Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 557 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| bestemormor | 2010-05-03 20:11 | |
![]() | Og vips- der ble jeg sannelig til en riktig pusekatt igjen! | |
| mindre | 2010-05-03 21:07 | |
![]() | Stemmer for den jenten/damen som har høyest ranking, hun er da best av oss alle. Da slipper vi å tenke på utseende... | |
| Lydialay | 2010-05-04 01:59 | |
![]() | Jeg syns vi burde ha både ranking og utseende med :) | |
| Torill | 2010-05-04 02:32 | |
![]() | Jeg synes de som har lyst til å arrangere en Misse- og Misterkonkurranse der noen skal kåres til Miss Ordspill og Mister Ordspill ber om tillatelse fra nettsiden til å gjøre dette. Hvis dette blir akseptert klargjøres kriteriene og de som ønsker å delta i konkurransen kan melde seg på. Jeg synes faktisk det er litt frekt å ta for gitt at ordspillere flest er interessert i å la seg veie og måle på denne måten. Jeg fikk lyst til å fortelle om en opplevelse fra da jeg som ung reiste på interrail rundt i Europa. På et diskotek i Italia fikk alle damene utdelt et startnummer, jeg skjønte ikke greia med en gang, men det viste seg at det skulle være kåring av Miss Savona den kvelden. Mulig det var blitt annonsert på forhånd, eller mulig arrangørene tok det for gitt at det var noe alle jenter drømmer om, å bli bedømt for utseendet sitt. Med til historien var at jeg ga fra meg startnummeret og at jeg ikke gikk på det diskoteket igjen. Hva skal man gjøre her på ordspill da, om man ikke ønsker å delta? Skal man slette bildet sitt? Og hvorfor lar spillvertene en av spillerne arrangere en slik kåring, at noen skal få tittelen Miss og Mister Ordspill? Andre ganger når noen har laget konkurranser her, har det raskt blitt poengtert at dette er private initiativ. Mange har kommet med humoristiskse og kloke innslag i denne tråden (og i Mister-tråden), men det som overrasker meg mest er at mange ser ut til å mene at denne "konkurransen" hører naturlig hjemme på denne nettsida, og at det attpå til er stas å bli nominert. | |
| Junisol | 2010-05-04 05:39 | |
![]() | Ja det er helt tydelig at bestemødre ikke blir nominert... uhuuu. | |
| Mina75 - Ikke medlem lenger | 2010-05-04 07:05 | |
![]() | Æg vil tru de fleste har tatt dettan som en stor fleip fra start av. Men du har et poeng Torill C",) | |
| Lydialay | 2010-05-04 07:54 | |
![]() | Hvis det skal kåres en Miss og Mister så burde intellekt også telle :) | |
| myst2 - Ikke medlem lenger | 2010-05-04 09:33 | |
![]() | Hurra for Torill. | |
| darksome | 2010-05-04 10:07 | |
![]() | intellekt + miss?? tiihii er det noen som husker dagblad-reklamen? *humre* | |
| Alfa93 | 2010-05-04 14:35 | |
![]() | Jeg tror ikke det er mange som har sett veldig seriøst på dette, Torill, og det har derfor ikke vært behov for å klargjøre at dette er en konkurranse på privat initiativ. Men det kan jeg godt gjøre nå. Denne tråden er ikke en konkurranse initiert av ordspill.no. Det blir heller ikke aktuelt at administratorene eller moderatorene bidrar med gjennomføringen av denne konkurransen. | |
| bestemormor | 2010-05-04 16:35 | |
![]() | Antar at "debatten" er lagt død snart og at avstemningen er rett rundt hjørnet. Måtte den Beste vinne! Kom på en historie ei nabojente fortalte meg (et helt annet sted for 30 år siden); Hun hadde plutselig og til sin store undring og glede blitt invitert på fest av den aller kjekkeste og mest populære gutten på skolen. Da hun så de andre stivpyntede damene på festen ble hun enda mer undrende; alle jentene var nemlig blant hjemstedets mest "upopulære" damer. Tjukke, bebrillede, nerdete, radmagre osv. Det viste seg at guttene hadde hatt et internt veddemål om hvem som gride få med seg den aller styggeste dama. .. En større premie var involvert. Koselig, hva? | |
