Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 901

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
gerdmarie2009-05-10 13:36
Antall innlegg: 265

Kan man ikke finne det ut ved enkel "pluttifikasjon?" Gjennomsnittstid multiplisert med antall spill? Hvis jeg har spilt 3000 spill, gjennomsnittstid pr spill 12 min, blir det ca 36000 min. Dette skulle utgjøre 6oo timer og ca 25 døgn av mitt liv! Tidsforbruket har bidratt til at jeg har utvidet ordforrådet, "møtt" usedvanlig mange trivelige motspillere og opplevd seire og nederlag i skjønn forening. Kan man ha det bedre?
 
gerdmarie2009-05-10 13:37
Antall innlegg: 265

&quo t; vet jeg ikke hva betyr, men maskinen min fant visst ut at det burde være med, så derfor..
 
gerdmarie2009-05-10 13:39
Antall innlegg: 265

Ja, der ser du hvor selvsentrert man er. Jeg har jo hatt en motspiller som har brukt like lang tid!!!!!! Så tallene må dobles, for vi har jo gitt og fått hverandres tid også!!
 
kness - Ikke medlem lenger2009-05-10 14:54
Antall innlegg: 1134

Jeg som troner på spott-og-spe-pallen i kampligaen får trøste meg med at det ihvertfall ikke blir mye tid til annen ugagn...

Etter at ordspill kom, ser jeg nesten aldri på tv, bruker ingen tid på andre nettsteder, har lært meg å gjøre flere ting på en gang... Det siste er dessverre ingen medfødt egenskap hos meg, men i løpet av det siste året har jeg lært meg å høre på radio/lese papiraviser/lage middag/henge opp tøy/snakke i telefonen/krangle med familiemedlemmer samtidig med at jeg spiller ordspill (selv om det må innrømmes at samtalene kan bli litt goddag mann-økseskaft iblant, og at panikkspill er vanskelig å kombinere med andre ting).

Takket være bikkja får jeg også rørt på meg iblant - fine turer i allslags vær med hundepose og blomsterplukkemaskin (den skulle du sett, baltez!;) Ingen penger brukt på helsestudio eller fuktige kvelder på byen her i gården. Har til og med sluttet å spille Scrabble! Er det noe jeg savner, må det være DET.
 
feline - Ikke medlem lenger2009-05-10 17:12
Antall innlegg: 22

Jeg har også sluttet å spille scrable etter at jeg begynte med ordspill:/ Tror det har noe med at jeg slipper å legge sammen poengsummer i hodet når jeg spiller på nett:P Og man slipper å krangle om det og det virkelig ER et ord...
 
kness - Ikke medlem lenger2009-05-10 21:10
Antall innlegg: 1134

Familien har vært så vennlig å henge opp følgende på hustavlen:

TEGN PÅ DATA- ELLER SPILLEAVHENGIGHET
- bruker all tid foran pc-en
- prioriterer bort tid med venner og familie
- blir glad og fornøyd foran pc-en, men irritabel og rastløs uten
- lyver om hvor mye tid som brukes på spilling
- spiller for penger/poeng og prøver å vinne igjen det som er tapt.

HVA KAN DU GJØRE?
- sett grenser og gjør klare avtaler
- begrens tiden og innfør spillfrie tidssoner og/eller en tidskonto hver uke som de kan bruke foran TV/dataskjermen
- gi alternativer og ta initiativ til felles aktiviteter sammen
- snakk med andre foreldre. Ikke la deg lure av at "alle andre får lov"

Som man skjønner, er dette en henvendelse til foreldre som har spillavhengige barn - og derfor ingenting å bry seg om for barn som har spillavhengige foreldre (eller hvordan ble dette egentlig......eh...)

Ser av mitt forrige innlegg at jeg må være litt av en type som klarer å gjøre alt mulig samtidig som jeg spiller. Det bør kanskje presiseres at å "lage middag" i denne sammenhengen betyr f.eks. "koke poteter", "henge opp tøy" betyr å ta en sokk fra kurven i ny og ne og forsøke å henge den på stativet, for å gi inntrykk av at jeg ikke er helt besatt av spillet (noen ganger bommer jeg på stativet, det skal sies).

Når jeg er på jobb, savner jeg ikke ordspill. Men jeg har en bijobb som innebærer hjemmekontor, og vips, så var jeg inne på ordspill.no, gitt. Arbeidet har en lei tendens til å hope seg opp, proporsjonalt med den dårlige samvittigheten. Kanskje jeg rett og slett burde ta en pause... Hm. Tenke det, si det, men GJØRE det....? Det var vel Ibsen, det.


 
sarita2009-05-10 21:23
Antall innlegg: 104

Jeg bruker alt for mye tid ;-) og nå vil ingen spille scrable med meg lenger...
 
GreteSB2009-05-10 22:35
Antall innlegg: 7777

Jeg pleide å løse kryssord-oppgaver og lese bøker! Nå tilbringes så mye tid her at jeg bare får gjort det mest nødvendige hjemme! Det er egentlig helt sprøtt! Får en pause på noen dager når jeg skal kjøre bil Norge, dersom ikke overnattingsstedene har internett da...
 
Ronjaa2009-05-11 12:51
Antall innlegg: 48

Hehe.. høres ut som treffstedet til ordspillere kanskje blir en avvenningsklinikk i stedet for en pub...
 
regulus - Ikke medlem lenger2009-05-11 13:19
Antall innlegg: 56

Liljamye: brukte jeg det ordet? Mitt svar nr. 2 er knyttet opp til forumvertens spørsmål i innlegget foran mitt.
Dessuten er det vel et poeng at også de som er uenig i trådstarters utspill skal få uttale seg
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?