Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående9 160

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Chiraff2021-04-11 01:19
Antall innlegg: 15800

Moderatorer
Hvem som utnevner spillvertene - Erik75 (som ikke er medlem lenger!!) har signert tråden «Liste over spillvertene». Men hvem er spillvert/moderator?
ALLE steder på nettet som er åpen for kommentarer har en plikt til å opplyse om HVEM?

Her heter den mest aktive «Moderatoren» Ordspill.no ;-(

Men hvem er hun?

Og det må være mulig å komme med en grei, oversiktlig sett med retningslinjer som de/han/hun forholder seg til.

Med bakgrunn i mange innlegg her inne hvor det rettes tildels kraftig kritikk mot moderatorene, forlanger vi å vite:
1) Hvem er dere?
2) Hvem velger dere?
3) Hvilke spilleregler følger dere?
4) Hvorfor kan ikke utestengte deltagere kunne forsvare seg imot utidige utestengelser?
 
London Rose2021-04-11 01:51
Antall innlegg: 10344

Dette har jeg lurt på lenge Chiraff…
Det skal bli interessant å se svaret…
 
kda2021-04-11 05:24
Antall innlegg: 684

Håper du får svar, Chiraff og at de ikke bare rydder deg også ut av rekkene. DU har jo alltid noe å melde, og det er det som gjør forum underholdende. Savner allerede Barmen (Trymare) og Trixibell ;( Veldig kjedelig her inne uten dem ...
 
GreteSB2021-04-11 06:52
Antall innlegg: 7777

Dette står under spørsmål og svar:

Hvem er spillvertene, og hvilken oppgave har de?

Spillvertene har som oppgave å sørge for at du som spiller har det hyggelig på Ordspill. En av hovedoppgavene er å være en kontakt mellom eier/utviklere og brukere av tjenesten.
Spillvertene kan også blant annet utestenge de spillerne som ikke følger reglene som gjelder for Ordspill, slette upassende innlegg i forum, og godkjenne eller avvise profilbilder.

Hvis du har problemer med Ordspill eller vil klage på en annen spiller kan du ta kontakt med en spillvert. Dette kan du gjøre via chat i spillrommet (spillvertene er da markert med + foran navnet sitt og lilla farge på navnet) eller ved å sende en melding til en spillvert.

Spillvertene heter:
Ave
CaB
Nixita

Jeg vil tro ordspill.no brukes i fellesskap.

Ikke glem at spillvertene gjør dette på sin fritid, gratis.

Er det så mange som blir utestengt? Trodde de fleste som forsvinner velger det selv.

Det er jammen ikke helt enkelt å moderere her heller, det er til tider som en barnehage her.

 
bris12021-04-11 08:24
Antall innlegg: 2591

Jeg regner med at Chiraff får PM med svar på sitt spørsmål. Det fikk jeg da jeg lurte på hvem som bruker ordspill no.
Nå venter jeg at det blir åpenhet om dette.
GreteSB, vi er alle klare over at spillvertene ikke blir betalt for det de gjør. Det kalles frivillig arbeid, noe svært mange av oss gjør gjennom hele livet uten å få spesielt mye takk for det.
De spørsmålene Chiraff stiller blir ikke besvart under spørsmål og svar.
Et svar her og ikke i PM kan avklare en del. Eventuelt diskusjon etter det må forventes å foregå i en saklig tone fir å unngå sletting av innlegg.
 
Nixita2021-04-11 08:56
Antall innlegg: 4720

1. Se svar fra GreteSB.
2. Vi blir valgt av eksisterende spillverter.
3. Se svar fra GreteSB.
4. Det sendes en advarsel med begrunnelse før utestengelse. Den har vedkommende en mulighet til å svare på. Vedkommende har og mulighet til å ta advarsel til følge å unngå utestengelse.

Vi prøver etter beste evne å gjøre vårt for at forum skal være et trivelig sted for alle. Det har dessverre vært mye personangrep i det siste samt diskusjoner om hvem som befinner seg bak ulike profiler. Personangrep har vi muligheten til å reagere mot, hvem som til en hver tid befinner seg bak ulike profiler vet vi ikke.

Håper alle kan gjøre sitt beste så vi kan ha det litt hyggelig her. Heftige diskusjoner kan være artig, men det må gå på sak, ikke person. Selv er jeg fan av middagstråden og liker små kjappe oppdateringer om hva man har gjort/vil osv i andre tråder.

 
Nixita2021-04-11 09:27
Antall innlegg: 4720

Glemte å legge ved forumreglene våre:

www.ordspill.no/foru...th readid=8
 
auau2021-04-11 11:58
Antall innlegg: 37932

Takker Nixita for svar på hvordan spillvertene blir valgt, dvs oppnevnt av sittende spillverter.

Er det åremåls"stilling" - eller i beste/verste fall livet ut?
Ingen oppsigelsesrisiko?
 
Cygnus2021-04-11 12:02
Antall innlegg: 44845

En ting er sikkert, spillvertene må virkelig like jobben sin - ingen nye invitert inn på mange mange år.
 
Nixita2021-04-11 12:12
Antall innlegg: 4720

Hehe vi blir så lenge vi orker.
 
Chiraff2021-04-11 12:26
Antall innlegg: 15800

Takker for info;-)
Tenker at dere bør ta til dere følgende råd:
1) IKKE bruk ordspill.no som moderator, bruk spesifikt brukernavn.
2) Synes det er naturlig at moderatorene har profilbilde.