| maf | 2010-05-04 17:06 | |
![]() | Hahahaha... Så du mistenker starteren og 'bidragsyterne' i denne tråden for å ha det samme veddemålet, eller..? :D | |
| gompedyret | 2010-05-04 17:42 | |
![]() | Hum. Jeg anser disse trådene som ingenting annet enn en anledning til å komme med trivelige små komplimenter til andre ordspillere, enten på grunnlag av profilbildet eller den mer modne innfallsvinkelen, som spillere eller tilogmed personer(!). I og med at grunnlaget hver enkelt har for å "nominere" noen er såpass begrensende som et knøttlite profilbilde eller evt. personlig kjennskap, anser jeg "skaden" en slik tråd kan gjøre som heller minimal. Det er lov å synes det er trivelig å bli nevnt, men det bør ikke være noen tragedie om man ikke blir det. Så lenge det ikke er tendenser til betydelig eller negativt fokus på enkeltpersoner, ser jeg ikke noe behov for å kauke ut som spillvert. Bestemormor: Synd at du følte for å fjerne bildet ditt. Det du fortalte om trodde jeg forøvrig kun skjedde i dårlige amerikanske tenåringsfilmer. | |
| Torill | 2010-05-04 17:54 | |
![]() | Trådstarter har sagt at han ønsker en kåring kun basert på utseende og at den som vinner skal utropes til Miss Ordspill. Om dette er seriøst ment eller humoristisk ment er ikke godt å si. Han eier ikke dette forumet og folk kan bruke denne tråden til det de vil. Mange har benyttet anledningen til å si noe hyggelig om andre. Noen har tatt det hele som en spøk og noen har blitt provosert. Jeg prøvde å ta det litt humoristisk til å begynne med, men når jeg kjenner etter så er det mest provosert jeg er. Derfor mitt innlegg over. Mitt forslag om at dette kunne være en konkurranse for de som er interessert har ikke gått gjennom. Derfor er dette en konkurranse mellom alle som har profilbilde. I likhet med bestemormor ønsker jeg ikke å delta. | |
| Helenn - Ikke medlem lenger | 2010-05-04 19:01 | |
![]() | Flott med små komplimenter hit og dit, men når spillvertene tillater at trådstarter rangerer jentene i nummerert rekkefølge, da blir det bare idiotisk. I tillegg slenger han på noen utfordrere....hva mener han med da da? Greit, du er pen, men ikke riktig pen nok til å toppe lista mi? | |
| gompedyret | 2010-05-04 19:56 | |
![]() | Helenn: det får du spørre trådstarter om. men ut fra den han sier og måten han sier det på er det krystallklart for meg at han ikke er utpreget seriøs. Derfor klarer jeg ikke å bli noe særlig provosert. Jeg er enig i at det er idiotisk å rangere jenter (gutter også, for den saks skyld) i nummerert rekkefølge. Det er tydeligvis de fleste andre også, siden ingen andre enn ts har gjort det. | |
| akric | 2010-05-04 20:19 | |
![]() | Interessant vending denne tråden tok. Er på linje med Gompedyret i det at dette virket såpass useriøst at det var vanskelig å ta det seriøst. Snarere var det litt morsomt, sånn med en gang - nettopp fordi det var litt sånn absurd dumt. Samtidig kan jeg godt forstå dem som BLE provosert. Ironi på nettet, overfor totalt ukjente, er skumle greier. Kanskje vi alle skal ta dette som en påminnelse om at vi bør vite hvem vi snakker med før vi fleiper med dem? Vil også nevne at bestemormors historie var blant de styggeste jeg har hørt på en stund. Ble faktisk litt støtt av at maf åpenbart syntes den var morsom ... Jaja. Nok en påminnelse om at man bør beregne sitt publikum! | |
| innocenta | 2010-05-04 20:24 | |
![]() | Jeg tipper TS har fått til det han ville, nemlig provosere noen med tråden sin. | |
| Mr_Pusten | 2010-05-04 21:13 | |
![]() | Man kan fint provosere uten en tråd . . ) | |
| innocenta | 2010-05-05 07:04 | |
![]() | Det er sant, det er ofte mer spennende også. ;) | |