Spillrom
Sjiraffen27
Krokodillen3
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede30
Mobilspill
Pågående8 887

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-08-27 16:06
Antall innlegg: 4429

Ja, det kan føles sånn. At du tror vi trenger voksenopplæring. Som om du står overfor en gjeng med homofober her i Forum.
 
Emil19602020-08-27 18:55
Antall innlegg: 12844

Nei sånn var det IKKE ment ! Jeg ønsket kun p forsvare de som sliter , og det er vel greit ? Nå har jeg sjøl gått lei !
 
bris12020-08-27 19:14
Antall innlegg: 2595

Om du føler at du her i forum må forsvare de som sliter så må du ha fått inntrykk av at noen her er negative til homofile og pride. Og det er mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men jeg har aldri sett en eneste negativ kommentar i den retning. Det er vanskelig å forstå deg i denne saken, Emil. Tenk om du kunne ha hatt en litt mer positiv tilnærming til dette når du skriver her.
 
Alina19602020-08-27 19:39
Antall innlegg: 1510

Bris: Det var jo på en tidligere post det ble diskusjoner, ei dame, hu er ikke med lenger. Hun fikk jo «tyn» Jeg har fått personlig melding fra en mann, som fremdeles er aktiv her inne, som påsto at han skulle plage meg så lenge jeg var her inne, han antok at jeg var homofil, da jeg forsvarte homofili. Så ikke kom her å si at alle er homovennlige her inne.
 
bris12020-08-27 21:04
Antall innlegg: 2595

Jeg «kommer ikke her» og sier at alle er homovennlige, Alina. Den hendelsen du sikter til har jeg ikke fått med meg, men det er trist at en enkelt drittsekk skal brukes som eksempel på hvilken holdning som gjelder. Det må da være mulig å se at mange gir uttrykk for at de anser homofili likeverdig med heterofili. Ferdig snakka!
 
Alina19602020-08-27 21:14
Antall innlegg: 1510

Jeg skrev det i en vennlig tone..
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-08-27 21:47
Antall innlegg: 4429

Det finnes jo alltid noen fordomsfulle mennesker. Men hva kan man gjøre med dem? Ignorere så godt som mulig, og anta at de fleste normalt oppegående forholder seg til homofile som til heterofile. Så hvordan du tenker at du forsvarer de som sliter ved å være så irritert på oss som ikke har noe negativt å si om homofili; det skjønner jeg ikke.
De idiotene som har problemer med homofili, de må gis minst mulig oppmerksomhet.
Vi som ikke har mer problemer med homofili enn heterofili; vi blir kanskje likevel mistrodd? Jeg hadde en helt vennlig kommentar for en stund siden, men ble møtt med mistro; hvorfor? Virka på meg som om hun som reagerte sånn var sint; kanskje fordi hun hadde opplevd negative ting før. Men det blir helt feil å la det gå utover oss som ikke har gjort noe annet "gærent" enn at vi er heterofile!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-08-27 21:58
Antall innlegg: 4429

Et eksempel på malplassert sinne er det jo når en som er homofil angriper en som er heterofile i en meningsutveksling med sitat: - så du er redd for å bli tatt for å være homofil! Når ingenting i den meningsutveksling kan tolkes som "redsel" fra den heterofile om å bli tatt for å være homofil...
 
Alina19602020-08-27 22:38
Antall innlegg: 1510

Er det noen som har angrepet heterofile for å bli redd for å bli tatt for å være homofile? Kan jo være at det har skjedd. Har ikke hørt om det. Men derimot har jeg hørt om homofile som har vært utsatt for vold, trakassering og mobbing. Det kan man ikke overse.
 
Alina19602020-08-28 09:51
Antall innlegg: 1510

Emil har gått lei, er det flere homofile her inne som har meninger om dette?
 
Emil19602020-08-28 14:40
Antall innlegg: 12844

FLERE HOMOFILE ? Er det NOEN ?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-08-28 18:54
Antall innlegg: 4429

Jeg er såkalt heterofil, men har alltid vært "guttete". Jeg kunne like godt ha vært mann... og da hadde jeg vært homofil. Jeg har aldri definert meg som kvinne, og ønska aldri barn. Så hvis kjønnsskifte hadde vært mer kjent da jeg var ung ville jeg ganske sikkert vurdert det.
Så jeg har også kjent på og fått reaksjoner på "anderledeshet". I mitt eventuelle neste liv vil jeg være mann og homofil.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-08-28 19:39
Antall innlegg: 6062

Ja det er bra OP.

Kan det hende at du egentlig har flyktet noe fra det skumle å like kvinner ?
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-08-28 19:54
Antall innlegg: 6062

Men du virker så ærlig OP om dette, at jeg antar du ville skrevet det om det var slik.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-08-28 20:25
Antall innlegg: 4429

Ja sånn er det. Ikke alle som føler seg komfortable med det kjønnet de har "fått utdelt". Jeg ble tatt for å være gutt frem til 12 års alder; puberteten var et helvete. Nei, har ingen tiltrekning mot kvinner.
 
baltez - Ikke medlem lenger2020-08-29 01:28
Antall innlegg: 1398

Flott OP. Her spiller vi ordspill, men hyggelig at du legger ut om din "oppvekst". Antar det er til interesse for de aller fleste.
 
Alina19602020-08-29 07:02
Antall innlegg: 1510

Det finnes jo de som skifter kjønn, jeg var nabo med ei av Norges første som gjorde det. Hun hadde vært gift, og har 2 barn. Men klarte ikke rollen som mann, og hun var jo tiltrukket av menn. Hun snakket lite om akkurat tiltrekkingen. Hun gikk hos Grunfeld i Oslo. Hun har skrevet om det, en hel bok visstnok, men den er myntet på etterkommerne. Det verste for henne var å være født i feil kropp. Det må være utfordrende ja. Det skal være en egen avdeling ved Ullevål i Oslo, for mennesker som er født i feil kjønn, uansett tiltrekning.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-08-29 12:01
Antall innlegg: 4429

Ja, det er en merkelig følelse egentlig... Nei, kanskje ikke alle som tåler at man er såpass personlig, men de kan jo bare la være å lese.
Det har vært utfordrende på mange måter; kanskje spesielt med å bli satt i en slags bås bare basert på kjønn. Nå er det jo blitt mye bedre, men for 30 år siden var kjønnsrollene mer fastlåste; og det var oftere man ble definert ut fra kjønn. For mitt vedkommende vil jeg vel ikke kalle det en kamp, men absolutt en stor utfordring.
Kan jo ikke dermed si at jeg forstår hva homofile kan gå gjennom på grunn av "anderledesheten"; men noen av følelsene og erfaringene er nok ganske like.
 
Alina19602020-08-30 05:24
Antall innlegg: 1510

Det er de nok, OP. Å føle annerledeshet kan være belastende. Det har nok bedret seg. Men hun jeg kjenner føler annerledesheten sterkt enda. Jeg var ute på cafe’ på et kultivert sted sammen med henne for ikke så mange år siden. Og jeg ble overraska over hvor folk glodde der også. Løsningen ble å drikke kaffe på en Fillipinsk cafe’, der slapp hun den evinnelige glaninga. Grunnen er at dem ikke får hormoner etter et visst antall år.
 
Emil19602020-08-30 17:58
Antall innlegg: 12844

MÅ bare legge til en artig greie her : Min lillebror sier til min storebror ( i voksen alder altså) : Tenk at søstera våres har vært sammen med både flere og penere damer enn oss to til sammen ! ;-))))
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?