Spillrom
| Sjiraffen | 14 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 14 |
Mobilspill
| Pågående | 8 636 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| subozone - Ikke medlem lenger | 2011-10-26 03:12 | |
![]() | Dette kan man sammenligne med at tykke folk med tykke barn, skal det bli forbudt? Skal man ta fra dem barna? Folk som har mye sykdom i slekten som får barn, temmelig egoistisk og grusomt eller hva? Poenger er at ingen bør eller skal bestemme over andres liv. | |
| irenramsy | 2011-10-26 10:03 | |
![]() | Egen innsats har betydning for vår helse, er mulig man lever noen år lengre pga. flaks, kvaliteten på de årene er det nok mange som ikke er så fornøyd med.hjerneslag, røkeben og hjerteproblemer er vel ingen ting å trakte etter. forskning viser nå også at det er de med høy inntekt og ikke minst høy utdannelse som lever lengst. Kanskje er de flinkere til å vurdere hva som er bra og ikke bra for egen helse? | |
| Snømannen | 2011-10-26 10:41 | |
![]() | 1. Påstanden om at menn ikke kan ha to tanker i hodet samtidig. Denne påstanden dukket opp for ikke så mange år siden etter at noen hadde forsket på hvordan kvinner og menn løste ulike problemer. Dette ble omtalt i pressen og noen har bevist eller ubevisst misforstått konklusjonen. Det som sto i den artikkelen jeg leste var at det var tydelige forskjeller på hvordan kvinner og menn løste problemer. Gitt et problem (f eks 2+2) benyttet menn den delen av hjernen som løser slike problemer (sikkert "regnesenteret" i hjernen) og kom raskt opp med svaret. Kvinner derimot brukte hele hjernen til å løse alle problemer (og, mener jeg å ha erfart, ofte svarer "rød" på oppgaven 2+2). Denne manglende evnen til konsentrasjon har senere flittig og hyppig blitt fremstilt som "evne til å gjøre to ting samtidig". Smart, nesten sleipt, men feil. 2. Ingen bør bestemme over andre. Dette er et av de store politiske spørsmålene. Hvor man ligger på den politiske aksen mellom kontroll <--> anarki, er ofte utslagsgivende for hva man mener om ulike spørsmål. Selv om man tilsynelatende diskuterer om røykere skal ha adgang til røykeavdelignene som ble opprettet utenfor restaurantene eller ikke, diskuterer man egentlig andres rett/plikt til å kontrollere/styre andre. Noen synes vi skal forby alt de ikke liker, andre mener forbud er et alvorlig inngrep i andres frihet som bør begrenses til et minimum. Overraskende mange av de som liker å kontrollere andre misliker sterkt å bli kontrollert selv. 3. Fornuft Fornuft har ingenting med saken å gjøre. Hvis man lager en prioritert liste over hva som er viktige faktorer styre-og-stell bør ivareta havner hele denne problemstillingen langt langt ned på lista. | |
| Balkong | 2011-10-26 13:25 | |
![]() | Så vannvittig frekt, og ja, den er spesielt til irnramsy som tydeligvis ikke har peiling på hva hun snakker om! Er du klar over hvor mye penger en som røyker betaler til felleskassa gjennom avgifter for å kjøpe røyk?? Hvis du visste det hadde du tenkt deg om en gang til før du kom med sleivete uttalelser som "vet dere hva en som røyker koster staten". Jeg garanterer at jeg har betalt flere opperasjoner enn jeg noen gang vil trenge gjennom avgiftene jeg betaler til staten ved å kjøpe røyk. | |
| terø | 2011-10-26 14:29 | |
![]() | Er de itte snart slutt da Eldar ? | |
| irenramsy | 2011-10-26 14:30 | |
![]() | Balkong: Er riktig det du skriver om at røykere betaler høye avgifter ved kjøp av tobakk, men vet du hva en kols pasient koster å behandle i 10 - 20 år, vet du hva en operasjon koster? vet du hva en intensivpasient koster pr. døgn? Kanskje du burde sjekket dette før du påstår at andre er frekk | |
| terø | 2011-10-26 14:39 | |
![]() | Diskutere røyking og religion - det blir det krig av. Ikke gi dere! Heia, heia! | |
| terø | 2011-10-26 14:45 | |
![]() | Je er itte sint. Neggu hell! Ikke f... om je er sint, hører du! | |
| Snømannen | 2011-10-26 14:47 | |
![]() | Røykere er også mennesker, bare ikke like lenge! | |
| terø | 2011-10-26 14:52 | |
![]() | Je har itte tatt på meg omsorg for folk som røyker je! | |
| terø | 2011-10-26 14:57 | |
![]() | Det er egentlig itt'no problem å gå laaaaaaangt ut'nom dei folka som røyker! | |