Spillrom
Sjiraffen16
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående8 540

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jeykz2010-08-03 13:18
Antall innlegg: 346

Hva er direkte feil i zeitgeist?

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-08-03 13:31
Antall innlegg: 168

Se linken fra gOmPeEz!

jeykz2010-08-03 13:32

Der står det mye og det har jeg ikke tid til å sette meg inni nå, eneste jeg skumleste over var navnet på solen, men det motbeviser egentlig ingenting?

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-08-03 14:20

Det er faktisk det eneste du ser? Imponert :)

gerdmarie2010-08-03 15:27
Antall innlegg: 265

Jeg henger fortsatt med og har festet meg ved noen innlegg som jeg liker, såsom de siste innleggene til darksome, jeykz, Kirstis og Snømannens, til og med statsmoske. Imidlertid er jeg spent på hvor lenge denne tråden vil vare ved?

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-08-03 16:00

Jeg liker alle innleggene bortsett fra gerdmarie sine.

gerdmarie2010-08-03 16:03

Javel, ja. Interessant det også. Takk skal du ha.

jeykz2010-08-03 17:26

Sa jeg ikke hadde tid til å kikke, men det har jeg seinere. Er vel litt å sette seg inn i? Ingenting som har overbevist meg om at zeitgeist filmen ikke stemmer.. Uansett, så er solen det helligste for meg, for det første kan jeg faktisk SE den og gir meg alt jeg trenger, varme, lys, mat osvosv.. Og hudkreft, men heldigvis setter den ikke fyr på mennesker om de ikke er enig :)

Snømannen2010-08-03 17:44
Antall innlegg: 1556

For meg er jorden jeg står på det heldigste. Ellers ville jeg jo falt rett ned i --???

Helvete?

jeykz2010-08-03 19:14

the planet is fine, the people are fucked

Snømannen2010-08-03 20:26
Antall innlegg: 1556

some fine people are fucked too ;-)

Bonden2010-08-03 21:35
Antall innlegg: 6

Liker denne jeg:
"Så lenge det finnes eksamener vil det være bønn i skolen"

Cygnus2010-08-03 22:04
Antall innlegg: 44845

jeg antar at seierherren spøker - iallefall er jeg totalt for gerdmaries innlegg! alle innleggene - og gjentar med henne - hvor lenge denne tråden vil vare (dø hen, gjenfødes, osv), er veldig interessant! temaet er fengende for alle kategorier folk, tror jeg!

gompedyret2010-08-03 22:42
Antall innlegg: 4381

Denne tråden har da ikke vart spesielt lenge. På Betapet (den svenske "storebroren" til Ordspill) finnes det tilsvarende tråder med mange tusen innlegg. Med andre ord, det er bare å skrive i vei!

Jeykz, det er nok ingen som kan si at zeitgeist-filmen ikke stemmer som sådan. Det er mer måten filmen er laget på, at sannhet blandes med fordreide fakta for å lage sammenhenger som kanskje egentlig ikke er der. På den måten blir både det som er fakta og selve filmens poeng mindre verd.

Det blir litt som å lage ostekake og røre ut 20% hestebæsj i fyllet. Det hjelper ikke da at 80 % av kaka egentlig er snadder, kaka smaker likevel ikke så veldig godt.

Seierherren. jeg har ikke sett den andre filmen du nevnte, men så vidt jeg vet er fyren bak Zeitgeist en (riktignok konspirasjonsteoretiker-) idealist som mener det dypeste alvor med greiene sine.

evanma2010-08-04 00:50
Antall innlegg: 48

Hopper inn igjen med et spørsmål: Er en humanetiker ateist, hedning, begge deler eller noe annet?

Torill2010-08-04 01:05
Antall innlegg: 3664

Jeg tror det er mulig å være humanetiker uten å være ateist. En ateist avviser at det finnes en gud.
En humanetiker bekjenner seg ikke til noen religion, men jeg tror det skulle være mulig å tro at det finnes en gud og samtidig være humanetiker. Noen humanetikere som kan svare?

gerdmarie2010-08-04 08:46

Jeg bekjenner meg ikke til noen tro, er heller ikke medlem hos humanetikerne. Jeg er ikke hedning, for jeg er oppdratt i kristen tro og moral. Jeg er utmeldt av statskirken. Jeg foretrekker humanetikernes filosofi i forbindelse med de ulike seremoniene i menneskelivet og ved død. Ja, jeg er ateist og humanetiker. Det var i grunnen greit å få definert sitt eget ståsted, så takk til evanma.

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-08-04 08:51

Jepp, Torill. Det vanligste synet blant humanetikere er at man ikke kan si med sikkerhet om det finnes en gud eller ikke. Mange kaller seg agnostikere.

Selv kan jeg heller ikke si noe med sikkerhet, men velger å kalle meg ateist fordi jeg finner det usannsynlig at det finnes en gud. Det er mye som peker i retning av at det ikke gjør det og lite som peker i retning av at det gjør det, etter min oppfatning.

Men vite med sikkerhet kan man selvfølgelig ikke, så en bør ha et åpent sinn for alt.

Jeg har dog ikke funnet stort som tyder på at den kristne forklaringsmodellen medfører større sannsynlighet enn andre organiserte religioner eller nordtrøndersk røyskatt med hatt-teorien eller Church of the Flying Spaghetti Monster eller Baltisk Husholdningsartikkelfunda mentalisme for den del. Ingen kristne klarer da heller å komme med noen argumenter utover at "det bare er sånn".

darksome2010-08-04 09:32
Antall innlegg: 145

enig med seierherren- . men jeg er ikke så opptatt av spørsmål om gud, så jeg vet ikke helt om jeg burde definere meg soma teist eller agnostiker.. eller ignostiker, kanskje... hmmmm

Tedh - Ikke medlem lenger2010-08-04 19:25
Antall innlegg: 238

Hopper inn her fra ett feriemodus!

Helt enig m deg Kirsti. Men det du sier gjenspeiler hele vårt samfunn. Vi gjør det de andre gjør. Vi følger bjellekua osv. Derfor er reklamebransjen fortsatt veldig stor og der ligger det mye penger. Promoteringen av Jesus er jo en bragd av kloke hoder som ikke hadde Aviser, tv og radio for å få hele bunten til å henge med.

Vi ser jo i dag at det ikke tas standpunk til noe som helst. Er vel en grunn for at samtlige ukeblader vet åssen de skal få deg tynn og smellvakker. Man gidder å kjøpe bladet, men ikke følge rådene:)

En flott tråd det her, selv om jeg liker det best uten.......en tråd:)

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?