Spillrom
Sjiraffen | 4 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 4 |
Mobilspill
Pågående | 8 406 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
gompedyret | 2011-11-10 21:55 | |
![]() | Mmmm, julekake. | |
tedrO | 2011-11-10 21:57 | |
![]() | Bare så det er sagt, i likhet med de fleste friske mennesker, tar jeg fullstendig avstand fra en hver form for rasisme. Jeg støtter kontrollert innvandring og kontrollert bistand til trengende nasjoner, og det skulle bare mangle, men slik er det ikke nå(se oppslag i pressen). Jeg setter stor pris på og respekterer det samfunnet vi har i dag, der fordeling av goder og demokrati er viktige faktorer. Slik håper jeg det kan forsette til glede både for eksisterende og nye landsmenn, men for at det skal skje, trenger man respekt for demokratiet gjennom anerkjennelse av FrP som viktig motvekt i det politiske spillet. Jeg finner det lett å overse utskuddene i FrP, og lar heller det være det være mat for tabloidene og andre trengende, for det helt urimelig å stigmatisere et helt parti på bakgrunn av disse. Det ble nesten serøst … | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-10 22:06 | |
![]() | Du skulle ha sett! "Beston - en fullstendig irrelevant person...." (Bearo) Virkelig....! Kaller du folkevalgte irrelevante? Poenget er FRPs sanne ansikt vedr. rasistiske strømninger. Gang på gang dukker det opp FRPere som plumper ut med rasistiske utsagn, som de i etterkant dementerer/ bortforklarer/mener seg misforstått/skylder på media osv. Tar FRP et oppgjør med rasistiske utsagn/syn? Det ser ikke slik ut. Og hvorfor ikke det? - fordi; de i følge seg selv overhodet ikke er rasistiske. Jmf Beston, Tybring-Gjedde. Og der stopper det. Enkelt og greit, liksom. Som sagt, en fargerik gjeng.......... | |
HanneIL | 2011-11-10 22:06 | |
![]() | Hey, kanskje FrP står for sunn fornuft likevel. ;) Tror snømannen var ironisk. Det skulle vært en smiley som signaliserte ironi. | |
tedrO | 2011-11-10 22:08 | |
![]() | Hva med en fruktkake? Nok av ... | |
snubi | 2011-11-10 22:11 | |
![]() | Hehe, begynner å bli en bra underholdende tråd dette her! Det mest kostelige er jo alle de som er ultraseriøse og samtidig ikke skjønner andres ironi...så en ekstra takk til dere! | |
Mariti | 2011-11-10 22:13 | |
![]() | Frp -folk mangler empati og mener at enhver må greie seg sjøl. Hvis ikke er det bare å kjøre på med undertrykkelse og misbruk. De tenker kun på sitt ego. | |
Boubou | 2011-11-10 22:14 | |
![]() | Irie HanneIL: Dat cris! But naa mek vex dem ginnygog dem no more mon:-) | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-10 22:20 | |
![]() | snubi: evt at gir balla i ironi, sleivspark. Alt til sin tid...... ;-) | |
HanneIL | 2011-11-10 22:25 | |
![]() | BouBou: Hæ? Hjælp | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-10 22:43 | |
![]() | Når sant skal sies.....: (skjønt dette er noe alle vet..!) FRP-velgere har full kontroll på hvor himla mye innvandrere får i sosialstøtte. Strør rundt seg med tall og konkrete eksempler. Kjenner alltid til en mørkhudet, ikke-vestlig innvandrer som har fått en splitter ny BMW på sosialen. I tillegg fikk den ikke-vestlige innvandreren både vaskemaskin og mikrobølgeovn. Så heldige de derre der er ,du. Ja, nesten så en kunne tro at frp-velgeren kunne tenkt seg å bli ikke-vestlig innvandrer selv. Frp-velgeren er aldri rasistiske, de bare sier det alle mener. Ja, for alle mener det som frp mener. Innerst inne. Men bare frp-ere tør å si det. Tar ansvar, liksom. Og særlig mener alle det samme som frp-ere om ikke-vestlige innvandrere, ja, du vet - muslimene. Disse muslimene med sitt forkvaklete kvinnesyn. Frp-ere er jo som kjent evig opptatt av likestilling og sånt. Men vi andre da, som ikke helt finner oss selv i FRP-bildet? Skulle ikke vi få lov å herje og balere og spre rundt oss med sleivete, udokumentere utsagn? Spissformulere, ironisere. JO! | |
