Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 482

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Helle2008-11-23 22:25
Antall innlegg: 37

Vet jo det da:) Men det burde vel være en selvfølge! I alle fall for de fleste av oss:)))
 
2905332008-11-24 00:36
Antall innlegg: 38

når man faller ufrivillig ut har man 5 min. slå av pcen slå på igjen da kommer man som oftest tilbake til spillbrettet
 
HanneH2008-11-24 09:35
Antall innlegg: 2290

Om man bare faller ut fra Ordspill trenger man ikke starte maskinen på nytt. Da kan man bare lukke vinduet på selve spillrommet, og så gå hurtigst mulig inn i samme spillrom igjen, da vil man få spørsmål om man vil koble til allerede opprettet spill. Da er det bare å svare ja og man er tilbake der man var, muligens at tiden har gått ut og at motstander har fått sin tur, men ellers skal alt være som det var.
Det er mulig at om spillrommet er fullt så må man prøve flere ganger før man kommer inn, men man har 5 min. på seg så stort sett skal det ikke være noe problem.
Jeg har hatt et par avbrutte spill selv med frakobling der jeg måtte ha omstart av ruter, det ene var i panikk og da sier det seg selv at man nok ikke rekker inn igjen i løpet av 5 min. Og i Panikk har man nok ikke 5 min. på seg heller før kampen er over, så de spillene gikk som det måtte gå med solide seiere til motspiller :)
 
Texbrus2008-11-24 10:57
Antall innlegg: 39

Det hender det der. Jeg lar alltid tvilen komme vedkommende til gode. Jeg forsvant midt i et spill en gang,uten å logge meg av og uten å gi opp. Da var det fordi telefonen ringte og en venn var i ordentlig trøbbel. Da lå ikke fokuset mitt på å huske å løpe tilbake til pc'en og passe ut eller gi opp. Når sånt skjer tenker jeg alltid at vedkommende ville ha sagt fra om det var mulighet, og jeg lar være bli irritert og å spekulere i årsak.
 
Karindi2008-11-24 11:30
Antall innlegg: 98

Sant det Texbrus må innrømme at eg vart berre litt irritert og sjølvsagt er det mange grunner til at dette skjer, så neste gang om det skjer igjen skal eg berre ta det med eit smil:) og tenke jaja sånt skjer ein gong iblant.....
 
sommer2008-11-24 22:06
Antall innlegg: 17

Det ER iriterende å bli sittende og vente til spillet går ut. Da det skjedde flere ganger begynte jeg å sende (vennlige) meldinger til motspillerene. Fikk flere hyggelige meldinger tilbake, og det viste seg at de fleste hadde problemer med tilkoblingen. Da er det ikke like iriterende lenger.
 
marlen2008-11-25 02:47
Antall innlegg: 22

Ja det er irriterende. Det er ikke bare dette, det er flere ting her på ordspill som kan irritere. Noen irritere seg over de som irriterer seg. Andre fordi folk ikke er høflige nok til å hilse eller å takke for spillet, ja eller gratulerer med bingoer. Noen grubler over om motparten jukser og atter andre tror man er dårlige tapere om man stikker i full fart etter at man har tapt.

Poenget mitt er at vi alle irriterer oss over noe.
Hvorfor? Jo vi er forskjellige. Vi kommer alltid til å være forskjellige, og var vi ikke det så hadde det blitt frykelig kjedelig å spille dette spillet. Kos dere heller med spillet og bruk energi på å irritere dere over noe som dere faktisk kan få gjort noe med. For her på ordspill så blir vi aldri fornøyde med hverandre uansettt;)
 
sinecera2008-11-25 14:38
Antall innlegg: 285

BLIR LITT FORUNDRET

Kan man ikke bare gi opp selv når noen andre blir borte? Hva taper man på det? Jo noen rankingpoeng, men hva gjør det?

1. Hva bruker man rankingpoeng til?

Handle i butikken? Skryte til kjente og kjære, eller hovere overfor naboen? Rankingpoeng sier bare noen om nivået du er på. Bortsett fra de få på toppen så har det jo ikke noen implikasjon i det hele tatt hva vi har. Om du har 1486 eller 1511 betyr vel ikke noe?

