Spillrom
| Sjiraffen | 13 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 749 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Britta | 2009-07-12 14:08 | |
![]() | ler:)))...iallefall er fårikålen fredet...alt av rovdyr blir heretter "Fritt Vilt"...mulig ulv,eller Villkatt kommer på menyen om litt..:)) | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 14:40 | |
![]() | GULL: kan du ikke komme med et konkret eksempel på at FrP har ødelagt norsk landbruk?? Norsk landbruk er bortkasta offentlige midler og ikke noe mer. Når 90 % av inntektene til en bonde er direkte eller indirekte subsidier, får utrykket "ineffektiv drift" en ny dimensjon. Det finnes ikke èn god årsak for at vi skal har landbruk i Norge. Hvorfor i all verden skal jeg betale 400 kroner for en kilo indrefileet, når det koster 150-200 kroner i resten av Europa?? Joda, kun for å holde liv i bonden Bjartmar i indre Sogn som har 4 kuer, 3 kyllinger og en halv gris... Bønder: få dere enn jobb som er PRODUKTIV, å slutt å snylte på staten og oss forbrukere. Dere fortjener ikke pengene deres, og så enkelt er det. | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 14:45 | |
![]() | Det med den halve grisen skapte noen uhyggelige bilder i mitt hode. | |
| GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 16:02 | |
![]() | Frp har heldigvis ikke ødelagt norsk jordbruk fordi de ikke har vært i regjering. Ca 75% av inntekten til bonden er subsidier i følge min gode slektning. videre Bonden har 50% av normal inntekt inkludert subsidiene, så susidiene er helt nødvendig om vi skal ha jordbruk i Norge. Husk at alle kommune- og fylkes- og statsansatte faktisk er 100 % subsidiert, mens bonden bare er 75 % subsidiert. | |
| Ø N | 2009-07-12 16:25 | |
![]() | Så det vill med dine ord si at ingen kommuner, fylker, kommuneansatte eller statsansatte bidrar til verdiskapning i Norge ? | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 16:26 | |
![]() | Min gode slektning / meg selv! 75 prosent direkte subsidier ja. Plus alle de indirekte som importforbud / tollmurer på matvarer fra lavkostland, som gjør at bøndene får kunstig høye priser på produktene sine. Hva med ufattelige skattemessige fordeler på å være bonde? Hva med gratis sugerør inn i statskassa? Garantert inntekt for tullinger som jobber 3 dager i året. (en dag til å så, en dag til å høste og en dag til rengjøring) En norsk bonde tjener enkelt 1 million i året, på å ikke gjøre noe som helst, han kan da ta seg vanlig jobb på si, og spe på med nye 500 000. (dette gjelder kun delen som ikke er for lat (altså ganske liten del)) Direkte og indirekte subsidier utgjør nesten 90 prosent av inntektene til norsk bønder, nesten på topp i Europa, kun slått av Island, der disse tallene faktisk overstiger de nevnte 90 prosentene. Uansett er det en bortkasta milliardutgift på statsbudsjettet hvert år! Dumme nordmenn betaler gledelig mer skatt og dyre matvarer for at en priviligert gruppe som heter bønder skal nyte livet i luksus året rundt. Dessuten; hvis du mener en statsansatt er subsidiert, har du iallefall ingen peiling på hva en subsidie er. En statsansatt har LØNN. (selv om de sjelden/aldri jobber) Avskaff landbruket i Norge en gang for alle! Jeg vil ha dansk smør, engelsk melk, argentinsk biff og genmanipulerte tomater fra USA. Jeg vil ikke ha de overprisede annenrangs matvarene som finnes i norsk butikker. Ned med bøndene! | |
| GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 16:29 | |
![]() | baltez i praksis så er lønn det samme som subsider FORDI lønn og subsider tas fra SAMME kasse nemlig skattekassen INGEN forskjell i praksis videre har viser du her ingen peiling på hvor mye en bode arbeider, det er vanlig med 3000 årstimer for en inntekt 60% av det som er normalt | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 16:37 | |
