Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående9 025

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Yksi2009-05-09 18:43
Antall innlegg: 72

Ordspillhistorier

Noen der ute som har tenkt på at ordene som fremkommer av et ferdigspilt brett, kan danne grunnlaget for en fantasifull historie? Etter noen spill, tar jeg skjermdump av brettet, og så setter jeg fantasien i sving.

Denne historien er et resultat av en slik fantasidugnad. De ordene jeg hentet fra brettet er skrevet med STORE bokstaver. Vær så god!

KØEN var lang i det kriserammede landet. Mange KLANDRA hverandre for JUKSEN og sniking. Men AVA var smart. Hun så en PIL på en DØR, og fulgte den. Hun kom da til en annen dør med skiltet RIKS. Hun ble paff! Det som hun trodde var en telefonsentral, var noe ganske annet. Hele HOFF LOFFET omkring der inne, åt GRAS, var METTE, og tenkte bare på FONDS De var rike, og kjøpte verdipapirer kun til CA SUM. AH, som hun ville HATE disse menneskene. Hun BA til BILEN, som var KVIT av PUR Zalo, og kastet en håndfull BIER inn i rommet. Hun hadde imidlertid lagt merke til en TYR som hun ikke ønsket å SÅRE. Denne tråkket henne på TÅEN og hun satte i et hyl som hørtes ut som hundens GLAM. Folkene der inne ba henne rydde der, men hun svarte med myndig røst: «BON OG SAG selv!» Deretter ÅT hun av YR glede REDDIKEN som de GA henne. BASTA!
 
Scrabla2009-05-09 18:48
Antall innlegg: 2275

Morsom Yksi. Jeg vil prøve meg også.
 
gerdmarie2009-05-09 21:49
Antall innlegg: 265

Denne var da morsom. Skal bli spennende å se hvilken historie du lager neste gang, for du kan da ikke stoppe med dette. Lykke til!
 
Yksi2009-05-09 22:10
Antall innlegg: 72

Den gamle tunghørte bestefaren HOS Olsen hadde en underlig skikk. Han MOSA bær med sin SNADDE. Han var litt bitter, så når han snakket var det som å høre en hund BJEFFE. Olsen DY ergret sine omgivelser ved å si AH i tide og utide. Og bestefaren, tunghørt som han var, svarte bare ved å si HÆ. Olsen hadde et godt øye til ENKEN i nabohuset. Hun lot seg imidlertid ikke påvirke så lett. Han forsøkte å SAGE VEG og lage suppe av NESLE. Han kunne slå stiften og KUTE, men intet hjalp. Til slutt knurret han til seg selv og sa innbitt: "LID!" Men så ble det VÅR, og senere kom slåtta, og han la høyet opp i såter, godt hjulpet av sin bror PÅL. Da han stakk seg på høygaffelen, kom det mye BLOD, og han begynte å BE. Han krevde LØNN for strevet og skaden, men da han kom DIT kom han fort ned på bestefarens DØRK. Bestefaren var nær RUIN. Hans eneste livstegn var et NIKK mot døren. "Jeg TØR ningen ting", sa han. "Men det gjør jeg," sa Olsen. "Vi lager WOK! Det tar CA 15 minutter!" Det viste seg å bli litt av et SKUP, og de fortsatte FRAM mot høsten.
 
Stargirl - Ikke medlem lenger2009-05-10 17:44
Antall innlegg: 15

Kjempegøye historier. HEHE Jeg hadde et spill der jeg FEIS veldig mye (altså hadde flere ord relatert til det) Ellers hender det nok jeg kommenterer ordene mens spillet er i gang - fint med litt ekstra moro.
 
