Spillrom
| Sjiraffen | 21 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 21 |
Mobilspill
| Pågående | 8 659 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| andermg - Ikke medlem lenger | 2009-04-11 15:53 | |
![]() | Bøker/filmer om Scrabble Noen som har sett filmen Word Wars? (en.wikipedia.org/wik...W ord_Wars) Evt lest boka Word Freak av Stefan Fatsis? en.wikipedia.org/wik...ea k_(book) Jeg har begynt på sistnevnte, og må si det er et underlig og morsomt univers å bli kjent med. Det lille jeg har lest så langt, antyder at denne boka kan anbefales for andre ordspill-entusiaster... | |
| andermg - Ikke medlem lenger | 2009-04-11 18:31 | |
![]() | lurer også på om det finnes et competitive scrabble miljø i Norge, og om noen evt har erfaring fra den slags.... | |
| gompedyret | 2009-04-11 19:01 | |
![]() | Interessant! Tror jaggu jeg skal ta en titt på den filmen i første omgang. Takk for tipset, min gode mann. | |
| Rabiaz | 2009-04-11 19:32 | |
![]() | Får vel ta en titt i boken :) | |
| angryshoes - Ikke medlem lenger | 2009-04-11 20:56 | |
![]() | Sjekk ut storfilmen Scrabble Kid. 14 år gamle daniel-san sliter med både kjærligheten og mobbende plageånder på den nye skolen. En dag møter han Mr. Miyagi, en ikke ubetydelig størrelse i det asiatiske scrabblemiljøet. Han lærer daniel-san opp i en mystisk scrabbleteknikk som bygger på gammel japansk anagramtradisjon. Med ett kan daniel-san sette seg i respekt hos både det motsatte kjønn og blant gutta på skolen. Men i delstatsfinalen i scrabble venter den grusomme juniorscrabblemesteren Zack, som spiller etter ufine metoder. Har Miyagis treningsmetoder gitt daniel-san den nødvendige ballast for å stå i mot? Og er daniel-san født med hjertet til en sann scrabblespiller? | |
| Torill | 2009-04-12 20:00 | |
![]() | Kom på en snutt fra den australske serien "Våre små hemmeligheter". Der er det to som aldri får hverandre (til tross for at de skulle hatt hverandre). Men det var like før de fikk hverandre. Rett etter et slag scrabble. En gripende scene!!!! | |
| kness - Ikke medlem lenger | 2009-04-14 23:06 | |
![]() | The Fuplers Thcrabble: www.youtube.com/watc...ZD Kq6SyL10 | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2009-04-14 23:09 | |
![]() | Hi hi :) | |
| Sydsklie | 2009-04-15 00:00 | |
![]() | Sånn husker jeg brettscrabble - konstant krangling om ordet er lovlig eller ei. | |
| Snømannen | 2009-04-18 10:41 | |
![]() | I den utmerkede trilogien (på 5 bøker) The Hitchhikers Guide to the Galaxy forsøker en av hovedpersonene å lære en huleboer scrabble. Sitat (fra hukommelsen): It's up-hill work, the only word he knows is 'grunt' and he cannot pronounce it. | |
| Snømannen | 2009-04-18 10:42 | |
![]() | antakelig husket jeg feil, for det var sikkert stavbe han ikke kunne | |
| gompedyret | 2009-04-18 21:16 | |
![]() | Gode gamle Arthur Dent. Synd ikke filmen ble like bra som hørespillserien (eller bøkene, for den saks skyld). Nå har jeg sett Word Wars! Interessant. Det virket på meg som om bingoene på engelsk bar mindre preg av "faste" endelser, samtidig som et typisk spill foregikk mye saktere enn de fleste av oss er vante til (25 minutter per spiller, ikke?). Så på engelsk er du mer avhengig av å kunne skrekkelig mange ord, mens du ikke nødvendigvis trenger å ha en lynkjapp hjerne. | |
| piaf | 2011-07-17 16:08 | |
![]() | Mer Scrabble i litteraturen! Smart dame (Emma) og ikke fullt så smart mann (Dexter) på ferie i Hellas blir enige om noen regler for å sikre at vennskapet ikke går i stykker og at begge får et hyggelig opphold: "Dexter proposed Rule Number Five. No Scrabble. More and more of his friends were playing it now, in a knowing ironic way, triple-word-score-craving freaks, but it seemed to him like a game designed expressly to make him feel stupid and bored." Fra "One day" av David Nicholls - en bok som forøvrig anbefales varmt! Snart blir den film. | |
| meisa | 2011-07-17 19:43 | |
![]() | www.youtube.com/watc...sJ SyP--IhU | |
| piaf | 2011-07-18 19:50 | |
![]() | Den er fin, meisa :) "One day", del 2: Skjørtejegeren Dexter har tatt til vettet: "Tell me again, why is there no television here?" "We're meant to make our own entertainment. Come back to bed and talk to me." He stood and crossed the room, leaning over the banister and kissing her. "Promise you won't force me to have sex again." "What shall we do instead, then?" "I know it sounds weird," he said, looking a little sheepish. "But I wouldn't mind a game of Scrabble." Håper Scrabble-scenene er tatt med i filmen! www.youtube.com/watc...EI wrhwuzFM | |
| Torill | 2011-10-05 05:08 | |
![]() | Og et nytt tilskudd: Kong Curling. Jeg lo meg gjennom filmen, men etterpå klarer jeg ikke å slutte å tenke på følgende: Hva gjorde scrabble-spillet i det hele tatt i filmen? Var det for å vise hvor gal han var? Eller var det et sunnhetstegn? Vil gjerne ha synspunkter på dette uten at vi skal gå inn på å røpe hele handlingen for de som ikke har sett filmen ennå. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-10-05 08:15 | |
![]() | Det var jo en morsom scene i komedieserien Friends der de spilte scrabble. Husker ikke nøyaktig hva som skjedde, men at det var lagt frem fantasifulle ord som ikke stod i ordboka er jo typiske poenger i humorfilmer der scrabble er et innslag. | |
| terø | 2011-10-05 09:42 | |
![]() | Morsomt med filmer, ja. | |