Spillrom
| Sjiraffen | 13 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 749 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-06-08 16:48 | |
![]() | Da velger jeg umiddelbart å prøve meg på noe negativt, og så venter jeg i spenning! | |
| May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-06-08 16:52 | |
![]() | ånei, de schizofrene samler seg! | |
| GreteSB | 2009-06-08 17:47 | |
![]() | He he, May Lene, den tanken slo meg også! | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-07-11 21:09 | |
![]() | Jeg synes det er på høy tid at vi innfører nye rovdyrsarter til norsk fauna. Sibersk tiger for eksempel bør jo ha ideelle levekår i Norge! Hvorfor får ikke regjerningen ut fingeren, og innfører nye rovdyr i norsk fauna. Uforklarlig spør du meg. Det hadde jo vært mye bedre om kunne hatt tigre, løver og isbjørn på det norske fastlandet. Nei nå får de skjerpe seg asså, Stoltenberg & co. Vi vil ha tiger! | |
| GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-11 22:32 | |
![]() | Yessss I agree totally Løve, tiger, geopard, leopard, puma, mer ulv og bjørn. La oss fikse på DNA fra krokodiller og lage oss en ny Tyranosaurus rex, super å ha i skogen | |
| ieu | 2009-07-11 22:54 | |
![]() | Dette er mitt første innlegg i forum, men vil gjerne seie meininga mi om rovdyr, sau og menneskje. Eg har butt i canada, ute i bushen . der kunne vi møte både bjørn og cougar( som er en type gaupe). Når desse villdyra luska i nabolaget, fekk vi oppringing frå skulen med beskjed om å halde ungane inne til skulebussen kom . Så sende dei ut folk som skræmde dyra unna befolka område. Det er masse følelsar i slike debattar. Ingen art på jorda har fribrev på å utrydde andre artar. Mennneska er den einaste arten som har både evne og tanke til å gjere det... og har gjort det i lange tider. | |
| Snømannen | 2009-07-11 23:00 | |
![]() | Er dette en slik dum diskusjon om vi trenger rovdyr eller ikke? Det farligste dyret i Norge (untatt mennesket) er flåtten som dreper flere mennesker hvert år (se dokumentaren om flåttmannen på TV). Mengden flått har tatt av pga klimaendringer og fordi det har blitt langt flere hjortedyr enn tidligre fordi rovdyrbestanden er kraftig redusert (og jegerne ikke tar ut så mange dyr som de burde). Om det var flere rovdyr ville færre bli drept i naturen (pga færre flått, ikke mindre flått som mange ville skrevet, flåtten er liten nok). Får lyst til å sitere en politiker (husker ikke navnet, kvinnelig, Arbeiderpartiet) - "Det er mulig folks frykt for ulv er ubegrunnet, men folks frykt skal man ta på alvor". Selv er jeg livredd lammunger så de må nok utryddes. Å være redd for de store rovdyra er som å være redd for å fly, statistisk sett tåpelig. Vi er redd for og ønsker å fjerne de store rovdyra enda "ingen" blir drept eller skadet. Hver dag blir ca. 40 mennesker (i Norge) skambitt av hund. Men hunder er "søte" så det gjør ingenting. | |
| ieu | 2009-07-11 23:27 | |
![]() | .. "folks frykt skal man ta på alvor".. sit. Ja , er det så at du sit i byen og er livredd ulven bør du gå til psykologen, for då reagerer du irrasjonellt! Eg hadde nok ikkje vore så høg i hatten eg heller viss eg møtte eit av rovdyra. Kaskje bør vi ha sauer og geiter i dei delene av landet som er minst utsett for rovdyr? | |
| ieu | 2009-07-11 23:42 | |
