Spillrom
Sjiraffen | 4 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 4 |
Mobilspill
Pågående | 8 206 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-01-31 16:37 | |
![]() | Maranello. Jeg har respekt for andre og andres religioner. Har arabiske venner, reist i land som er rimelig muslimske og til og med en x svigefar som er pakistansk. Men prøv å ta poenget mitt. Det finnes ingen ting på denne kloden som kan helliggjøres slik at man kan true og utføre voldshandliger. Han dansken som har tegnet dette har mistet sitt levebrød. Han får ikke være med på utstillinger mere. Ingen bestiller jobber av han. Hans trofaste frisør har til og med sluttet å klippe ham. Mao ord er han nå utstøtt/utfryst i et demokratisk land som Danmark. At våres samfunn ikke ser at dette er skummelt, er for meg en gåte. Det betyr at de ekstreme islamistene har en utrolig makt som ikke er bra i frie demokratier. | |
maranello | 2010-01-31 17:11 | |
![]() | Tedh.... enig med deg.... <hellig> er kun det som kommer fra ...og hører til Allah....resten er opp til oss å gjøre dem mennesker til super vesener....Ingen skal bruke religion (Uansett) som underholdning. det er noe som man ikke kan røres. At hverdagen i dag er påvirket av noe ekstremister er meget synd... og skummelt...man skal leve i harmoni som venner ikke som fiender... uansett rase, hud eller farge ...det er det religion er basert på ... Noen dessverre er så pass "hjernvasket" at det går utover andre som ønsker å leve i fred...men hadde man bare vist fornuft...og handlet derretter.... | |
Conejo | 2010-01-31 17:25 | |
![]() | Er så enig med Tedh,og JamesO...sannheten kommer fra DERE ...BRA !! Det finnes KUN 1 religion,men 100 varianter! Et avis utklipp kommer her.. Profeten Muhammed gikk seg en gang vill i ørken ,og holdt på å tørste i hjel,han var virkelig ille ute. Han fikk da se noen griser som gikk forbi,og han fulgte etter,og grisene ledet han til vann. Og han ble reddet . I takknemlighet velsignet han grisen,og sa at ingen muslim skulle ta livet av en gris. Denne historien er bekreftet av mange imamer. Og hvis den er sann hadde sikkert Muhammed hatt bilde av grisen (redningen) i glass og ramme på nattbordet. '''' '. ''''' | |
maranello | 2010-01-31 17:37 | |
![]() | Conejo: Har du navn på imamene? Hvor har du lest den???... Din historie er falsk. profeten Muhammed gikk aldi vill noen steder....i hele sitt liv.... | |
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-01-31 18:30 | |
![]() | Hehe, hyggelig at noen er enig, men det var det som var hele poenget her da. Å vere eier av sannheten er klin umulig. Åpenhet, debatter og meningsutveksinger er det som gjør at et samfunn går fremover og utvikler seg. Det var uten alt for mange kritiske røster noen millioner mensker som så sannheten i det Adolf sa også..... | |
Conejo | 2010-01-31 18:44 | |
![]() | maranello: Det sto ingen navn på imamene,men bare at han hadde snakket med flere imamer.Ja ,hvem vet !!! kanskje derfor grisene "smiler". Du må ikke si at historien er FALSK ,for det vet vi jo ikke !!!!! Ja innslaget kommer fra en avis fra det "Blide Sørlandet"Fædrelandsvenne n . | |
maranello | 2010-01-31 19:14 | |
![]() | Jeg tror på hverken historien, imamer eller denne avisen. jeg vet en del om min profet... ikke alt i sitt liv, men en del.....Avisen er kjent for sine merkelige innslagene. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-01-31 20:03 | |
![]() | Nærhet til Gudeplanet handler bl.a. om å klinge frekvensmessig i tankene i samsvar med det aktuelle Gudeplanet. Gud inneholder og er i alle plan/nivåer. De skriftlige kilder kan være et hjelpemiddel på veien, men bare så langt og ikke lengre. Resten av veien må man gå selv. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-01-31 20:08 | |
