Spillrom
| Sjiraffen | 15 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 15 |
Mobilspill
| Pågående | 8 636 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| terø | 2011-10-13 13:25 | |
![]() | Jeg har sagt det tidligere: Røykere røyk så mye dere vil for meg, men når du tar opp sigarettpakka, tenner på og blåser røyken omtrent rett i ansiktet mitt sier jeg stopp. Jeg lurer ofte på hva som surrer oppe i hu,e på en røyker, og er det jeg eller røykeren som er fanatiker ? | |
| irenramsy | 2011-10-13 14:31 | |
![]() | Jeg er absolutt ikke for at regjeringen skal legge noen som helst restriksjoner på folk. Jeg mener at folk selv må få bestemme hva de gjør med egen kropp, utfordringene er likevel at de aller fleste tror at det er bare alle andre som blir syk, men slik er det selvfølgelig ikke. Jeg har valgt et yrke der jeg ser konsekvensene av de valgene man gjør, og om jeg stilletiende "støtter" forslag jeg egentlig er imot så er det gjort i god hensikt, lykkelig uvitende om konsekvensene av dette valget, overlater jeg det til fremtiden å fortelle. | |
| andermg - Ikke medlem lenger | 2011-10-13 14:56 | |
![]() | Den forrige røykeloven har etter mitt syn vært meget vellykket, til tross for all motstanden som var. Hvor mange er det som ønsker seg tilbake mon tro? Jeg tipper det er ganske få idag. På samme måte som man i dag ler av at det tidligere var lov å røyke på kino, offentlige kontorer etc. Utviklingen går sin gang på dette området, og jeg synes det er på høy tid at uteserveringer og inngangspartier inkluderes som røykfrie soner. | |
| HanneIL | 2011-10-13 15:04 | |
![]() | Haha, den kommentaren til Stig var jo ikke flåsete, men genial. Den pekte nok heller tilbake på en langt mer flåsete kommentar. Hva er forskjellen på at staten skal bestemme at røykere ikke kan røyke på en uteservering og at røykere kan "bestemme" at allergikere ikke kan sitte der? Røyking kan ikke sammenlignes med andre helseskadelige saker og ting, for om noen spiser en sjokolade på bussen eller sitter stille 365 dager i året, så går ikke det direkte utover Fidelmas helse. Vanskelig å forstå? Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, men forøvrig kan du gjøre hva du vil. FORØVRIG. Sosialist er lik det motsatte av en kapitalistliberalistegois t. Og det poenget med å rydde plass til matproduksjon er faktisk veldig bra! Det er ikke så enkelt som at det bare handler om "detaljstyring" av folks hverdag. | |
| Woland | 2011-10-13 15:24 | |
![]() | Det er en myte at vi røykere er en samfunnsøkonomisk utgift. Vi betaler i utgangspunktet en avgift på kr 42,40 pr 20 pakning sigaretter. I mitt tilfelle en ekstraskatt på 15 476 pr. år. Det er nå så sin sak... Hvis man ser på røykere og helsevesenet blir det interessant. Vi røykere dør innenfor en anstendig tidsramme. Det er ikke vi som råtner på sykehjem til vi nærmer oss 90 år. Neida; ned med flagget til topps! Den samfunnsøkonomiske innsparingen her er astronomisk! Hvis noen enda er i tvil, bør man i tillegg se på adferden til oss røykere etter operasjoner og kortere sykeusopphold. Vi er definitivt først på beina, og vi er definitivt de første som drar hjem. Ikke noe langdryg sutring, okking og bæring her i gården. Vi vil hjem slik at vi kan få tatt oss en røyk i ro og fred. Resten handler om vanlig folkeskikk. Jeg tvinger ingen til passiv røyking og viser hensyn hva gjelder når og hvor jeg fyrer opp. Og jeg provoseres ekstremt over at andre skal ta mine beslutninger for meg. Jeg er en voksen mann som burde få bestemme over mitt eget liv. | |
| Fakkelblomst | 2011-10-13 16:02 | |
![]() | Hei. Hvis røyk skal forbys, bør også alkohol forbys. Til dere som ikke liker røyklukt - hvordan klarer dere å gå rundt i byen med all den eksosen som ligger som en sky. La folk bestemme selv - er enig at røykere ikke må stå rett ved inngangen. | |
| terø | 2011-10-13 16:28 | |
![]() | Woland: Du viser vanlig folkeskikk, og viser hensyn hvor du fyrer opp. Bra! Det er det ikke på langt nær alle som gjør. Derfor må noen ta ansvar, og så går det utover deg pga. andre røykere. Jeg er også en voksen mann, og burde få bestemme over mitt eget liv. | |
