Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 703

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
kamillec2012-04-16 20:28
Antall innlegg: 41

Nei, det synes jeg slett ikke!! Er det virkelig så mye å gratulere for, at noen har greid å stable sammen ett ord på sju bokstaver??

jeykz2012-04-17 01:17
Antall innlegg: 346

Jeg syns ikke man er uhøflig før man slenger ut spydige kommentarer :-)

Annhe2012-04-17 03:06
Antall innlegg: 49

Setter pris på god tone som det som oftest er her inne, enten det blir tfs og grt, eller bare tfs, enkelte har jeg også hatt gleden av å chatte litt med, men legger ikke så mye vekt på det, tar det litt som det kommer, mange forskjellige mennesker her inne, positivt.

Dansmdmg - Ikke medlem lenger2012-04-17 08:26
Antall innlegg: 29

Litt høflighet skader ingen, det motsatte dog, kan gjøre stor skade. Synes det er veldig hyggelig med et Hei eller et Hallo fra mine motspillere og en takk eter spillet er også på sin plass.....MEN, opplever nok at mange skriver tfs i all hast, for hvertfall å ha gjort det, men stikker fra spillet før man har fått sjansen til å svare.....det er på en måte litt uhøflig det også, synes nå jeg.
Piaf; jeg tror du ta feil når det gjelder vanlig høflighet i hverdagen. Jeg sier alltid ja takk eller nei takk til om den skulle være pose eller kvittering eller noe annet...og jeg tror neppe at jeg er alene. men kanskje det er litt avhengig av hvor man bor i landet? Kanskje vi sørvest-lendinger er høfligere enn folk flest???

divaen2012-04-17 09:26
Antall innlegg: 341

Synes det er greit med et HEI ved start og TFS på slutten. Spydigheter og sure kommentarer tar jeg ikke i mot. Når det gjelder bingo og gratulasjon ser jeg ikke vitsen med det. Jeg trives med Ordspill og har tenkt å fortsette med det. Sure kommentarer eller ikke,
men man får lyst til å svare med DTH (dra til h.......)

Mina19752012-04-17 09:29
Antall innlegg: 10

Det å si ja takk, nei takk og unskyld i hverdagen er vel noe de aller fleste sier. Det er normal folkeskikk som den vanlige mann i gata (stort sett) er oppdratt med. Jeg synes vi henger oss alt for mye opp i hva som er rett etikette her på ordspill. Vi er alle forskjellig og den som kan oppfattes som uhøflig her på ordspill kan vise seg å være aller tiders "in the real life".

Ettigrib2012-04-17 10:03
Antall innlegg: 656

Jeg er hardbarka østlending og sier da både jatakk og neitakk til pose/kvittering alt etter anledning, samt et hei og et smil når jeg blir ekspedert, takk når jeg får tilbake vekslepenger og noen ganger ha det bra når jeg går. Men alt det er jo i butikker, da. På ordspill sier jeg stort sett hei og takk for spillet, noen ganger gratulerer jeg ved seier og bingo - og som regel svarer jeg hvis noen skriver noe mer utover standardfrasene, men tar sjelden initiativet til chatting selv. Om noen skulle droppe standardfrasene så kunne ikke det brydd meg mindre, det samme om noen hadde slengt ut styggheter i chatten.

bris12012-04-17 10:46
Antall innlegg: 2601

Hør, hør! Helt på linje med Mina1975 og Ettigrib!

berrum2012-04-17 17:19
Antall innlegg: 322

Hiver meg på de siste innleggene her jeg og:)

Snømannen2012-04-17 17:50
Antall innlegg: 1556

Jeg har også funnet ut... og dette er det litt flaut å innrømme ,-)
...at jeg blir mindre sur når andre legger noe veldig bra hvis jeg gratulerer og forsøker å ta det pent enn hvis jeg ikke gjør det.

Så både, det var da som f.. og utrolig bra legg jeg er imponert... heter grt i mitt vokabular.

ØLLA2012-04-17 21:44
Antall innlegg: 3

-JA- høflighet er det mangel på.... overalt -dessverre-

lisbetbj2012-04-17 22:46
Antall innlegg: 6

Jeg er en av de som skjelden poster tfs. Kommer gjerne med en heisann sveisann når motspiller "heier" først. Digger bingoer, både når motspiller og jeg får, og deler gjerne et nice!
Om noen sier hei eller tfs til meg spiller egentlig ingen rolle. Jeg digger ordspillet for ordspillet og ikke så mye odrvekslingen i chatten :)

Torill2012-04-17 22:51
Antall innlegg: 3668

Jeg synes det er mye mer uhøflighet i forumet enn i chatten.

Matsine2012-04-18 13:43
Antall innlegg: 99

Hei!
Jeg forsøker å være høflig og antar at jeg er det, men det hender at konkurrenten forsvinner før jeg får takket for spillet. Litt dumt.
Men jeg synes spillet er GØY selv om jeg ikke er så flink. Hyggelig måte å bruke en sykemelding på.

ordspiller272012-04-18 23:52
Antall innlegg: 5

Hei
Når jeg får bingo har noen motspillere skrevet grt. Ut i fra hva jeg har lest her (4 sider med foruminnlegg) så betyr det gratulerer? Jeg har trodd det betydde "jeg er irritert", eller noe slikt. Så jeg har aldri svart på det. Hva er betydningen for forkortelsen ord for ord?

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?