![]() | Det var nå min mening da :-) | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-02-01 02:13 | |
![]() | Det står ikke så dårlig til med den danske tegneren som Tedh vil ha det til, han er tross alt 75 år og lever på pensjon. Her er et utdrag fra nettet: Kurt Westergaard (født 13. juli 1935) er karikaturtegner for Jyllands-Posten. Han er særdeles kendt for at have tegnet en af Muhammed-tegningerne, der forestiller Muhammed med en bombe i turbanen. Efter at Kurt Westergaard på opfordring fra Politiets Efterretningstjeneste (PET) havde levet i skjul i et par måneder, anholdt PET den 12. februar 2008 tre personer med tunesisk baggrund, som angiveligt skulle have haft til hensigt at slå tegneren ihjel. (Kilde: Politiken) Den 1. januar 2010 klokken 22, trængte en 28-årig mand med somalisk baggrund ind i Westergaards hjem ved at smadre ruden i hoveddøren. Westergaard slap fra overfaldet ved at låse sig inde i et sikringsrum. Overfaldsmanden blev senere skudt i den ene arm og det ene ben af politiet, der hurtigt ankom til stedet, da han angreb dem med økse og kniv. (Kilde: Ekstra Bladet) (read less) Kurt Westergaard (født 13. juli 1935) er karikaturtegner for Jyllands-Posten. Han er særdeles kendt for at have tegnet en af Muhammed-tegningerne, der forestiller Muhammed med en bombe i turbanen. Efter at Kurt Westergaard på opfordring fra Politiets Efterretningstjeneste (PET) havde levet i skjul i et par måneder, anholdt PET den 12. februar 2008 tre personer med tunesisk baggrund, som angiveligt skulle have haft til hensigt at slå tegneren ihjel. (Kilde: Politiken) Den 1. januar 2010... (read more) | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2010-02-01 02:18 | |
![]() | Det må jo være moro å ha sin eneste inngang til kunnskap via Wikipedia. Det er først da man virkelig er glup! | |
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-02-01 09:12 | |
![]() | Kilden min til hvorda han har det i dag, var et radioprogrsm på nrkp2 på fredag. Han er utfryst bevisst/ubevisst i sitt eget smfunn. Så poenget er for n te gang. Vi lar det skje. At trusler får virke. Og min personlig mening er at det ikke er bra. Det kan vere farlig til og med. | |
Maisen | 2010-02-01 09:22 | |
![]() | Maranello, hvorfor skal dine helligdomme være hellige for mig? Hvorfor skal religion ikke kunne udfordres på lig linje med alt mulig andet? Religion er - efter min mening - et værktøj til at få magt over andre mennesker, og til at give mennesker en undskyldning til at slippe ansvar i sit eget liv. Hvorfor skulle man ikke kunne stille kristiske spørgsmål ved det? | |
Snømannen | 2010-02-01 09:53 | |
![]() | Jeg savner en tredje stemme i denne debatten. Det opplyste mennesket som mener at overtro og fordommer ikke bør tillates å ha noen innflytelse på hvordan vi lever. Inntil i forrige uke trodde jeg at jeg var en opplyst og fornuftig person. Men så skjedde det noe som gjør at jeg ikke lenger kan innta denne posisjonen. Jeg vil gjerne dele min historie med dere. Det var kveld, mørkt, kaldt og jeg sto og ventet på bussen. Jeg kikket på klokka, og sjekket rutetabellen. Kommer den ikke snart da? Det var da det gikk som en bølge i gjennom meg og jeg så alt klart. Hvorfor i all verden hadde jeg en forventning om at bussen skulle være i rute? Jeg innså at det fantes ingen fornuftsmessig begrunnelse for en slik forventning. Ikke i Oslo i hvert fall. Forventningen var altså basert på ren tro. Så var jeg altså en religiøs person likevel og ikke så rasjonell som jeg trodde. Dette ble for meg en sterk oppvåkning til den religøse siden av livet. Jeg opplever nå at det å forssake sengevarmen for å komme seg ut i 20 minus grytidlig for å stå å vente på bussen har fått en ny og mye dypere mening. Jeg er lukkelig i min tro. Tegn hva dere vil, kritiser og kranlge. Jeg bryr meg ikke. Men ikke kø*d med Grorudbussen! Da blir det bråk. | |