| irenramsy | 2011-10-13 17:02 | |
![]() | Woland: Det er sant at røykere betaler dyrt for å holde på uvanen sin, og forskning viser at røykeloven ikke har klart å endre folks røykevaner i så stor grad at det kan sies å være vellykket for å få folk til å slutte å røyke, men det har en positiv effekt på ungdom som ikke tar seg råd til å begynne å røyke. I forhold til ikke røykere er jo loven en veg i riktig retning. Hva angår utgifter i forhold folk som røyker tar du feil. Røyken er årsaken til at mange får slag, blodpropp og hjerte kar sykdom, i tillegg til KOLS, og disse sykdomstilfellen koster enorme summer som vi alle er med og betaler kostnadene til. Det er fornuftig av regjeringen å forsøke å forbedre folks helse for å forebygge sykdom. Synd at man må til med restriksjoner for å lykkes. | |
| Snømannen | 2011-10-13 17:53 | |
![]() | Avdeligen allergikerne ikke kan sitte på heter røykeavdelingen. Den er laget for at røykerne skal kunne gå ut å røyke. Herre gud. Skal ikke smittefarlige få være i karantenerommmet på sykehuset fordi det gjør at andre kan bli smittet hvis de er der? Omvendt logikk og tullball. Noen kom meg i forskjøpet. MEn likevel. Tobakkindustiren som utvikler produkter som er mest mulig vanedannende fortjener liten sympati. Den gjengen kan dere godt plassere i et lukket rom og tvinge til å storrøyke. | |
| bearo | 2011-10-13 21:03 | |
![]() | Eg lukter veldig godt. Berre nevner det. | |
| Lillepus88 | 2011-10-13 22:40 | |
![]() | Hva med dem som er allergisk mot parfyme?= De kan jo ikke gå noen steder, de | |
| jeykz | 2011-10-14 03:22 | |
![]() | For min egen del helt supert :-) Jeg er ganske lei av å måtte bli kvalm når jeg sitter utendørs og spiser på en cafe, restaurant eller lignende pga en hensynsløs røyker sitter en halvmeter unna og blåser røyk over hele, sånn at jeg smaker mat og røyk blandet sammen, meget delikat. Jeg hater røyklukt, og det setter seg så godt fast i klær og hår.. De kan røyke så mye de vil, skulle bare ønske de kunne ta hensyn.. | |
| Snømannen | 2011-10-14 08:35 | |
![]() | Hvorfor sitter du i røykeavdelingen og klager? De greiene på fortauene er laget for røykerne. Kan liksom ikke klage over at det er dyr i dyreparken synes jeg. | |
| terø | 2011-10-14 08:57 | |
![]() | De greiene ute på fortauet er ikke laget spesielt for røykerne. De er lagt for at folk kan kose seg ute i finværet med kaffe og Napoleonskake, en øl eller et glass hvitvin etc. Og så kommmer en på over 66, og gjør som han vil. Ruller seg en sneip og blåser røyken over det hele, og ser med skadefryd utover hele forsamlingen. Dette er gutten sin som bestemmer over seg selv. PS! Jeg tror faktisk det er flere damerøykere enn mannerøykere! | |
| Stigende | 2011-10-14 20:41 | |
![]() | www.youtube.com/watc...sO ytIjD1EE | |
| Cygnus | 2011-10-14 20:51 | |
![]() | Ja det er det som er problemet - vi som ikke røker (og en gang røkte jeg, så skjønner den siden også!), kan nå ikke sitte ute i solen dersom vi ikke liker eller tåler røk! Det er ganske forferdelig! Buss-stopper er også slik - en gang skal jeg ta med en spruteflaske med noe forferdelig ille-luktende og spre rundt meg på en buss-stopp - hva vil alle si! Antagelig kjefte! | |
| FizZ | 2011-10-14 21:29 | |
![]() | youtu.be/XsOytIjD1EE Vi lo oss halvt ihjel når denne ble vist på TV, det virket helt utopisk, men nå er det nesten blitt virkelighet. KLM var forut sin tid her. | |
| FizZ | 2011-10-14 21:30 | |
![]() | He-he! Ser at stigende har lagt ut den samme, men så det først nå, så dere får ha meg unnskyldt for gjentagelsen :-) | |
| miamaria | 2011-10-14 21:39 | |
![]() | det er helt fantastisk, det som allerede har skjedd pga røykeloven. vi som var så "heldige" å trekke astma-loddet i livets lotteri kan nå i alle fall sitte INNENDØRS og spise/drikke på serveringssteder. | |
| Fidelma | 2011-10-14 21:51 | |
![]() | Hvis vi i tillegg kan få muligheten til å sitte utendørs på sommeren vil vi kunne leve like fritt som andre mennesker. Og jeg inviterer gjerne røykere til å sitte sammen med meg, bare de flytter seg et stykke bort når de skal røyke. | |