Conejo2009-05-10 17:47
Antall innlegg: 14

Du Yksi,dette var kjempe artig å lese,så GØY.
Ja tenk å kunne finne på sånn en artig ide,SUPERT.....
Venter i spenning på mer fra deg !!!!
 
twiver2009-05-13 23:30
Antall innlegg: 3469

Og jeg venter også spent på Scrablas historie :)
 
Scrabla2009-05-15 19:39
Antall innlegg: 2275

OK Her er en av Rune og mine ordspillhistorier:
"HAN trodde at kona BEDRO HM oppe i KOIENE så han dro DIT men ble helt BRENT i FJESET da han måtte FØNE håret først. I ÅR var lufta KLAR og da han KOM NED et HENG så han to frosker PARRE seg. JORDBÆRA var modne og han plukket noen for å GI til SIN kone. Som han tenkte SÅ han henne sammen med en FYR. Kommer du HIT? sa hun. Bare vent til jeg har vært på WC ’a ."
 
twiver2009-05-15 19:50
Antall innlegg: 3469

Den var bra Scrabla !!!
Mere mere mere ....
 
Scrabla2009-05-16 00:58
Antall innlegg: 2275

Takk takk twiver. Det var moro.
Rune kommer med den andre historien.
 
Rune2009-05-16 07:18
Antall innlegg: 110

Her kommer Scrablas og Runes historie:

Den litt UBLU FRU KJEL var hjemme en ettermiddag i JULI OG skulle lage middag. På menyen i dag skulle det være ÅL, som hun hadde KUTTA opp etter at den hadde prøvd å SNO seg unna den skarpe kniven. Mannen hennes var ute og BOWLA og han hadde KRAV til at middagen var ferdig når han kom hjem etter han hadde spilt. Han satte veldig PRIS på kokekunsten hennes og hun satte ÆRA si i å få maten bra og det å spise ål var afrodisiakum for forholdet deres. Hun hadde tatt på seg sin fineste BH og hun visste at hun hadde en fin SESS. De hadde vært gift siden JUL og hadde samtidig stiftet BO på en gård hvor man stadig kunne høre MØ fra kyr de hadde å FØ på og KRA fra kråker. Fru Kjel måtte BEVE med tanken på mannen sin og tok seg tid til KJEMME håret sitt, mens hun kjente en viss VÅ over at mannen ikke hadde kommet hjem enda. Selv ikke ROCKENE fra stereoanlegget kunne hjelpe henne å føle at hun var REDD. Hun kunne ikke DY seg og ringte til han og han sa han snart var NÆR hjemmet, men at han hadde mista en del MYNT og hadde måttet gå gjennom DAL og over ÅS for å komme hjem, men at hun nå bare kunne GÅ og finne fram ØSA til måltidet de snart skulle ha.
 
twiver2009-05-16 11:08
Antall innlegg: 3469

Kjempeflott !! Dette er virkelig artig lesning.
Kanskje det skulle vært utgitt en bok med ordspillhistorier ....
Du verden hvor mye en kan lære av ordspill !!!
 
tonjemarie2009-05-16 15:07
Antall innlegg: 146

så flinke dere er, kjekt å lese;-)
 
