Spillrom
| Sjiraffen | 13 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 777 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Niillas | 2012-12-03 23:27 | |
![]() | Til Snømanne3n: Om vi møter meiningar vi synes er inhumane og fryketelege med respekt, toleranse og forståing og let vera å seia fra at vi ikkje aksepterer at nokon t.d. seier at homoseksualitet bør straffast med døden, trur eg ikkje vi er på rett veg. Dei som meiner slikt, meiner slikt same kva vi andre seier, men det er ikkje bra at folk som veks opp, skal få ei fprståing av at det er heilt greitt å meine kva som helst. At ein skal ha respekt for alle menneske nettopp fordi dei er menneske, er ei anna sak. Men meiningane hans respekterer eg ikkje. | |
| Boubou | 2012-12-04 13:35 | |
![]() | Enig med deg Niillas | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-05 15:05 | |
![]() | Tror nok at man her kan finne flere eksempler på spillverter som stenger tråder, sletter innlegg og griper inn på på ytringsfriheten når det skjer en kritikk av religionen islam. Søkeordet "islam" er brukt for å søke i forum under meldinger, ikke overskrift: www.ordspill.no/foru...ch creator= Og utifra dette må man kunne si at om tilstanden fremdeles er slik i dag så må man kunne betrakte dette forumet som (indirekte) islamisvennlig. Nå har heldigvis gompedyret noen fornuftige innlegg rettet i retning av at yringsfriheten er viktigere enn at noen føler seg såret ved kritikk av deres religion, men det er noen andre spillverter som tenderer tydelig i en annen retning. | |
| Torill | 2012-12-05 15:13 | |
![]() | Det er litt vanskelig å diskutere med noen som tror at ISLAM er ISLAMISME. Så nå melder jeg pass. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-05 16:00 | |
![]() | Skjønner hvor du vil hen Toril, men er ikke slike små forskjeller i betydningen av disse ordene ubetydelige i denne sammenheng ? Og islamisme er jo praktiseringen av islam . Og islamisme kan jo praktiseres vidt forskjellig alt fra fredelig og positivt ved vektleggingen av det positive underliggende budskapet i koranen til det helt motsatte. Jeg mener og har alltid ment at det er gode grunner til å kritisere mange tekster i koranen (og andre religioners skrifter). | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-05 16:55 | |
![]() | En islamistisk koranelskende muslim spiste svinekjøtt og drakk hvitvin for første gang og han syntes det var smakfult som bare rakkern. Etterpå dro han på bingo og traff Norges beste bingokjerring. Hun var skikkelig deilig og hun het Torill. | |
| GreteSB | 2012-12-05 17:11 | |
![]() | Ærlig talt, den var usmakelig! | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-05 17:15 | |
![]() | Er helt uenig gsbj. Den var skikkelig morsom og flau :0) | |
| twiver | 2012-12-05 17:28 | |
![]() | Synes det er utrolig mange innlegg siden denne tråden handlet om det som står i overskriften !! Skjerp dere !! | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-05 17:29 | |
![]() | Muhammed gikk til øyelegen og beklaga seg. Do lege, jai får så vondt i øya hver gang jai er med norske damer ! Slapp av ! Sa legen, Du er bare allergisk mot pepperspray ! | |
| bris1 | 2012-12-05 17:40 | |
![]() | Negativ oppmerksomhet er også oppmerksomhet. Akk ja! | |
| Snømannen | 2012-12-05 17:45 | |
![]() | Til Niillas: Vi møter meninger vi mener er inhumane hver eneste dag. F eks lar vi barna våre spille fotball med fotballer laget i fangeleire i Kina. Hvis vi har rett til å angripe andre for deres meninger, bør vi ikke da også akseptere deres rett til å angripe oss? Hvis man f eks oppfatter at barnet i morens mage er et liv før det har gått 12 uker, gjennomfører det samfunnet vi lever i menneskedrap i stor skala. Hva skal de som mener dette kunne tillate seg for å stoppe det? Hvis bibielen faktisk beskriver homofili som dødssynd, eller man oppfatter at den gjør det, har man da plikt til å bytte mening for å tekkes flertallet? Vanskelig tema egentlig ;-) Jeg mener vel at bibielen faktisk inneholder noen uakseptable meninger. Men da gjør den det. Lite vi kan gjøre med det. Evige "sannheter" kan ikke endres ustanselig for å tekkes skiftende strømninger i samfunnet. Tror man på det der, får man stå fast på sitt. Vi andre kan gå et annet sted men vi kan ikke da påstå at etikken vår er kristen. Det er vel i bunn og grunn en maktkamp om hvilke meninger som er aksepterte slik det også er en kamp om ressurser og makt. Spørsmåler er i hvlken grad "taperne" skal få slippe til. Til Torill: omtrent som forskjellen mellom å gå på sosialen og å være sosialist? | |
| Niillas | 2012-12-06 22:56 | |
![]() | Det er skilnad på å akseptere retten til å meine noko, og å akseptere meininga i tydinga meine at meininga bør kunna vera rettesnor for korleis edit samfunn skal byggjast. Eg meiner sjølvsagt ikkje at det skal vera forbode for nokon å seia at dei ynskjer dødsstraff, men eg aksepterer ikkje denne nmei ninga som grunnlag for eit samfunn eg ybskjer å vera del av. Eg har eit visst inntrykk av at trypar som Farmen Andreas og hans meiningsfrendar meiner at det at ein er usamd med dei, og ikkje vil at meiningane deira skal vera rettesnor for korleis samfunnet skal byggjast, inneber at dei blir knebla. Men ingen skal vel gje dei rett berre fordi dei meiner dei har rett? Og ein tvingar ikkje nokon til å skifte meining jamvel om ein seier at ein ikkje aksepterer meininga deira. Retten til å meine og til å kjempe for meiningane sine har dei jo. Og kva som er kriste og ikkje kriste er det vel ikkje så lett å seia noko om. Alle religionar har ulike tendensar i seg, og det som for nokon er svært bikitig, kan vera noko som står i strid med heile grunnlaget for religionen dersom ein legg vekt på andre drag. Det gjeld vel spørsmålet om dødsstraff andsynes nestekjærleik t.d, Kva som er etikk og kva som er stivna moralnormer, er vel også ei vanskeleg sak. | |
| bejoh | 2012-12-12 00:53 | |
![]() | Hvem er Farmen Andreas ? | |
| solfridpeder | 2012-12-12 02:36 | |
![]() | er dere enda ikke ferdig med ham--er han snart på stupebrettet----.el. | |