Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 482

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bestemoro2008-11-08 13:50
Antall innlegg: 66

den fjerde nattevakt av johan falkberget er min sengelektyre akkurat nå. ellers leser jeg masse barnebøker for barnebarna, trivelige gjensyn med gamle travere.
klart vi må få lov å vise andre sider av oss selv enn selve spillingen her!
 
Alfa932008-11-08 14:03
Antall innlegg: 7771

Det er ikke noen vits i å spørre hva jeg leser en gang.... Jeg leser ALLTID Harry Potter..... Jeg kan faktisk store deler av dem utenat.....hehe...

Men jeg leser jo mye annet også, da. Jeg hadde en periode med Wilbur Smith, og jeg liker veldig godt serien om Taita som ble nevnt ovenfor her, bortsett fra den siste.... den ble så urealistisk...
Ellers leser jeg mange barne/ ungdomsserier, og også en serie som heter Jordens Barn, som handler om ei jente/ kvinne i steinalderen.... den også leser jeg om og om igjen.
Jeg leser også de gamle klassikerne (Jane Eire, Stolthet og Fordom o.l.)
, og jeg skal starte på en bok som heter De åtte eller noe sånt noe snart.... også skal jeg selvfølgelig lese Blodføre, så snart jeg får tak i den (jeg fant den hverken på biblioteket eller i bokhandelen! men kanskje jeg bare har oversett den....)
Alt dette er bra bøker som jeg anbefaler å lese!
Stieg Larsson har jeg lest også, veldig bra bøker.
 
Alfa932008-11-08 14:04
Antall innlegg: 7771

Det ble kanskje litt uklart... Jeg leser ikke alle disse på en gang, men det er bøker jeg kan lese om og om igjen... hehe... ellers hadde jeg nok ikke hatt mye tid til Ordspill!
 
HanneH2008-11-08 15:36
Antall innlegg: 2290

Hei Alfa93, om du ikke finner den på biblioteket så bare spør etter den i informasjonen der. De kan betille den til deg på fjernlån, det er aldri noe problem.
 
Glitre2008-11-08 19:38
Antall innlegg: 100

Leser vel for det meste Tommy og Tiger'n blader:) kan vel anbefale det også:P
Men Alfa93, jeg leser også en del Harry Potter.
 
mcsnurp2008-11-08 22:26
Antall innlegg: 88

Den nye boka til Karin Fossum - Den onde viljen - er bra. Karin Fossum er super til å beskrive menneskers psyke.
 
gerdmarie2008-11-08 22:31
Antall innlegg: 265

Rabiaz, du spør hva jeg gjør på Kypros. Svaret er: Vi overvintrer.
Det er for kaldt hjemme. At jeg derfor spiller ordspill om morgnene og kveldene, er en form for fritidssyssel. I tillegg leser jeg, spiller kort, sykler lange turer, lager mat, vasker klær, ber til gjestebud... Med andre ord, vi lever som hjemme, men har sommer hele året. Noe å tenke på for andre pensjonister som ikke orker snevær og glatte veier. Her er det deilig å være sammen med andre nordmenn og kypriotene.
 
Rabiaz2008-11-09 09:07
Antall innlegg: 897

Jeg misunner deg Gerdmarie :) Her er det bokstavelig talt helt grått ute i tigerstaden idag. Så det er godt vi har Ordspill!
Kypros, jeg ser deg om noen tiår ;) hehe....

 
Rabiaz2008-11-09 09:08
Antall innlegg: 897

Er det noen som har lest Karin Fossums i de gales hus..eller no sånt, er ikke helt sikker på hva den heter. Men noen som syns den var bra? Kan den anbefales?
 
Alfa932008-11-09 10:31
Antall innlegg: 7771

Jeg startet på den... den var så merkelig og forvirrende, så jeg leste bare ti sider rller noe sånt...
 
Weronix2008-11-26 12:30
Antall innlegg: 338

Då har eg bestilt "Blodføre" :) Gleda meg te å lese i jula! :)
 
Alfa932008-11-26 13:17
Antall innlegg: 7771

Jeg vet at man kan bestille bøker på biblioteket, men det hadde jo vært enklere å bare gå og hente den...
Nå har jeg fått satt Blodføre på ønskeliste, så da kommer den vel ut av en julenissesekk den 24. desember...
Glitre; så flott at du også leser Harry Potter! Det er de beste bøkene som noensinne er skrevet! J.K. Rowling er en heks, hun bare fortryller deg fullstendig...
Nå skal jeg starte på den 7. for n-te gang... deretter venter den nye Eragon-boka på meg, også skal jeg lese en lang rekke andre bøker etterpå...

det står rller i mitt forrige innlegg, men jeg regner med at alle skjønner at det selvfølgelig skal stå *eller;)
 
Weronix2008-11-26 13:47
Antall innlegg: 338

Eg trur Stien Larsson va en trollmann og.. han e iallefall den som har klart å "rive" meg vekk frå ordspill sånn AV og til iallefall! ;)
 
Weronix2008-11-26 13:47
Antall innlegg: 338

Stien e då altså Stieg! :)
 
snuppilura2008-11-26 13:59
Antall innlegg: 151

Stieg Larsson er (var) fabelaktig!! Til alle dere her som ikke har lest Diana Gabaldons bøker anbefales disse sterkt!!! Husker ikke hva første boken heter på norsk, främlingen på svensk i hvertfall. Dette er tykke, men lettleste bøker man ikke klarer å legge fra seg. Litt mystikk, litt kjærlighet og spenning, og masse historie. Tror hele serien er på 5-6 bøker.

(etter litt research her fikk jeg fram norsk titel; Under jegermånen)
 
snuppilura2008-11-26 14:06
Antall innlegg: 151

Ellers leser jeg faglitteratur... Politiblikket av Liv Finstad kan anbefales til samfunnsengansjerte "ikke - kriminologer". :)
 
Pippi262008-11-26 14:18
Antall innlegg: 13

Anbefaler Jo Nesbøs bøker. Snømannen spesielt:)
 
ThinLizzy2008-11-26 18:10
Antall innlegg: 115

Etter å ha lest en bråte blant annet skandinavisk litteratur, kan jeg ikke fatte at jeg ikke fant Arnaldur Indridason før i forrige måned! Han skriver aldeles utrolig! Prøv ham, og bli kanskje like hekta på ham som på Stieg Larsson (selv om han egentlig stiller i egen klasse...:-))
 
HanneH2008-11-26 19:27
Antall innlegg: 2290

Jeg er snart ferdig med en bok av Fred Vargas, Den tredje jomfru. Det er en kriminalroman og ganske lettlest, men skrevet ganske spesielt. Kan anbefales for de som liker krim. Faktisk ganske lenge siden jeg leste krim sist, etter mange historiske romaner fra gamle Norge, så var det morosmt med litt forandring.
 
Rabiaz2008-11-26 20:35
Antall innlegg: 897

Leste Veronica vil dø av Coelho. Noen synspunkter?
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?