Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 480

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Alfa932009-01-27 21:23
Antall innlegg: 7771

Det er ikke alle som er like påpasselige.

Hvis du søker på "barn", "barnerom", "juniorrom" eller "juniorgruppe" i forum vil du få treff, der kan du lese om alt dette.

Dessuten kan du vel ikke kontrollere sønnen din når han kommer hjem fra skolen, eller hvis du må i et foreldremøte om kvelden e.l.
Etter hvert blir barna også eldre, og da er det vel ikke så populært å ha mamma hengende over seg når man spiller?
Hvis et barnerom er åpent hele tiden vil det ikke være noen "mamma" der til å følge med på hvem barna spiller mot til enhver tid, det er derfor jeg har begynt med disse barnetreffene.
Ikke bare er det greit å ha noen der som kan fungere som "vakt", det er også mange som nesten ikke har spilt Ordspill før. Forrige gang var det en som ikke hadde noen (telte) spill. Det kan selvfølgelig være at vedkommende har spilt uranket tidligere. Da er det greit å ha noen der som man kan spørre.

Må bare få sagt at forrige gang fikk jeg litt kritikk for at jeg organiserte for mye, men jeg tror faktisk folk ville gått tidligere hvis ingen hadde hjulpet til med å finne motspiller.
I et åpent barnerom ville kanskje ikke denne muligheten vært til stede. Det er greit å ha litt hjelp i starten, selvom det nok ikke ville hindret noen i fortsette med Ordspill:)

Jeg fortsetter gjerne med barnetreff, håper folk fortsetter å komme!
 
hoppesen2009-01-27 21:48
Antall innlegg: 18

dette med barnespill er helt topp. Men datteren min var med på søndag og da spilte hun mot en voksen...
Det kan ta motet fra enhver nybegynner.
 
Alfa932009-01-27 22:42
Antall innlegg: 7771

Jeg vet det. Jeg kan ikke stenge voksne ute fra flodhesten, og når barna åpner åpne spill uten å sjekke motspilleren (eller uten å låse, som jeg har bedt dem om), får jeg ikke gjort noe med det.
 
hoppesen2009-01-28 23:03
Antall innlegg: 18

Men hvordan kan de sikre seg at det ikke er en voksen de spiller mot, selv om de låser spillet?
 
Alfa932009-01-28 23:17
Antall innlegg: 7771

Det er ingen måte å sikre seg mot det på, men man kan gå inn på spillerens profilside og sjekke alder, eller be meg gjøre det.
 
Alfa932009-01-28 23:20
Antall innlegg: 7771

Jeg følger stort sett med på hvem som spiller mot hvem, og hvis jeg oppdager at et barn spiller mot en voksen, har jeg sagt ifra til begge to. Hvis jeg har sett at det er en eller flere voksne som går inn i barnas spill, har jeg sagt dette i chatten slik at alle kan lese det.

Stort mer får jeg nok ikke gjort, dessverre:)
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?