Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 777 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Persilleblad | 2012-11-30 17:53 | |
![]() | Det er godt å se at så mange ser gjennom medias forsøk på å vende Andreas mot oss og 2012 :) God helg, ordspill :) | |
| parascitzo | 2012-11-30 20:30 | |
![]() | Mira7: Jeg går ikke ut med sitater uten og å oppgi kilden. Det har jeg også gjort, i innlegget mitt etter det første. www.tv2.no/underhold...04 868.html - Jeg regner med at det er dette du sikter til? Sitatet i mitt første innlegg stammer herfra. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-01 11:29 | |
![]() | Synes forøvrig debattdeltakerne skal være klare over at dette forumet er islamistvennlig når det kommer til religionskritikk . En tilsvarende kritikk av Islam og Koranen som her er og i andre tråder har vært rettet mot kristendommen ville nok blitt slått hardt ned på av enkelte spillverter. Dette skyldes selfølgelig ikke at spillverter er islamske, de tilhører sikkert den norske kirke alle sammen, men dette skyldes en innplantet ide om at islam ikke skal kritiseres da dettepå mange måter ikke er positiv agering i forhold til dem som har islam som religion. Samtidig virker det jo som at det er tilstede en total blindhet ovenfor det faktum at kristendommen kritiseres sett i relasjon til at islam ikke kritiseres. Og en total blindhet til det forhold at en religion`s tilhengere som ikke tåler kritikk av deres religion uten å ty til trusler og vold mot kritikerne, jo selv har bidratt til å sette deres religion i en bås som ikke er positiv med hensyn til menneskehetens positive utvikling og frihet. | |
| Torill | 2012-12-01 12:10 | |
![]() | USA, jeg tror jeg har nevnt det for deg før, men islamist og muslim er ikke det samme. Har du virkelig sett et ISLAMIST-vennlig innlegg i dette forumet? | |
| Snømannen | 2012-12-01 12:20 | |
![]() | Til Mira7: Nei sannsynligvis ikke. Det er i så fall en feil de begår som vi bør holde oss for god til. Jeg mener og tror at respekt og toleranse er viktig for at ulike grupper og ulike meninger skal kunne eksistere sammen. Det er alt for mange som i alle sammenhenger skal drite ut og tråkke på alle som ikke har nøyaktig de samme meningene som dem. For meg ville det vært helt utenkelig... Jeg ville endt opp helt alene. ;-) Spøk til side. Denne måten å være på fører til forrakt, til hat, og til krig og overgrep. Og noen av de som blir tråkket på kan finne på å ta igjen. Ellers har USA rett. Det er lite vi tar så avstand fra om dagen som vårt eget kulturgrunnlag, vår egen statsreligion. Burde være en tankevekker. Det er sterke krefter i sving om dagen som jobber for å endre de grunnleggende ideene i samfunnet. Og det politisk korrekte meningspolitiet fremviser mye av den blindheten og de eheldige egenskapene USA beskriver. Uten å være religion. | |
| alone | 2012-12-02 00:22 | |
![]() | Du skal ikke la sæden falle til jorden,men i kvinnens bug...Hvis det var en mening med at to menn skulle ha seg sammen så måtte det bli noe sånt som i mannens rompe juhuuuuu...For en verden vi lever i....:) | |
| Indigo | 2012-12-02 10:59 | |
![]() | Når man skal leve seg inn i Farmen 100 år tilbake i tid, så er Andreas sine syn på kvinnekroppen og sex bare artig, spør du meg :) Til hans forsvar når det gjelder barnet utenfor ekteskap, så er muligheten at han KAN ha blitt en kristen etter at dette skjedde. Selvfølgelig har Andreas sterke meninger og jeg deler ikke hans syn på kvinnelige ledere og homofili. Han er blitt kjent gjennom Farmen og foruten hans spesielle meninger, så fremstår han for meg som en sympatisk person der inne. For meg er Farmen underholdning og innlevelse i hvem som fortjener å vinne. Hvilken syn de har på ting er ikke så viktig synes jeg der og da, heller om de viser medmenneskelighet og rettferdighet. De som f.eks saboterer, har jeg ikke respekt for og er heller ikke verdige vinnere. Andreas kunne vært det. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-02 16:54 | |
![]() | Ja FarmenAndreas er en kuriositet og en artighet så lenge de sprøeste av hans ideer ikke blir realisert i stor skala. Derfor er det viktig å protestere mot slik galskap og ta ondet ved roten i starten slik at ting ikke får utvikle seg i negativ retning. | |
| gompedyret | 2012-12-02 23:24 | |
