Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 762

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
trymare2013-04-03 00:14
Antall innlegg: 871

Stortingsvalget 2013
Hei! I år er det stortingsvalg, og mye står på spill. Hvem tror dere sitter i regjering etter årets valg?

Selv tror jeg det blir enten H/FrP eller en bred koalisjon bestående av KrF, V, H og FrP. Håpet mitt er jo at KrF, V og H sitter i regjering alene, men tviler på at det er mulig.

rognkjeksen - Ikke medlem lenger2013-04-03 01:04
Antall innlegg: 548

skulle de borgelig vinne ville det naturlig at de største borgelige partiene sitter i regjerning i respekt for de som går å stemmer ellers synes nå jeg da at vi ikke har demokrati i dette landet

Snømannen2013-04-03 07:42
Antall innlegg: 1556

Skal man tro meningsmålingene sitter H med makta etter valget. Jeg tror FrP kommer til å lage mye tullball men håper de ender opp i regjering så de kan få den samme lærekurven som SV fikk. Det utelukker vel alle småpartiene så da har vi det. Den nye regjeringen kommer til å tenke business og ta få andre hensyn enn lønnsomhet helt på linje med den politikken Ola Borten Moe har ført.

Bortsett fra noen få markeringssaker vil altså veldig lite bli anderledes.

Rognkjeksen har selvfølgelig og uheldigvis rett.

BowRain2013-04-03 10:51
Antall innlegg: 52

Mye tyder jo på at det blir Høyre skal man tro meningsmålingene. Selv håper jeg absolutt at det blir blått i år, og at det byr på forandringer til det bedre.
Jens er sikkert en grei fyr i det private, men politisk syns jeg dessverre han har gjort en heller dårlig jobb.
Men uansett hvem som skulle vinne valget, håper jeg jo at de nå etterhvert får øynene opp og gjør noe for det norske folk. Greit å hjelpe til i utlandet, men det er mange som trenger hjelp her til lands også.
Spesielt når det gjelder helse og omsorgssektoren. Er for galt når kriminelle i fengsel har det bedre enn eldre på sykehjem.
Forandring må til, så aller helst håper jeg på et regjeringsskifte.

the kop2013-04-03 11:35
Antall innlegg: 2

Tror også at vi får en blå brun regjering neste år med krf og V som alibier
i "familieverdier" og miljøsaker. Vi vil, sånn som jeg ser det, få økt fokus
på å dyrke egoisten i oss. Det vil skje i form av små reduksjoner i skatter oog avgifter for det store flertallet av oss. Og skikkelige kutt i de samme tingene for storkapitalistene og næringslivet, dvs. de virkelige trengende
i samfunnet.
Er enig med snømannen i at Frp vil få en bratt lærekurve. Og, det kan jo bli interesant å se hvordan de takler det pedagogiske ved å forklare folk at den gråsteinen de sitter med i hånda, faktisk er det gullet de har blitt lovet siden Anders Lange`s tid.
Uansett godt valg til dere alle.

Niillas2013-04-03 14:58
Antall innlegg: 6024

Litt om norsk helsevesen. Eg kjende ein gong ein ein litausik medisinar som hadde praktisert ved eit norsk sjukehus i nokre månader, og som så ville lære seg norsk for å kunna arbeide i Noreg. Da ho kom til det sjukehuset ho framleis arbeider ved, såg ho ei verd der alt var slik dei hadde lært det skulle vera under studiet i heimlandet, men slik det av økonomiske årsaker ikkje var. Denne legen oppfatta det norske sjukehuset i ein norsk småby som eit parads. Sjølvsagt berre eit tilfeldig døme, men kanskje noko å tenkje på i vår urimelege kravmentalitet?

rbm2013-04-03 16:20
Antall innlegg: 859

Enig med Niilas....de som aldri ser hvordan det er i andre land...kan vanskelig forstå HVOR GODT VI EGENTLIG HAR DET!!

nabojenta - Ikke medlem lenger2013-04-03 16:27
Antall innlegg: 39

Niillas - *liker* ros til deg for å bringe litt realisme inn i debatten, tror ikke vi har så mye å klage på her til lands nei og jeg vil gjerne fortsette å ha en regjering som tenker mer på folk flest enn de få rike her i landet. Jeg betaler skatten om ikke med glede så ihvertfall i forvissning om at det medfører at mine barn får skolegang og medisinsk hjelp selv om jeg ikke har råd til å betale skolepenger og kjøpe helseforsikring for meg og mine.

alone2013-04-03 17:40
Antall innlegg: 387

Takknemelighet er noe av det beste mine foreldre lærte meg...og som jeg har brukt godt :)

Snømannen2013-04-03 18:33

Kommentarer til innleggene over i omvendt rekkefølge:

Spørmålet var: Hvem TROR du vinner valget. Indoktrinert godhetsfølelse er en avsporing.

