjenner til, med unntak av tegningene for fotgjengerundergangen rett her nede, beskriver et hendelsesforløp som utvikler seg over tid. Kurve 2 er derfor den mest sannsynlige. Med dette som grunnlag bør vi nok vente litt (kanskje så lenge som noen milliarder år) før vi latterliggjør dommedags-camperen. Det er fult mulig at han korrekt har identifisert knekkpunktet og at verden nå går under. Kanskje prosessen har startet men går så sakte at vi ikke har sett tydelige spor enda? Det vi i stedet burde gjøre er å være oppsøkende og årvåkne med hensyn til tegn på at verdens undergang pågår og rapportere de her så vi sammen kan danne oss et tydeligere bildet av hva som egentlig foregår. Jeg har selv lagt merke til en sprekk i asfalten utenfor huset her som jeg ikke kan huske var der den 20. mai. Og har det ikke blåst påfallende mye i det siste? Startet ikke det også den 21? | |
| Cygnus | 2011-05-24 17:06 | |
![]() | Det var jo en dame her inne før som hadde mye viten og mange svar om verdens truende farer og sikkert også undergang - lurer på om hun vet noe? | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-05-24 23:34 | |
![]() | En ting er sikkert. Jorda vil gå under en gang, men sannsynligvis dør den siste jordiske skapningen om ca 4 milliarder år. Og kanskje dør det siste mennesket om 5 millioner år. Tenk å være det siste levende mennesket på jorda ? Hvilken situasjon vil vedkommende befinne seg i og situasjonen forut for dette ? På den annen side så har mennesker utviklet seg fra en mellomting av sjimpanse og menneske de siste 8 millioner år, så hvordan vil menneskets slektning se ut om 5 millioner år ?. Alle spennenede spørsmål. Kanskje vil vi ha kolonisert andre h\jordlignende planeter i universet og kanskje vil vi ha funnet mye mer ut av sammenhengen mellom livet etter døden og livet før døden. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-05-24 23:39 | |
![]() | Hva får deg til å mene at "sannsynligvis dør den siste skapningen om ca 4 milliarder år"? Og "det siste mennesket om 5 millioner år"? En spådom? Sannsynlighetsregning? Basert på hva? Men som du sier, det er spennende spørsmål. Den som lever får se...... | |
| twiver | 2011-05-24 23:41 | |
![]() | Jeg er veldig skuffet over at ikke jorden gikk under på lørdag. Nå må jeg nemlig, allikevel, skrive bryllupstale... hadde jo så inderlig håpet å slippe det :( | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-05-24 23:44 | |
![]() | Om ca 4-5 milliarder år vil sola svelle ut og bli til en kjempestjerne og alt liv på jorda vil fordunste og å anslå 5 millioner år som en normal levetid for en teknologisk intelligent sivilisasjon vil nok sikker mange vitenskapsmenn synes kunne være et fornuftig anslag, men levetiden for en teknologisk sivilisasjon kan jo variere mye, f.eks. fra 1000 år til 4 milliarder år og enda lengre om andre beboelige planeter koloniseres. | |
| Kokodrillen | 2011-05-25 00:06 | |
![]() | Ingen grunn til å tro at vår sivilisasjon vil vare mer enn i et par hundre år. Sivilisasjoner ryker gjerne fort og vi er veldig flinke til å krige. Dessuten vil global oppvarming knekke folk ganske fort | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-05-25 00:36 | |
![]() | Homo Sapiens , det moderne mennesket regnes jo som 200.000 år gammelt, og for ca 4,5 millioner år siden kom den skapningen som lignet mer på et menneske enn en ape. | |
| piaf | 2011-05-25 00:46 | |
![]() | Men hva skjedde med 21.12.12? Er det ikke da jorda egentlig skal gå under? | |
| Kokodrillen | 2011-05-25 11:42 | |
![]() | Skuffa ? | |
| HanneH | 2011-06-01 20:09 | |
![]() | Ble den undergangen ikke flyttet frem til den 26 :) Men ser ut som vi sto over den også. Men har hørt noen si at verden er gått under det er bare vi som ikke kom til himmelen som er igjen her nede nå :D | |
| Darrang | 2011-06-01 20:21 | |
![]() | I Bibelen står det at ingen utenom Gud alene, kjenner dagen eller timen. Dermed kan ingen kristne med bibel i hånda fastsette datoen i hvert fall. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-06-01 20:50 | |
![]() | Ingen andre heller ser det ut til | |
| Darrang | 2011-06-08 22:43 | |
![]() | Trist alt sammen. Utrolig mange tåpelige kommentarer ... | |
| Happy4You | 2011-06-08 23:19 | |
![]() | hvorfor tenker dere på at jorda skal gå under... jeg her jo helt sjokka,,,,,,,, tenk.... tenk på oss som er mellom 12 og 17 år.... skal ikke vi oppnå noe i livet da?? :( og enig med Darrang i at det er utrolig mange tåpelige kommentarer her :P hm dette er vel kommentar nr 57 ? eller tar jeg helt feil i så fall :)... jeg er stolt over at vi besto.. men nyt livet istedet for å tenke på døden :P. KLEM FRA: en ung skolefis som skal starte på 2 klasse på vgs etter sommeren :) ;) :] [: :[] | |
| annhetty | 2011-06-09 05:13 | |
![]() | kun en siste ting å si her: CARPE DIEM | |
| Gubbjävel | 2011-06-09 12:20 | |
![]() | Maisen 2011-05-21 23:47 Antall innlegg: 167 Regnestykker er vist som følger (fra VG): "Tallet 5 står for forsoning, tallet 10 betyr fullkommenhet og tallet 17 er himmelen. Om man da ganger de tre tallene med hverandre får man 850. Og om man så ganger 850 med 850 blir fasiten 722.500. Det skal være antall dager siden Jesus ble korsfestet. Og 722.500 dager etter den dagen det skjedde, er lørdag 21. mai." Det er jo rørende enkelt. Og fuldstændig rablende hinsides. | |
| Gubbjävel | 2011-06-09 12:25 | |
![]() | Som man ser av innlegget til Maisen over skulle vi ha stengt denne kula 21 mai i år. Jeg for min del tror det mangler en siste utregning... 722.500 x 722.500=522006250000 dager etter skøyeren i Nazareth ble født. Med andre ord: Vi har god tid enda, tror faktisk det blir lampa som slukker først. :o) | |