![]() | Artig analyse, USA. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste gang at du har startet en islamkritisk tråd her på ordspillforum, og iallefall ikke på noen måte blitt hindret av spillverter. Har du eksempler på det motsatte hadde det vært interessant om du kunne vise til dem. Det eneste som kommer meg i hug er at du en gang forsøkte å kuppe en nystartet tråd (av en person som formodentlig var muslim) som ikke hadde noe som helst med religion å gjøre, og ble stoppet. Ufin oppførsel er fortsatt ufin oppførsel, om den er ledsaget av aldri så legitim religiøs kritikk. En bitteliten apropos når det gjelder den generelle motstanden mot statsreligionen og slikt noe: Etikken bak lovverket vi hadde her på berget i den førkristne vikingtiden var både svært humanistisk og liberal, iallefall i forhold til de religiøst funderte lovene som skulle prege både dette og de fleste andre land i senere århundrer. Blant annet hadde kvinnen uhørt gode rettigheter. De fleste som leser seg opp på dette vil nok bli overrasket, men vårt eget kultur- og verdigrunnlag består definitivt av mer enn det kristendommen (eller islam for den saks skyld) har hatt å komme med. Utover det kjenner jeg overhodet ikke til denne fyren i overskriften, men heldigvis for ham lever han i et samfunn der meningsfrihet faktisk står veldig sterkt. Det eneste som mangler er at alle legger seg grundig på minnet at meningsfrihet faktisk ikke er det samme som å ikke bli motsagt. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-03 14:10 | |
![]() | Kanskje jeg overdrev min analyse angående dette forumets islamistvennlighe relatert til noen spillverter hvem vet ? I så fall så er det jo positivt at spillvertene viser evne til likebehandling av religionskritikk uansett hvilken religion som kritiseres. | |
| gompedyret | 2012-12-03 15:27 | |
![]() | Kanskje ja, hvem vet? Enda en gang slenger du ut ufunderte påstander uten evne eller vilje til å backe det opp. Hadde det ikke vært fint å fortsatt ha et gram av troverdighet igjen (sånn teoretisk sett) når du skal gi deg religionskritikken i kast? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-03 18:15 | |
![]() | Man orker da ikke skrive en hel avhandling når man skal skrive noen innlegg her i forumet. Og noen direkte kritikk av religion har jeg vel egentlig ikke bedrevet her. Og jeg synes rett og slett jeg har andre ting å bruke tiden til enn å hive meg inn på langtekkelige seriøse debatter her i forumet. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-03 18:31 | |
![]() | Men for å være så tror jeg mine evner til religionskritikk ligger skyhøyt over enhver spillhvert her i forumet, om jeg bare vil :) | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-03 18:54 | |
![]() | Nå var jeg vel litt brysk da i innlegget ovenfor. Om da ikke noen spillvert skulle ha spesielt mye kunnskaper innenfor religion og arbeidet mye med dette så kan det selvsagt være slik at vedkommende kan mer om dette enn jeg. Men mitt poeng her ang. hvilke religioner det tåles kritikk av, så tror jeg nok at jeg traff et ømt punkt hos flere spillverter her. | |
| Torill | 2012-12-03 19:08 | |
![]() | Jeg venter fortsatt på bevis for at forumet er ISLAMIST-vennlig . | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-03 19:43 | |
![]() | Du får lete i forum ? | |
| Torill | 2012-12-03 19:58 | |
![]() | Det er du som har kommet med en udokumentert påstand, USA. Jeg vil si at bevisbyrden ligger hos deg. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-03 20:18 | |
![]() | Ok, min mening er denne utifra hva jeg over lang tid har lest i forum. Jeg er overhodet ikke i tvil om at en tråd med særlig negativ kritikk av Islam ville blitt slått ned på av noen spillverter, mens tilsvarende tråd om kritikk av kristendommen ikke ville blitt slått ned på. Dette forutsatt at disse to trådene har tilstrekkelig avstand i tid. Og dette baserer jeg på ting jeg har erfart i forum over lang tid. Og igjen, dette er grunnlaget for min påstand om at forumet er/var islamistvennlig. Videre vil det ta alt for lang tid å finne tilbake til de forumelementer soom kan bevise det jeg her skriver og dessuten kommer det inn et viktig element i form av slettede innlegg , og slettede innlegg har man ikke tilgang til. | |
| Torill | 2012-12-03 20:30 | |
![]() | Du fortsetter iallefall å bruke begrepet ISLAMISTVENNLIG. Men det er ingen ting som tyder på at du vet at en ISLAMIST bekjenner seg til ISLAMISME og en MUSLIM bekjenner seg til ISLAM. Det at du ikke får lov å rakke ned på muslimer i forumet, betyr ikke at det er islamistvennlig. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-03 20:53 | |
![]() | Vel jeg har sagt min mening og den står jeg for. :) Betydningen av ordet islamist er svært lik betydningen av ordet muslim. Men i praksis så tenker vel folk på uttrykket islamist som en som bekjenner seg mer bokstavtro til den islamske lære enn en muslim. Likevel så kan man så godt som sette likhetstegn mellom begrepene islamist og muslim. | |