Spillrom
Sjiraffen29
Krokodillen3
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede32
Mobilspill
Pågående8 887

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Hanne48 - Ikke medlem lenger2009-01-23 15:06
Antall innlegg: 17

Tilfeldig blir for tilfeldig.
Selvom brettet blir tilfeldig lagt ut, burde det være mulig å "frede" fem felt vannrett og loddrett ut fra midtpunket slik at ingen av disse feltene får dobling eller tredobling. Altså tilsammen 17 felt. Dermed blir ikke spillet avgjort ved at den spiller som starter stikker av med eksempelvis over 200 poeng.
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-23 15:19
Antall innlegg: 244

er jo det som er morsomt!
selv om man føler slaget er tapt :3
 
ajnor2009-01-23 15:26
Antall innlegg: 958

Næsj, det er jo nærmest halve moroa, da, at man, med en god porsjon flaks, kan kapre flotte poeng på første legg!

Det handler om å ikke ta f.eks. ranking og plassering så innmari høytidelig. :-)
 
Torill2009-01-23 15:32
Antall innlegg: 3658

Hanne48, sats heller på et annet brett!! Tror mange av de som elsker tilfeldig brett liker muligheten til å kunne håve inn masse poeng ved hjelp av flaks...

Jeg satser heller på hardt arbeid! (Og flaks med brikkene selvsagt)

Tilfeldig er mer som en adspredelse, som å impulskjøpe et skrapelodd omtrent....
 
jafalch2009-01-23 15:54
Antall innlegg: 35

Vi må beholde det slik det er. Jeg setter stor pris på gleden av å hanke inn flere hundre poeng, som et resultat av flaks, på første ord. Jeg setter også (nesten) like stor pris på å kjenne hvor surt det er at motstanderen gjør det samme. Tilfeldig brett gjør at jeg kommer i kontakt med mine følelser.
 
Weronix2009-01-23 16:11
Antall innlegg: 338

ja, det e heilt sant - mange opp- og nedtura med tilfeldig, men e jo det som gjer det så morsomt og!..;)
Så kan Torill berre sitte der med det harde arbeidet sitt, mens vi andre kosa oss! hihi...
 
Hanne48 - Ikke medlem lenger2009-01-23 17:24
Antall innlegg: 17

Jeg liker best tilfeldige brett, men det er ikke på grunn av at jeg håper på å få mange gratispoeng fordi jeg starter først. Den som starter først får jo automatisk dobling av poengene og det burde være kompensering nok. Det vil helt sikkert bli nok av strategisk tenking likevel når det gjelder legging av første ordet. Hvorfor jeg liker tilfeldig brett? Det er fordi det i større grad inspirerer til lange ord for å fange verdifeltene. På de andre brettene synes jeg det blir vel mye korte ord ut etter diagonalene. Andre innlegg her i forumet har jo gått ut på å redusere elementet av flaks. Det er nok av det igjen med bokstavutleveringen.
 
Torill2009-01-23 17:29
Antall innlegg: 3658

Hanne, anbefaler Spesial, der kan du bli belønnet for lange ord!!
 
ohelene2009-01-23 17:42
Antall innlegg: 21

Eg likar tilfeldig fordi eg ikkje kan vinne fordi eg har eit system på korleis eg legger, men må tenke nytt kvar einaste gang.
 
Sydsklie2009-01-23 17:43
Antall innlegg: 703

Litt enig med Hanne. Kanskje ikke 5 ruter i hver retning, men.....

Tilfeldig er gøy pga. strategi underveis. Føler at hvis en er riktig heldig med brettet så blir det en blanding av strategispill og ordspill. Og når jeg elsker begge deler blir jo tilfeldig helt toppers.
 
Sydsklie2009-01-23 17:44
Antall innlegg: 703

og så blir det forskjellig scenario hver gang.

(Ikke lett å få alt i et innlegg. *ler av meg selv*)
 
Kikken2009-01-23 19:02
Antall innlegg: 25

Det var en ting jeg kom til å tenke på når jeg leste dette, går det ann att det kommer poengbrikker helt inntill startfeltet? Jeg kan ikke huske å ha sett dette. Noen som har? Det kan virke som om de er "fredet".
 
whufc2009-01-23 23:03
Antall innlegg: 12

Ja, det går an. Poengrutene kan ligge helt inntil startfeltet. Og det kan ligge flere i samme rekke.
Du vil skjønne det når du får 702 poeng mot deg på åpningslegget...
 
Hanne48 - Ikke medlem lenger2009-01-26 09:33
Antall innlegg: 17

Det var jeg som hadde første innlegg i denne tråden og meningen var å redusere innslaget av flaks på tilfeldigbrett. Etter å ha lest innleggene som er kommet, har jeg fått forståelsen av at mange brukere setter pris på denne muligheten til gratispoeng. Kanskje disse spillerne ønsker enda større mulighet til flaks? Det kunne f.eks. legges inn skjulte joker-felt som gir 50 bonuspoeng hvis det en spiller legger her? Det er mange muligheter!
Til Torill: Du som liker at hardt arbeid med brikkene skal gi uttelling, burde vel ikke være så opptatt av muligheten til flaks.
 
HanneH2009-01-26 09:46
Antall innlegg: 2290

Jeg er også av dem som aldri spiller tilfeldig, og heller "jobber hardt" som Torill for å hente poeng. Men flaks må jo vi også ha en god del av for å kunne vinne en kamp, særlig ved utdeling av bokstaver. Når man sitter med de mest håpløse konsonantrunder så er man langt unna seier der og. Selv om man i motsatt tilfelle med vokalrunder kan slite litt der og, men de er jo ikke så ofte å møte på. :)
 
Anja832009-01-26 13:02
Antall innlegg: 148

Hmm... Jeg mener da virkelig at tilfeldig ikke er så tilfeldig som jeg får inntrykk av at mange syns. Jeg spiller for tiden bare tilfeldig, men tror vel ikke det er tilfeldig om jeg taper eller vinner kampene mine av den grunn (noen ganger kan det jo skje selvfølgelig). Man må være dyktig for å kunne vinne en tilfeldig kamp også. Det er ikke bare å håve inn gratispoeng. Jeg "jobber hardt" for å vinne tilfeldig-kampene også. :-)

Det eneste som egentlig er flaks med tilfeldig-brett er åpningsordet. Resten handler om dyktighet. Og hva slags bokstaver man får selvfølgelig, men dette gjelder jo alle type brett.
 
Hanne48 - Ikke medlem lenger2009-01-26 14:06
Antall innlegg: 17

Som jeg har antydet, vil det være enkelt å fjerne denne muligheten av flaks med åpningsordet og etter min mening ville tilfeldigbrettet da bli enda mer attraktivt.
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-26 14:32
Antall innlegg: 244

Nei så absolutt ikke!
 
Hanne48 - Ikke medlem lenger2009-01-26 15:11
Antall innlegg: 17

Jeg har hørt din mening, Nilsen!
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-26 15:13
Antall innlegg: 244

Så du kan legge inn flere innlegg, men kommer jeg med ett ekstra, så syns du virkelig det blir så alt for mye?
skjærp deg a' :3
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?