HanneIL | 2011-11-10 23:45 | |
![]() | YAMANN! Jeg gidder ikke mer. De høflige dagene er forbi. | |
bearo | 2011-11-11 02:48 | |
![]() | Det er rimelig ufint å først ta eit sitat ut av samanheng, og så forfalske dets gjengiving. Ja, eg syns femtevalget på eit partis valgliste i Hurum kommune er fullstendig irrelevant i forhold til å diskutere det generelle politikernivået i nasjonalforsamlingas nest største parti. Om noko, så skulle det faktumet at dersom ein må så til dei grader langt ned på betydelighetsskalaen for å finne noko grums, tyde på at partiet generelt sett har ytterst få politikara ein har noko å utsette på. Forøvrig vart Beston stemt inn som førstevara i staden for sin opprinnelige lågare posisjon, på grunn av slengerane fra stemmera av dei andre partia. | |
Snømannen | 2011-11-11 08:56 | |
![]() | Ja. Det skulle nok vært en smiley der et sted. Helt seriøst mener jeg at kritikken av utskuddene i Frp er berettiget. At det partiet inneholder en god del grums. Men at partiet også inneholder saklige politiske meninger og som alle andre aprtier skal respekyeres og tas på alvor. Jeg mener også du kan finne grums hvis du graver i andre partier. Forakt for demokratiet, forakt for andres meningsberettigelse finner du overalt. Det er ikke bare naive snillister som tror man kan ønske og så kommer ting dalende som har lov å mene og synes. Eksempel: Jeg har gørt en kommunestyrerepresentant for Ap uttale, da han leste i avisen om at en bonde hadde skutt to ulver for å beskytte hundene sine, "han der er jo dum, hvorfor skulle han si fra, han vil jo ha bråk han." M.a.o. Bevaring av utryddningstruede arter er noe tull, forrakt for lover og regler er ok, det er helt greit å gå utenfor loven. Kristin Halvorsen flyttet vel barna sine over på en annen skole fordi "det var for få norske der", gjorde hun ikke. Det dokumenterer vel kanskje at innvandringspolitikk ikke er helt uproblematisk. Kanskje det er lov å ha meningsforskjeller også på dette området? | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-11 10:57 | |
![]() | ah! Så ubetydligheter kan slenge rundt seg med rasistiske ytringer. Har du noen ide om hvordan man kan få bukt med hverdagsrasismen, bearo? Så lenge en er "ubetydelig" så er det grei skuring.......? Kan ikke forvente all verden av ubetydlighetene, liksom..........Du og du. | |
Cygnus | 2011-11-11 12:52 | |
![]() | Sleivspark, Bearo, impliserer noe ufarlig og tøysete. Jeg tror ikke du vet hvordan det er gjennom barndom og oppvekst å bli kalt apekatt, eller å bli ropt 'svarting kom deg hjem' av sinte gamle menn og lignende personer - ikke hver gang en er i byen, men relativt ofte - jeg vet det, dvs min (aldeles norskblandede-amerikansk lysebrune!) sønn som har bodd i Norge siden han var 2, vet det. Jeg sier ikke det er FrPs skyld, men jamen skal politikere som skriver slik denne Beston ikke slippe å ta ansvar for det. | |
bearo | 2011-11-11 13:00 | |
![]() | Kvifor tillegg du meg meininger eg korkje har ytra eller innehar? Partiubetydelighetar kan kome med ei rasistisk ytring utan at det reflekterer partiet som heilhet. Du har lagd ein tråd om FrP, ikkje om korvidt det er greit at denne tidlegare fullstendig ukjende Beston har ytra seg rasistisk eller ikkje. | |
bearo | 2011-11-11 13:03 | |
![]() | Sjølvsagt veit eg ikkje det. Kva så? | |
Cygnus | 2011-11-11 13:11 | |
![]() | Bearo - jeg trodde det var du som skrev det om sleivspark - og det var det - og merk at jeg i forrige innlegg sa spesifikt at dette ikke er FrPs skyld - ei heller har jeg lagd noen tråd, dette er wstines tråd, og den er ganske ok, synes jeg. | |
bearo | 2011-11-11 13:19 | |
![]() | Mitt første svar var til wstine, men det poppa opp eit innlegg i mellomtida. | |