Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 933

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2009-05-07 17:55
Antall innlegg: 2649

Jeg har flere jobber og spiller av og til ordspill imellom dem. Ofte oppstår det situasjoner der jeg umulig kan gi pause fordi en deljobb må gjøres etter at spillet er ferdig og jeg har på forhånd konkludert med at spillet tar en bestemt tid, derfor er det vanskelig ofte for meg å gi pause.
 
tonjemarie2009-05-07 17:56
Antall innlegg: 146

Det må kunne være lov å si nei til pause. Sjeldent at jeg sier ja til pause. Man trenger ikke pause forde tlf`en ringer, jeg spiller og snakker i tlf`en samtidig.
 
Junisol2009-05-07 18:18
Antall innlegg: 146

Tonjemarie, det er faktisk noen som framdeles bruker det som kalles fasttelefon. Den må de fleste faktisk forlate PC`n for å kunne besvare.
Derfor ber noen om pause for å kunne ta telefonen. Ha det i tankene neste gang noen ber om pause for å snakke i telefonen. Jeg er enig i at i de raskeste spillene blir det feil å ta pause, men ellers bør man strekke seg så langt man kan for å komme motstanderen imøte. Før man aksepterer pausen går det an å spørre om det er sannsynlig at pausen varer 10 min.......
 
tonjemarie2009-05-07 18:47
Antall innlegg: 146

Junisol: Har fasttelefon jeg og, men den står rett ved siden av pc`en ;-)
Så det går helt fint;-). Neida jeg skjønner hva du mener. Jeg spiller helst bare panikk og da er det ikke kjekt med pause i spillet.
 
meisa2009-05-07 19:10
Antall innlegg: 443

Heldigvis er det nesten aldri noen som ber om pause. En gang det skjedde, tror jeg vedkommende glemte at han var i et spil, for han kom ikke tilbake. Da hadde det vært greitt å ha sluppet å vente i 10 minutt, før vi kunne gjenoppta spillet.
 
MyRuin2009-05-07 19:54
Antall innlegg: 201

jeg pleier å skrive hvorfor jeg ønsker pause, og om andre gjør det samme pleier jeg å gi pause.
 
ajnor2009-05-07 20:03
Antall innlegg: 958

De fleste av dem jeg spiller mot gir i allefall meg pause når jeg trenger det, og hvis jeg ber om pause, så er det nesten alltid for å hjelpe 4-åringen på do. Dvs. tørke rompa og kle på igjen. Tar maks to minutter. Synes det er en grei vane å si i fra hva man trenger pause til! Og jeg gir pause til dem som ber meg om det og som oppgir en plausibel grunn. :-)
 
regulus - Ikke medlem lenger2009-05-07 20:07
Antall innlegg: 56

Når man går inn i eksempelvis et hurtig spill, som varer maks 20 min, mener jeg at man har opprettet en avtale med motparten om spillets varighet.

..........og husk at noen ber om pause for å få ekstra betenkningstid når klokka raser mot 0. Har faktisk opplevd det.

Telefon: ring opp igjen. Med dagens teknologi kan alle se hvem som ringte. Vi må ikke være tilgjengelig for alle til enhver tid.

Og er det så mye som forstyrrer : kanskje du egentlig ikke hadde tid til å sitte med pc´en og dele tid med noen på nettet da.

For deg som blir sur om motparten avslår forslag om pause: Hva med å avslutte spillet istedenfor å be om 10 minutter av andres tid? Er egen poengrank viktigere enn å andres tid?





 
Troyja2009-05-07 20:20
Antall innlegg: 11

jeg har en baby, og når hun våkner hylende på kvelden/natta, så trenger jeg en pause selv om jeg spiller panikk. Heldigvis har jeg bare møtt forståelse for det hittil. Takk :) Men jeg pleier å vente med å be om pause til det er motspillerens tur, så det er h*n som får fordelen av det.
 
tonjemarie2009-05-07 21:58
Antall innlegg: 146

Helt enig med regulus.
 
Belissa2009-05-07 22:26
Antall innlegg: 94

Signerer Troyja. Legg selv før du ber om pause, og oppgi hvorfor så gir jeg pause. I motsatt fall ser jeg ingen grunn til å innvilge den.
Opplevde å få en skikkelig munnbruk en gang fordi jeg nektet pause. Sa hun kunne legge først så skulle hun få den. Fikk bare en masse ord i chatten som ikke egner seg her :)
 
gomlemåsegg2009-05-07 23:31
Antall innlegg: 43

Når noen trenger en ordspillpustibakken fordi dagen har gått til småttinger og andre nærstående, synes jeg det er vakkert om man gir dem et pusterom, og sier JA til pause fordi minsten hyler. Jeg har vært heldig i så måte når barnebarna/ ekssvigersønnen plutselig står på døren for en kortkort stund - og motspillerne har sagt ja!

Joda, vi inngår en spilleavtale, men plutselig så skjer det ting i vår virkelige verden også.... og da er det greit at Kardemommeloven gjelder...:-)
 
HeidiK2009-05-08 04:41
Antall innlegg: 13

Folk ma gjerne be om pause, men da ogsa ha forstaelse for at man nekter. jeg synes det er ganske irriterende a matte akseptere en pause i et spill som varer kort. Noen ganger har jeg kun kort tid til a spille, kanskje bare 20-30 minutter, og da er det ikke morsomt a bruke 10 min til a vente pa en motstander istedenfor a spille.

Har ikke norsk tastatur, derfor litt rare ord :(
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?