![]() | Du kan ikke være seriøs??? Subsidier og lønn er to HELT forskjellige ting. Fordi det tas fra samme pengebinge, betyr jo selvfølgelig ikke det at det er samme ting. Her er du virkelig på bærtur! Husk ekstra sokkeskift! | |
| GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 16:46 | |
![]() | Subsidier og lønn har to ulike navn, men i samfunnsmessig sammenheng så er det som du nå har forstått i praksis akkurat det samme da det er skattebetalerne som betaler inn. Styresmaktene har bestemt og det store flertallet av befolkningen ønsker et jordbruk i Norge. Og bøndene driver ikke jordbruk om de får tilstrekkelige levevilkår på linje med andre yrkesgrupper. Derfor er dagens subsidier nødvendige. Husk at i Norge har vi 1-2 slåtter, mens f.eks. noen steder i USA har 7 slåtter per år. Skal vi ha jordbruk må det subsidieres. Min bror mottar ca 400.000 kr i subsidier hver år. | |
| May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 16:53 | |
![]() | Det med arbeidstiden i fjøset var kraftig undervurdert av Baltez. Klart og tydelig at du aldri har sett ett fjøs engang. | |
| Snømannen | 2009-07-12 17:42 | |
![]() | Bra vending på diskusjonen! Landbruk er et inngrep i naturen. Det fortrenger naturlige arter og gjør annen skade på naturen. Landbruk er ikke museumsvirksomhet eller romantisk eventyr. Landbruk er et nødvendig onde for å skape mat til menneskene. Det finnes ingen annen forsvarlig grunn til å drive landbruk enn matproduksjon. Vi burde ikke foreta større inngrep i naturen enn strengt tatt nødvendig. Landbruk bør behovprøves. Så Frp: FrP har den beste miljøvernpolitikken av alle partiene. Fremskrittspolitikk ville gjort det vanskeligere å bo på landet uten annen inntekt enn subsidier/trygd. Folk ville flyttet inn til byene. Dette er bra for naturen. Vi må avfolke bygdene mens det fremdeles finnes natur igjen å redde. Ta Sverige som eksempel. Det bor nesten ikke mennesker i Nord-Sverige. dette skaper ypperlige forhold for naturen, spesielt for de store rovdyrene (som jo denne tråden handler om). ;-) | |
| GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 21:07 | |
![]() | du har 0,01 promille av befolkningen med deg på dette snømannen | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 21:20 | |
![]() | Jeg tror jeg har et massivt flertall med meg, med kravet om at norsk jordbruk bør opphøre umiddelbart. | |
| bearo | 2009-07-12 21:22 | |
![]() | Men tilbake til Johnny Depp. Har hørt rykter om at han skal spele i Sin City III. Kva trur folket om det? | |
| Torill | 2009-07-12 21:32 | |
![]() | Og jeg har hørt at bearo skal spille i den neste Fritt Vilt-filmen. Sikkert bare rykter. | |
| GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 21:54 | |
![]() | ja da er vel månen en gul ost ? | |
| Cygnus | 2009-07-12 22:03 | |
![]() | MAY LENE - DET ER VEL IKKE FØRSTE GANGEN BALTEZ UTTALER SEG MED BRASK OG BRAM OM TING HAN IKKE HAR SETT/VET SÆRLIG OM? ELLERS MÅ JEG FÅ GRATULERE MED RIKTIG SÅ INTERESSANT OG TIDSRIKTIG TRÅD - DETTE ER ET MEGET INTERESSANT FORUM MED UANTE VENDINGER! KEEP IT UP, YOU GUYS! | |
| Kuppon - Ikke medlem lenger | 2009-07-12 23:06 | |
![]() | Subsidier...hmmm..som offentlig ansatt er jeg altså, av enkelte, å betrakte som subsidiert...hehe..en artig tanke:-) | |
| ave - Administrator | 2009-07-12 23:19 | |
![]() | Bæ bæ lille lam.... | |
| Maisen | 2009-07-12 23:19 | |
![]() | Helt enig, Kuppon. Synes du ikke også at det er herligt at få pengene ind på konto uden at løfte en finger? For jeg er selvsagt hverken vigtig eller arbejdsom:-) | |