Dumt å kalle noe realisme bare fordi man tilfeldigvis er enig.

Det at vi har det godt her i landet skyldes i noen grad olje. Oljen eksisterer uavhengig av politiske meninger. Andre steder har andre løsninger enn den norske ført til rikdom. Uten å ha peiling på svarene: Hva er gjennomsnittsinntekten i Saudi-Arabia? Har de det godt fordi de har så godt styre?

FrP er ikke brunt det er opportunistisk. Brunt får du ved å blande rødt og grønt også politisk. Den sittende regjeringen har på ingen måte bremset utviklingen mot et sorteringssamfunn eller dempet avstanden mellom ulike menneskegrupper.

En "utvikling til det bedre" forårsaken av en H+FrP regjering er i så fall rent materialistisk og svært kortsiktig. Det er fraværet av grønnfarge som gjør dette alternativet uheldig. Et brunt (ok, rød/grønt) alternativ har andre men tilsvarende store skadevirkninger på litt sikt.

da er jeg tilbake til mitt forrige innlegg som jeg avstår fra å motsi.

alone2013-04-03 18:57
Antall innlegg: 387

:) Bra med meninger..

Snømannen2013-04-03 19:25

Må passe oss så vi ikke kjeder oss vet du

Niillas2013-04-03 21:37

Spørsmålet var etterfølgt av ei utsegn om kven trådstartaren.vonar kjem til å vinne - altså kommenterer Snømannen ein tråd som ikkje finst,

bris12013-04-04 09:53
Antall innlegg: 2601

Helt uenig, Niillas. Snømannen kommenterer ut fra at trådstarter har stilt ett spørsmål, og det er hvem du/jeg tror sitter i regjering etter valget.

Mitt svar er at jeg TROR at høyre, FrP og KrF sitter i regjering etter valget. Mitt politiske ståsted holder jeg for meg selv.

Niillas2013-04-04 10:18

Men trådstartar seier da også kva han voner skal skje? Er det så meininga at vi berre skal nikke til den utsegna og svara på spørsmålet, eller skal det vera lov å seia kva vi også voner? Og ei von er jo ikkje særleg interssant om ein ikkje sreer noko om kvifr ein vonder det ein gjer. Elles er det interessant at Snømannen er den som startar opp med å gå utover å svara på det konkete spørsmålet for så å leike politimann seinare.

Niillas2013-04-04 10:19

Men trådstartar seier da også kva han voner skal skje? Er det så meininga at vi berre skal nikke til den utsegna og svara på spørsmålet, eller skal det vera lov å seia kva vi også voner? Og ei von er jo ikkje særleg interessant om ein ikkje seier noko om kvifor ein voner det ein voner. Elles er det interessant at Snømannen er den som startar opp med å gå utover å svara på det konkete spørsmålet for så å leike politimann seinare.

Snømannen2013-04-04 10:21

Nillas har rett som alltid. Litt frustrerende egentlig ;-)

bris12013-04-04 12:26
Antall innlegg: 2601

Ja, han sier det OGSÅ, men du velger å si at den som tar spørsmålet hans på alvor og besvarer det "jatter med". Seriøst?

Svartkjele2013-04-04 18:20
Antall innlegg: 27

Er nok ingen vei utenom et skifte, dessverre. Og da blir det artig å høre alle klage over at vi fremdeles bruker penger på bistand. Og måtte endelig KrF og V komme med, så de kan varme ørene på enhver som prøver å kutte i bistanden. Det går såpass gunstig her til lands at vi trygt kan yte når andre må kutte.

Men jeg frykter en kortsiktig økonomisk politikk for å stimulere til mer produksjon og arbeid, og at det slår feil. Når vi da ser hvor det går, tror jeg AP er en skygge av seg selv. For ved tap til høsten, stiller ikke Jens på ny. Og AP har ingen kronprins som duger, og fremmedgjort seg ovenfor kjernevelgerne.

Radikale endringer vil vi nok heldigvis ikke se.. SÅ store blir ikke FrP.

OutOfWords2013-04-04 20:16
Antall innlegg: 20

Alt utenom kommunistene, krf, sv og AP og senterpartiet, resten kan faa proeve seg. Men de som sitter naa, MAA bare ut og vekk!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?