Spillrom
Sjiraffen22
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede22
Mobilspill
Pågående8 663

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
sommerfugl2011-09-14 21:32
Antall innlegg: 473

Leser Jeg kan se i mørket av Karin Fossum.

Forrige var Kjerringer av Helene Uri. Den ble litt too much etter min smak. Og så hater jeg å måtte slå opp på de siste sidene for ordforklaringer. Mye latin i Kjerringer. Heller fotnoter på de sidene det måtte være nødvendig istedenfor å bla frem og tilbake!

JamesO - Ikke medlem lenger2011-09-14 22:28
Antall innlegg: 2649

Arne Hjeltnes sin bok om grisebonden Ivar Nimme.

Artig og underholdende bok fra et miljø jeg selv som bonde kjenner meg noe igjen i.

Mira7 - Ikke medlem lenger2011-09-14 22:31
Antall innlegg: 2459

Enig med deg sommerfugl, Kjerringer ble litt for mye...

Fiskekroken2011-09-14 22:32
Antall innlegg: 290

Vært for lat til å gå på biblioteket i det siste, så kikket i en gammel eske med bøker i kjelleren. Der fant jeg Onkel Oswald av Roald Dahl. Akkurat som jeg gjorde for 20 år siden, så lo jeg så jeg grein denne gangen også.

Husket den som en erotisk komedie, men denne gangen var det mer komisk erotikk.

gompedyret2011-09-14 23:08
Antall innlegg: 4381

Assistenten: hva er det som er "territorialt" med å henvise til eldte tråder med samme tema? Det må da vel være en høyst relevant saksopplysning og fint for de som ikke var klar over dem.

Det måtte en prisbelønnet tv-serie til før jeg endelig skulle hive meg til og lese George R.R. Martin-serien A Song of Ice and Fire.

Første bok, A Game of Thrones, akkurat ferdig. Fantastisk bok, jeg gleder meg uhemmet til å lese videre. Det er nok ikke veldig overraskende, siden ASOIAF forlengst er etablert som en av, om ikke selveste, tidenes beste fantasibokserie. Grepet med skiftende personsynsvinkler for hvert kapittel fungerer utmerket i en historie med mengdesvis av spennende og unike personligheter.

ieu2011-09-14 23:24
Antall innlegg: 60

Eg les ei tjukk bok frå tudortidas England;
Ulvetid; Hilary Mantell. Ein annaleis og moderne historisk roman. Veldig spennande, er ikkje ferdig enno, men anbefales.

alverine2011-09-15 21:30
Antall innlegg: 15

"Den senile landmåleren" av en finsk forfatter jeg ikke husker navnet på (og som jeg forøvrig ikke ville klart å stave navnet på om jeg hadde husket). Syntes den var ganske fornøyelig!

Mira7 - Ikke medlem lenger2011-09-15 21:46
Antall innlegg: 2459

Han heter Paasilinna tror jeg, Arto Paasilinna. Artige bøker, burlesk humor:)

jorunnnaaden - Ikke medlem lenger2011-09-16 12:42
Antall innlegg: 26

Mofongo av Cecilia Samaratin var utrolig fin lesing. Er på slutten av Susan Abulhawas Morgen i Jenin, Utrolig at Palestinenrne ennå ikke har fått egen stat, eller erstatning for frarøvet land.

mindre2011-09-16 13:15
Antall innlegg: 42

midt i serien i 3 søstre, lett sengelektyre ;-)

Snømannen2011-09-16 16:15
Antall innlegg: 1556

Hvorfor er det utrolig at Hamas ikke har fått egen stat?

jorunnnaaden - Ikke medlem lenger2011-09-16 16:49

For det første er ikke alle Palestinere Hamas. For det andre ble de frarøvet sine hjem på verste vis. Les historien om hvordan Staten Israel ble opprettet og hva som virkelig skjedde med Palestinerne

Snømannen2011-09-16 19:37

Ok, jeg mente å påpeke det lite gjennomtenkte ved å trekke fram politiske kontroverser i en tråd som handler om bøker. Ikke en gang gode bøker men de vi tilfeldigvis har lest sist. "Man skal ikke kaste brannfakler i feil tråd" (snømannsitat).

"Trolling" heter det på engelsk ;-) - å kaste en brannfakkel for å se om man kan klare å avspore en diskusjonen. Og jeg har nok latt meg tråle.

Nei, ikke alle palestinere er Hamas. Noen er taxisjåfører i Oslo. Jeg mente å påpeke at et folk som lar seg representere av en terroristorganisasjon ikke har gjort det lett for andre å hjelpe dem.

Jeg tror også at palestinerne har havnet i en situasjon hvor de er avhengige av sympati og støtte utenifra og derfor kontinuerlig må fornye og forsterke en oppfatning av at de er forfulgt. Dette forklarer hvorfor de stadig vekk må skyte en rakett eller to inn i Israel.

Men alt dette er på siden av temaet i denne tråden. Hvis politisk debatt er det du søker, lag en egen tråd for det.

Torill2011-09-16 19:56
Antall innlegg: 3668

Jeg vil anbefale en god bok som man aldri blir ferdig med: Tanums store rettskrivningsordbok.

Snømannen2011-09-16 20:17

Og den har du lest?

jorunnnaaden - Ikke medlem lenger2011-09-16 20:18

Dette handlet om bøker, og bøker har påvirkning. Hvis dette blir å kaste en brannfakkel for å avspore tråden så beklager jeg.

Torill2011-09-16 20:19
Antall innlegg: 3668

Jeg blir liksom aldri helt ferdig. Men som regel er det min sist leste bok.

wstine - Ikke medlem lenger2011-09-16 20:27
Antall innlegg: 2369

I gang med Kjerringer/Helene Uri.

Men folkens; foretrekker dere å eie eller låne bøker? Jeg har trang til å eie bøkene, masse masse bøker!

mathis2011-09-16 23:07
Antall innlegg: 3

Til dere Irving fans, ikke glem siderhusreglene. Forøvrig anbefales Michael Lewis for de som liker å lese om børs og finans

mvh
mathis

Maielin2011-09-16 23:08
Antall innlegg: 32

Den boka jeg sist leste var: Spis. Elsk. Lev, skrevet av Elizabeth Gilbert.
Jeg er veeldig fornøyd med boka, selv om den ble litt kjedelig mot midten. Men den hentet seg fint inn i igjen, og jeg satt igjen med en god opplevelse av boka :)

Jeg syns det er veldig greit å leie bøker/låne av venner. Da får jeg lest mange forskjellige bøker, uten å måtte blakke meg helt ;) Men jeg synes også det er stas å eie noen spesielle bøker. De som jeg har hatt veldig lyst til å lese, og som jeg vet jeg kommer til å lese flere ganger :)

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?