Yksi2009-05-26 23:14
Antall innlegg: 72

Keyrings og mitt spill:
Det var ikke så greitt å være skolegutt. Han kjente det mer enn han så. Hele dagen hadde det ligget i bakhodet: HÅN, hån, hån. At det ikke er mulig å gjøre noen uskyldige streker uten at noen skal sladre! Han hadde nettop spist MAT da han SPRUTA vann på renholderen, selv om han vet at slikt BØR man ikke gjøre. Men det var en indre stemme som hadde inspirert ham. Og da dama sto med ryggen til like bak en dør, kunne han ikke motstå fristelsen. Det var som om stemmen sa: "Nå MÅ du gjøre det"! Han klarte ikke å vente for å se tiden AN. Damen var i ferd med å BONE gulvet i gynmastikksalen. Han hadde sett at det skinte i en mynt der borte på gulvet. Han så sitt snitt til å plukke den opp. Det var ti CENT som en eller annen hadde mistet. Men nå FØK hun etter ham. Hans indre stemme ropte: "GJØM deg!" Heseblesende fant han frem til toalettene, og stakk inn på et av WCA. Han var utkjørt som en APE, og var nærmest i KOMA. Klassen hadde hatt om partikkelfysikk, og han benyttet ventetiden til å repetere hva det sto i den engelske læreboka om PION: "In particle physics, a pion (short for pi meson) is any of three subatomic particles: π0, π+ and π−. Pions are the lightest mesons and play an important role in explaining low-energy properties of the strong nuclear force." Han trakk pusten og smilte for seg selv: De kunne håne ham så mye de ville, men leksa kunne han! Han LOFFA ut av toalettet, men renholderen hadde ventet, var klar, og KLEMTE hardt omkring armen hans. "SI unnskyld!" freste hun mens hun LO ondskapsfullt. "Unnskyld!" jamret han mens tårene presset seg frem. "Og la det ikke gjenta seg!" fortsatte hun. Han tok med seg VADEREN og gikk hjemover. En JET tegnet to hvite streker på den klare himmelen. En vakker OR, som bestefaren hadde plantet, markerte innkjørslen til hjemmet. Det var ikke noe særlig på TV, og SÆR som han var, tenkte han innbitt, at en gang ville folk få øynene opp for hvilken person han egentlig er, som vinner HEDER. Han ristet oppgitt på skuldrene og sa til seg selv: "Bare FNYS av alle disse – renholderen også – bare GI dem den forståelsen UTAD at de er noe!" Hunden begynte å gi hals. Den skjønte nok at det ville bli en tur i naturen. Han tok på seg vaderne, fikk med seg fiskestangen, og gikk mot elven med en rar VUGGETE gange. Han tenkte at han ville UTGI et verk i TI bind om hvordan man skulle lure LAKSEN.
 
twiver2009-05-26 23:19
Antall innlegg: 3469

Kjempemessig Yksi !!
 
Yksi2009-05-26 23:55
Antall innlegg: 72

Tusen takk! Nå venter vi bare på DIN beretning :o)
 
twiver2009-05-27 00:46
Antall innlegg: 3469

Ja da får dere få min historie da......

GUFFEN lurte på hva bestemor Duck skulle servere til JUL. TJA sa HU, jeg HAR ELG og JAK og det må tilberedes PÅ GASS. OI sa Guffen, du må ikke SVI det da, så skal jeg sørge for en TÅR ved siden av så god mat. Kanskje jeg skulle se i den TØNNEN som er laget av BØK, eller var det OR. Han var ikke helt sikker. Men oppi den fløt det noe GUFFENE greier. Han henta ei ØSE slik AT han fikk SILT innholdet. Han måtte stå på TÅ for å rekke opp, og før han visste ordet av det hadde han smakt litt også. AI, tenkte han dette må jeg ha MER av. Om litt begynte bena å svikte og han måtte HUKE seg ned. Det siste han husket er at han tenkte...ikke SOVN...
Bestemor Duck måtte over VÅKE over gårdsgutten sin. Hun håpet jo han skulle våkne snart, men for sikkerhetsskyld sa hun: jeg DØPER deg for ODD ! Hun hadde også tenkt på BASSEN, men det var vel like mye et klengenavn slik som Guffen. Plutselig våknet Guffen igjen og det første han hørte var gjøken som GOL i skogen rett bak der HESJA hadde stått.
Huff for en KLØN jeg er,tenkte Guffen, mistet den gode julemiddagen. JA, ja han fikk ta til takke med dagens middag da, som var PIR.
 
Yksi2009-05-27 08:20
Antall innlegg: 72

En av de bedre! Stekt pir er forresten veldig godt! :o)
 
twiver2009-05-27 17:28
Antall innlegg: 3469

Takk Yksi, vi får prøve å holde denne tråden ved like :)
 
Yksi2009-05-27 17:42
Antall innlegg: 72

Ja, kanskje det blir ferielektyre for mange... :o)
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?