2. Hvordan fungerer rankingpoeng
Hvis du taper noen i dag så er sjansen større for å vinne tilbake noen i morgen. Kommer du ved litt hell for høyt er sjansen for å gå ned større, mister du noen poeng fordi du har måttet gi opp så er sjansen større for at du vinner poeng tilbake. Det er jo tross alt ikke en evig akkumulering av rankingpoeng, men hele tiden en justering inn mot det som skal være ditt riktige nivå.

Dette er et velmenende råd, hvis noen blir borte; vei verdien av rankingpoeng i den store sammenheng opp mot prisen det er å sitte virkeløs i 5-10 minutter og irritere deg over en forsvunnen motstander, og sannsynligvis vil du finne ut at det ikke er verd prisen, så trykker du avbryt og går heller inn på et nytt spill.
 
ellenta2008-11-25 14:46
Antall innlegg: 20

Jeg kommentere ikke ofte noe her, men føler jeg må det nå=). Jeg hadde lenge problemer med spillet. Spillet låste seg fullstendig. Det var kjipt for meg, men sikkert kjipt for de andre også. Nå har jeg spillt lenge uten problemer, men jeg tror det var en peroide hvor mange hadde problemer med at spillet rett og slett ble låst......
 
Blyant22008-11-26 09:11
Antall innlegg: 30

1. Hva bruker man rankingpoeng til?

Man bruker det som et mål på hvor god man er. Personlig setter jeg meg alltid som mål å nå neste 100 (1400 -> 1500 -> 1600 osv).

2. Hvordan fungerer rankingpoeng

Enig i at det er lettere å vinne poeng eller tape poeng om du ved uhell/hell skulle tape/vinne poeng. Imidlertid BØR målet være evig akkumulering av poeng. Et "riktig nivå" bør man ikke slå seg til ro med.
Man kan alltids veie hva som helst mot de store kosmologiske sammenhengene. Kan være at det er morsommere å hovere overfor naboen enn å gjøre det.
 
Aleu2008-11-26 10:45
Antall innlegg: 3

Hej! På den svenska sidan fungerar det så att om man passar 3 ggr i rad så avbryts spelet. Så man måste inte spela färdigt själv, och jag tror att det är likadant här. Allt annat fungerar ju likadant! Men gör man det kan man ju se till att man leder ;-). (jag antar att ni förstår svenska ;-) )
 
sinecera2008-11-27 08:49
Antall innlegg: 285

Blyant2

Det var konklusjonen som var det vesentlige i forhold til nytten av rankingpoeng.

Hvis det er veldig irriterende å vente pga at noen gir opp, så bør man vurdere den irritasjonen opp mot den virkelige nytten av rankingpoeng, og ut fra den vurderingen kommer man kanskje til at man kan gi opp selv også, selv om det koster noen dyrebare poeng, og så sparer man seg irritasjon
 
Majel2008-11-27 13:08
Antall innlegg: 131

Eg vel å ikkje la meg ergre av at motspelaren forsvinn utan å avbryte.

Om eg lar meg ergre er det nemleg mitt problem, ikkje eks-motspelaren sitt, og eg har tapt moralsk i eigne auge.
Det er jo som nemnt i fleire innlegg allereie mange årsaker til at nokon forlet spelet utan å spele ferdig eller avbryte.

Eg kan velje å spele vidare åleine, passe ut tre gongar eller avbryte.
- Det er mitt val - heilt åleine.

Om eg vel å halde ut kan eg bruke tid på andre ting innimellom. Det gjer eg no vanlegvis uansett.
 
yrga2008-12-03 02:49
Antall innlegg: 2

jeg er en av di som har forsvunnet.... men da har det vært fordi jeg har hatt problemer med å koble meg på etter nettproblemer.
Får opp at jeg må koble meg på via spillerommet på nytt, noen ganger vil den bare ikke....
-Beklager SÅ mye, er IKKE meningen å være uhøflig!
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?