maranello | 2010-02-01 11:07 | |
![]() | Maisen: Mine hellige ting skal på ingen måte være hellig for deg eller andre... på ingen måte overhodet...Uansett hvor jeg befinner meg til enhver tid....Det er kun mine ... Poenget er at vi må kunne diskutere for å lære om hverandres kultur og tradisjon uten å skape konflikter fordi noen av oss vil ha retten på sine meninger, som om noen har den perfekt fasit på livet. Ingen har den og ingen kommer til finne den. Jeg er uenig ved å si at det er et verktøy for å få makt aver andre. Det er en tro, og siden det er gudommelig, man retter seg deretter. Makten over mennesker tilhører kun Gud.... Man slipper ikke ansvaret over sitt liv, uansett, vi har et ansvar både for vårt og andres.. slik alle skal og må få retten til å bestemme over sine handlinger...uten å tråkke på andres ved å kritisere dem negativt og respektløs. Å stille kritisk spørsmål i dette tilfelle skaper ufornuftige svar som ingen kan bekrefte, det fører kun til forvirring, dermed er vi ut av emnet. Man kan, allikevel, stille kristiske spørsmål i andre tilfeller, hvor svaret finnes og ikke spekulerer over mulige svar. | |
Maisen | 2010-02-01 11:39 | |
![]() | Ja, jeg er altså uenig. Religion som en fænomen i samfundet bør kunne udfordres og bør kunne tåle at der stilles spørgsmål. Respekt...hm, hvorfor skal det være værre at Kurt Westergård bryder en religiøs regel fra en religion han ikke tro på, end at fundamentalister bryder straffeloven? | |
maranello | 2010-02-01 12:31 | |
![]() | Maisen: En regel er for å kunne "regulere trafikken" og må repekteres, ellers blir det kaos... enten religiøs, statlig eller vitenskaplig... Det betyr at hver og en innrette seg deretter...i hele universet.... Kurt repektert ikke gull regelen i livet.... Respekt... Å betrakte et menneske som en underholdnings objekt, kan aksepteres til en viss grad.... men å betrakte en hel nasjon (religiøs) er en skam og siden disse religiøs mennesker er for å forsvare det som er hellig for og tillater ingen å gjør narr av det, forsvarer de seg på denne måte. Legg merke til at de ønsker kun at andre visse respekt for denne religion. Det gjelder alle religioner. | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2010-02-01 12:37 | |
![]() | Hva med å ikke respektere folk som tror på en religion? Hva med å betrakte alle disse personene som nektere av vitenskap? Hva med å betrakte alle disse som steinaldermennesker? Hva med å betrakte alle religiøse som svake mennesker? Respekterer du eventuelt meg for å mene dette? Håper jeg ikke forstyrrer midt i bønnen. | |
maranello | 2010-02-01 13:23 | |
![]() | baltez: Nei, du forstyrer ikke bønnetid.... for å svare deg .... Ja, jeg respekterer dine meninger, så lenge det er ikke ment for å skade andre..det du tror eller ikke tror på... du selv bestemmer hva du vil ... | |
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-02-01 18:20 | |
![]() | Baltez er nok rimlig glad han er en ivrig forumsdeltager på den norske ordspillvarianten. Om du m din friske innspill hadde deltatt i den Iranske ordspillvarianten, så hadde de nok funnet din IP adresse og pågrepet deg, steinet deg og begravd deg, uten nevneverdig lang rettegang tenker jeg haha:) Mao ord, er det veldig trivelig å bo i et fritt smfunn der deet er mulig m noen sleivspark og friske ytringer uten å bli halshugd. Noe dritt for meg som giljotin importør selvfølgelig. | |