Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 827

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
reiseglad162025-03-15 16:52
Antall innlegg: 6

Veldig vanskelige bokstaver
Det kan ikke være bare jeg som sliter med bokstaver?
Hvis motspiller har høyere rating, så får hen vokaler hele spillet. Nå prater jeg av laaaang erfaring.
D...til lei å bytte bokstaver.

Spar - Administrator2025-03-15 17:51
Antall innlegg: 1136

Tingenes iboende djevelskap.

Eller rett og slett et utspekulert og ondsinnet stunt av vår husnisse; brikkemajoren.

maranello2025-03-16 10:52
Antall innlegg: 303

Nei reiseglad... ikke bare deg som opplever dette... tror Spar har rett.. det er "Majoren" eller rettere sagt <KI> som velger sin vinner på forhånd...

Kanarifuglen2025-03-16 12:49
Antall innlegg: 1160

Hehe- har aldri tenkt at det er noe annet enn tilfeldigheter. Har OFTE tapt mot deg maranello. Og det er fordi du er best! Og så er jeg ikke så heftig interessert i poeng mer. Hvis jeg føler at spillet er utfordrende, så er jeg glad for det.

maranello2025-03-16 15:23
Antall innlegg: 303

Samme her Kanarifuglen... tenker ikke mye på poengene... men et fint brett er velkommen:-)

bladfyken - Administrator2025-03-17 16:47
Antall innlegg: 628

De er nok heilt ute på viddene her. Eg er heilt samd i at det ofte kjenst som om om betre spelarar *alltid* får betre brikker – men det er nok ikkje anna enn pur innbilling. Det er berre å bli med på eit par turneringar i live scrabble med fysisk brett og brikker, så oppdagar ein at at jammen er det nett på same viset der: Dei beste trekk *alltid* dei beste brikkene opp av den grønne posen ...

Eller forresten: Kan det verkeleg vere slik at dei beste faktisk er best med dei brikkene dei får? Og at eg berre må innsjå at eg ikkje rekk dei beste til knea eingong? Nei, huff og huff, sjølvinnsikt er noko herk! :-O

Nixita2025-03-18 23:56
Antall innlegg: 4724

Jeg har ikke spilt på et drøyt halvt pga noe som skjedde og derfor falt langt ned i score. Fikk plutselig lyst til å spille igjen og fikk gode brikker og gikk oppover på score. Det rare er at når jeg kommer til omtrent der jeg var så endrer det meste seg, får brikker som ikke passer osv. Er det tilfeldig?

bladfyken - Administrator2025-03-19 16:15

@Nixita: Ja. Nett slik er det for meg òg, ikkje berre i Ordspill, men òg i Wordfeud og i ekte Scrabble med ekte brett og brikker. Ein er så god som ein er, rett og slett. ;-) Einaste måten å unngå den dystre lagnaden, er vel å leggje ned ein ekstraordinær innsats med glosepugging og bokstavstrategiske studie! :-D

(Forklaringa ligg nok helst på det psykologiske planet: Når ein møter svak motstand, så får ein fleire stader å leggje brikkene og – ikkje minst – ein får sjølv lagt ut (og får inn) ein større del av det totale talet på brikker – og dermed får ein òg ein større del av blanke, y-ar og andre godsaker. Men når ein møter hard motstand, blir alt dette snudd på hovudet, og ein føler det som ein berre får møk å spele med, medan alle godbrikkene går til motstandaren.)

Nixita2025-03-19 16:40

Ja du har noen gode poenger der. Jeg spiller bare tilfeldig da jeg liker spenningen, men jo høyere rank motstandere har jo mer sperrer de og det syns jeg blir kjedelig. Kan gjøre det selv og om det er ekstremt, men syns det er gøy med litt risiko :)

bladfyken - Administrator2025-03-20 00:53

@Nixita: Og så må ein ikkje gløyme at det faktisk er slik at i periodar har ein ekstrem flyt, og i periodar er brikkene så vrange og vanskelege at det er ti å få fnatt av .... :-D (Veit ikkje om du kjenner til Wordfeudligaen, men der har eg nett vore nede i sjettedivisjon i bokmål for første gong på fem år, og i tredje i nynorsk for første gong på fire år. I dei snart 13 åra eg har spelt i ligaen, har eg aldri, aldri vore i nærleiken av å vere så langt nede totalt sett ... Men eg har trua på at brikkelukka snart skal snu! :-D)

PS! Trikset mot sperrarar er å spele superope sjølv! :-D Sørg for å få ut lange ord i starten, så blir det vanskeleg å "lukke" spelet. :-) Helsing bingokjerring som liker å ha litt plass å boltre meg på ...

Nixita2025-03-20 13:49

Hehe ja jeg gjør det om mulig.

1976kjell2025-03-27 13:36
Antall innlegg: 552

Skjønner godt at det kan virke som om brikkemajoren til tider er urettferdig til de grader. Her om dagen spilte jeg først mot en spiller som har mye høyere ranking enn meg, jeg fikk elendige brikker i de fleste spillene. Senere spilte jeg mot noen med lavere ranking; da fikk jeg supre brikker og alt gikk som smurt. Er nok bare tilfeldigheter, men man kan jo av og til lure :-)

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?