Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående9 018

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Aran - Ikke medlem lenger2020-03-19 16:39
Antall innlegg: 6062


Lurt av Romfolk:

www.an.no/nyheter/fo...33 -6260940
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-03-19 16:46
Antall innlegg: 6062

Mer om Romfolk som driver med kriminalitet , tigger i Norge, bor i luksus i Romania/Bulgaria:

www.document.no/2017...fr a-norge/
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-19 16:58
Antall innlegg: 4429

Dette er mennesker fra Romania; ikke Romfolk. Og vi begynte ikke å gi før vi hadde sjekka en del ting selvfølgelig. De fleste som kommer hit for å tigge og ta småjobber er ikke kriminelle. Dette er familiefolk som bor i en liten landsby ikke så langt fra Buzau. Nei, jeg er nok godtroende; men i en sånn situasjon må man selvfølgelig finne fakta.
 
LilleLaila2020-03-19 17:21
Antall innlegg: 3144

Trenger ingen flere tråder her nå; Aran. Men ordet "snill" kan både være negativt og positivt for meg. Vil heller være god!
 
kda2020-03-19 17:44
Antall innlegg: 684

Enig! Vil mye heller være god enn snill. Snillisme er ofte bare et uttrykk for egoisme!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-03-19 18:05
Antall innlegg: 6062

Ordputter. Håper du og samboer har undersøkt skikkelig. Husk at bilde dere får fremlagt ikke nødvendigvis gir et riktig bilde av den egentlige sannheten.

Laila, jeg ble bare så interessert / nysgjerrig i hva du mener hva som ev. skulle vise til snillhet. Så det ville vært veldig interessant om du laget din egen tråd ang. dette.

kda og Laila, dette blir spørsmål om semantikk det dere legger frem nå. Hvilken betydning man skal legge i det enkelte ord. Dessuten virker det som dere tuller litt :D
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-19 18:46
Antall innlegg: 4429

Ikke bilder; nei det ville jeg ikke ha godtatt. Hun fikk en "smart-phone",
og gikk rundt og viste oss deler av landsbyen. Og det samme når de fiksa på huset. Så nei, har ingen grunn til å tro vi ble lurt.
Men, greia er jo den at vi ikke er steinrike; hadde bare ekstra penger i en periode. Gir ikke bort hus og heim heller!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-03-19 21:20
Antall innlegg: 6062

Ja film virker jo mer ekte enn bilder, men ….
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-03-19 22:03
Antall innlegg: 6062

Jeg er generelt sånn at jeg ikke liker å se folk bli lurt. Når jeg ser en film på TV og folk blir lurt i filmen så får jeg en ekkel følelse sannsynligvis mye mer enn folk flest.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-19 22:32
Antall innlegg: 4429

Jeg har nok ofte trodd det beste om folk, og blitt noe skuffa; men det er livet! Om jeg kunne ha blitt skikkelig lurt? Nei, man vet jo at mennesker er i stand til det meste; så det var ingen fremmed tanke.
Nei, ikke film. Hun gikk med telefonen og viste oss hva som foregikk; på Skype. Vi kunne snakke med henne og de andre som var der da; og alle lyder rundt var et bevis på at dette var ekte. Nei, det var ikke sånn at hun spurte oss om hjelp; vi ga henne 100,- kroner ganske ofte når hun satt utenfor butikken som vi handla i; når det da hadde gått flere måneder, og vi sakte men sikkert ble litt kjent, bestemte jeg meg for å hjelpe. Følte ikke noe press fra henne da. At hun gjerne ville at vi skulle hjelpe flere fattige familiemedlemmer og venner er forståelig. Det gjorde vi også i varierende grad; men etter noen år, så måtte vi si stopp for spørsmål; det ble for mye. Derfor vil jeg gjerne vinne i lotto!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-03-20 00:19
Antall innlegg: 6062

Javel Op

Jeg opplevde også at slike folk fra Romania ålte seg inn på meg. Det var for eksempel ei dame på ca 35 år som i en periode prøvde å gi meg en blomst hver gang jeg skulle handle. Tok imot denne første gang, men så slutta jeg. Hun håpet jo å få penger for den hver gang, jeg betalte første gang, men seinere slutta jeg å betale for den blomsten

Og i Bodø opplevde jeg at en kjempetjukk rumener tigget penger til mat, han sa han hadde 4 døtre som trengte penger til mat, den luringen, han veide sikkert 160 kg fordelt på 175 cm, og han tigget penger til mat...
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-20 12:40
Antall innlegg: 4429

Jeg opplevde IKKE at "slike folk" fra Romania ålte seg inn på meg!
At det ble for mange spørsmål om vi kunne hjelpe; ETTER at vi ikke hadde samme mulighet; det er ikke rart. De opplevde å få hjelp, og da er det ikke så rart at de hadde håpe det skulle fortsette. Ville ikke du og jeg håpa det? MEN, realiteten er at perioden hvor jeg hadde en del penger å avse er over, for denne gang; og da måtte jeg være hard og si at vi ikke kan ha flere spørsmål om å hjelpe. Men vi hjelper ennå denne gutten, og det skal vi fortsette med til han blir 18.
Virker som om du har en noe fiendtlig holdning til dem Aran.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-20 12:45
Antall innlegg: 4429

Og jeg har sagt til henne som vi har kjent i flere år, at vi av og til har mulighet til å hjelpe; og at jeg da gir henne beskjed; men at det er umulig å få spørsmål støtt og stadig. Det er så stor urettferdighet i verden, og det var ikke mye vi fikk gjort, men alt handler om penger i en sånn situasjon. Jeg MÅ vinne i lotto! Ville særlig hjelpe de to som var hos oss i flere uker. Skikkelig greie folk!
 
kda2020-03-20 13:03
Antall innlegg: 684

Så fint at dere hjelper denne gutten, Ordputter. Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen!
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-30 18:41
Antall innlegg: 6062

Yess, ... 8,4, jeg har økt min snillhet med 0,2 siden 17.03.20....

Du verden. Dette var bra. Yesss...
 
LilleLaila2021-01-30 20:04
Antall innlegg: 3144

"Snill" er ikke det første ordet som dukker opp i hodet mitt når jeg tenker på deg, Aran ... Selv kan jeg ofte oppfattes som snill, i betydningen hjelpsom, men slem når jeg snakker rett fra levra.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-30 21:01
Antall innlegg: 6062

Javel. Har nå i alle fall scoret hele 8,4 poeng på skalaen ved selvvurdering. Og 8,4, ja det er ikke å kimse av... :D

Joda jeg merker den ekle skarpheten, men den er latterlig
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-30 21:04
Antall innlegg: 6062

Nei, nå skal jeg kose meg...
 
LilleLaila2021-01-30 21:17
Antall innlegg: 3144

Så du merket deg ikke komplimenten, nei?
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-30 21:40
Antall innlegg: 6062

Du greier ikke tulle med hjernen min LL
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?