![]() | Det er ikkje sant at norsk sauekjøt ikkje vert brukt til menneskemat . Sidan Tsjernobul har sauene i dei utsette områda vorte fora på innmarksbeite den siste tida før slakting slik at dei farlege verdiane er under faregrensa. Norsk sauekjøt er noko av det beste i verda, etter mi meining... har ete kjøt frå bl.a New Zeland, Canada, Mongolia...... Det er muleg å tenke to tankar i hovudet på ein gong..... | |
| Ø N | 2009-07-11 23:57 | |
![]() | Den er grei ieu men jeg har spist lam født etter en viss dato som har blitt nedbeitet på innlandsbeite siden 1986. Det jeg har spist av sau har blitt importert fra andre land og de siste tre årene så har jeg spist sau fra Skottland. | |
| GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 07:56 | |
![]() | La oss innføre den nordamerikanske ulvetypen som er dobbelt så stor som den nordiske. kroppslenge 1,6 m mot 1,0 m så fanger vi ulvene og de idealistiske sv-byråkratene i miljøverndepartementet og har dem sammen i et inngjerdet område , for deretter slippes ulvene ut i Oslo | |
| GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 10:00 | |
![]() | I tilfelle det skulle være noen idealistiske spillverter som av mitt innlegg ovenfor tror jeg er motstander av idealisme så er det HELT feil. Det jeg ER motstander av er idealisme som er så lite gjennomtenkt at politikken/det gjør større skade enn gavn flest mulig forhold tatt i betraktning. | |
| GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 10:03 | |
![]() | Og en ting til, innlegget ovenfor var ment som en spøk med en liten seriøs undertone. Nevnes altså om det i tilfelle var noen som trodde jeg mente dette seriøst Har ennå ikke nevnt min egentlige mening om rovdyr, det krever litt større spalteplass. | |
| Snømannen | 2009-07-12 10:32 | |
![]() | Ulv i nordmarka er en god ide. Fra før har vi noe mye værre i Oslo. Det er jo beviselig ikke farlig (for mennesker). Nemlig et dyr vi mennesker har brukt 250000 år (nå gjetter jeg vilt) på å forandre til å være mer agressiv, sterkere, mer morder, nemlig hunden. Jeg er ikke dritredd hver gang jeg går på Karl Johan fordi det er hunder der. Kanskje bønder er feige? Eller kanskje de bare forsøker å beskytte inntekten sin? | |
| GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 10:35 | |
![]() | Jeg kjenner gårdbrukere og skjønner at de vil beskytte inntekten sin tamhunden heter canis lupus familiaris på latin. canis lupus betyr ulv. ingen tvil om at noen mennesker er farligere i Oslo enn ulven er i Nordmarka | |
| Britta | 2009-07-12 12:20 | |
![]() | Fjern rovdyrene fra fårikålen......skulle bare mangle......skjønner fan ikke diskusjonen:(((( | |
| May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 12:27 | |
![]() | Hvem spiser ikke norsk lammekjøtt? :S Har bare spist norsk lammekjøtt siden jeg ble født jeg, fordi familien på mamma sin side eier en gård. Tror aldri vi har kjøt sauekjøtt i butikken i allefall. | |
| Snømannen | 2009-07-12 13:35 | |
![]() | Artig med diskusjoner man kan trekke inn alt mulig rart i. Er det andre dyr vi burde utrydde? Det er vel ikke bare rovdyra som ødelegger for landbruket? Spyfluer f eks er noe herk. Tanglopper, jordrotter, rever, grevlinger... Ville vi egentlig savnet isbjørnen? Eller hva med moskusen eller havørna eller vortesvinet eller korkodillene eller... Ville vi egentlig savnet noe som helst? En asfaltert verden hvor maten kom i pilleform... trygt og godt. | |
| Britta | 2009-07-12 13:56 | |
![]() | Att dere gidder,halla:)...pust med magen...bruk energien på noe mer matnyttig....hmm... | |
| GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 14:03 | |
![]() | Det er en art som ødelegger mye for landbruket: Homo sapiens Frp | |