Det gleder meg at info knyttet til dette komplekset ikke er gitt via PM.
 
bris12021-04-11 12:36
Antall innlegg: 2591

Chiraff, fikk du svar på hvem som står bak ordspill no? Så vidt jeg kan se har Nixita utelatt dette i sitt svar.
 
Ordspill no - Ikke medlem lenger2021-04-11 12:41
Antall innlegg: 116

Ser det fortsetter å komme spørsmål om denne kontoen.
Dette er altså en felleskonto som spillverter/admins bruker, da vi har hatt problemer med noen brukere som ikke bare ytrer sin misnøye her i forumet eller på melding til oss her, men også privat mot den enkelte spillvert på mail, Facebook/Messenger og på telefon (!).
Vi har hatt slike felleskontoer i alle år, men ikke hatt behov for å bruke den i like stor grad i forumet som nå den siste tiden.
Skjønner likevel ikke at det skal være så vanskelig å forholde seg til denne da den representerer hele admin/spillvertgruppa.


Så er det ikke riktig som Cygnus sier.

Frem til vi ga oss med turneringsarrangeringen for et par år siden, så hadde vi da i flere år forsøkt å rekruttere flere spillverter.
Og fått nei fra mer enn 20 stykker som har fått forespørsel om å bli spillvert.
Når vi da som følge av det tar avgjørelsen om å gjøre turneringsarrangeringen åpen for alle, så har også behovet for antall personer i admin/spillvertgruppa blitt redusert.


Vi tok for øvrig en titt på advarsler og utkastelser i år, siden dette fremstilles som et stort problem her.

I 2021 har vi gjort følgende :

- 8 rene spamprofiler har blitt slettet.
- 2 profiler har selv bedt oss om å bli slettet.
- 3 profiler (sanns. samme person) har blitt utestengt p.g.a. uønsket flørting/trakassering på appen.

- 5 personer har fått advarsel av oss her inne. 4 av disse er svært enkle tilfeller som følge av brudd på forumreglene om nulltoleranse mot personangrep og mobbing.
M.a.o. : Kaller du en annen bruker her inne for «mentalt tilbakestående» eller tilsvarende, ja da får du en advarsel om at du risikerer å bli utestengt dersom du fortsetter med dette.

Dett er dett når det kommer til advarsler og utkastelser så langt i år.


Det klages også på moderering og sletting av innlegg i forumet.
Der har det eksplodert med personangrep, klaging og ikke minst rene personkrangler som ikke har det ringeste med trådenes tema å gjøre den siste tiden.
Vi gjør da, som vi alltid har gjort : Sletter innlegg som ikke hører hjemme i tråden, og ber om at folk tar det de evt. er misfornøyd med på PM til oss i stedet.

For øvrig vil vi tydeliggjøre at ingen spillverter eller admins sender advarsler eller foretar evt. utkastelser på egenhånd.
Det kommer fra en samlet gruppe som da står bak både reaksjon og ordlyd.

 
AaseB2021-04-11 12:43
Antall innlegg: 8147

Jeg kunne gjerne tenke meg å se at alle de gjenværende i admininstrasjonen her, altså Nixita, Cab og ave, bekrefter hver for dere at det kun er dere tre som bruker den anonyme profilen Ordspill no.
 
bris12021-04-11 12:43
Antall innlegg: 2591

Bravo, ordspill no!
 
Darrang2021-04-11 13:48
Antall innlegg: 1121

Hm ... mye å tenke på her. Ja, jeg er en av dem som har fått advarsel og tar det til etterretning. Ante ikke at ordspill.no var en profil ...
 
Cygnus2021-04-11 14:25
Antall innlegg: 44845

Det er vel ikke så rart at folk blir forvirret når Nixita og CaB fortsetter å skrive med eget nick omtrent samtidig som Ordspill no skriver. Da får en jo lett inntrykk av at Ordspill no er en annen person.
 
AaseB2021-04-11 14:38
Antall innlegg: 8147

Helt enig.
Men jeg kan godt la meg overbevise om noe annet dersom jeg får svarene jeg ba om over her.

Det står at det er en samlet gruppe som står bak profilen vi snakker om. Da bør det ikke være vanskelig å få de tre, hver for seg, til å bekrefte at det kun er de tre som bruker profilen Ordspill no.


 
Ordspill no - Ikke medlem lenger2021-04-11 14:50
Antall innlegg: 116

Javel, Cygnus.
Men, da håper vi at den evt. forvirringen som folk har følt nå er oppklart, og at folk har forståelse for at vi av og til bruker en felleskonto p.g.a. at spillverter har blitt trakassert av enkelte brukere herfra også utenfor nettsiden her.

Og for å svare på Aases gjentatte oppfordring så består «administrasjonen» av ordspill.no av totalt 10 personer. Alle disse har tilgang til å bruke denne profilen ved behov.
Så er det 3 av disse 10 personene som er aktive som spillere/forumdeltagere her på nettsiden.
Og disse 3 står da oppført som spillverter.

Vi synes det er vanskelig å se det helt store problemet her.

 
Aran - Ikke medlem lenger2021-04-11 15:02
Antall innlegg: 6062

Må si jeg er imponert over den kontakten jeg har hatt med profilen Ordspill. Har fått det inntrykket at denne profilen har veldig god rettferdighetssans og absolutt evnen til å se situasjonene og til å se dybden i ting, og det er en lettelse for en bruker av forum.
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?