Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 454

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
thea-tapet2008-04-27 09:40
Antall innlegg: 4

går det an og jukse på ordspill? det har jeg altid ludt på :D
 
mumilein - Ikke medlem lenger2008-04-27 15:54
Antall innlegg: 192

hehe, ikke rart det plutselig ble så vanskelig å vinne, etter dette innlegget kom, har jeg tapt veldig mye.. og bingoene er fylt av heller rare norske ord jeg vil tro de færreste vet om..
men det viktigste er jo å vinne, ikke delta.. eller var det omvendt?
 
PellePar2008-04-27 21:33
Antall innlegg: 1

Hvis noen har et dataprogram for å generer forslag på ord ut fra de 7 bokstavene du har på hånd så tror jeg de på lang sikt bare vil tape på å bruke noe slikt. Hvorfor? Jo, fordi de i så fall blir så opptatt å få lagt ut bingoen at en ikke greier å utnyttet det som ligger på brettet fra før godt nok. Det er jo nettopp kombinasjone av det som ligger på brettet og det du har på hånden som gjør spillet. Spesielt på "tilfeldig" der brettet kan gi mange muligheter.

Men jeg vil anta at mange har www.dokpro.uio.no/or...ks oek.html oppe i et annet vindu for å raskt kunne søke i en ordliste når en har behov for det. Det kan jo være lurt å verifisere noen ord av og til så en slipper å bruke opp de 3 forsøkene på å teste. Er det så juks å slå opp i en ordliste? Jeg synes ikke det. Dette er et nettspill og da må en regne med at en tar nettet til hjelp.

\Pelle
 
Mooseman2008-04-28 08:42
Antall innlegg: 1596

En bingo genererer i de fleste tilfeller et sted mellom 70 og 90 poeng, selv på tilfeldig ligger de sjelden over 110-120 poeng.

Ord på 4,5 eller 6 bokstaver på tilfeldig brett gir ofte godt over 100 poeng, gjerne opp mot 400 poeng om man er heldig.

I lynraske spill på tilfeldig brett kan faktisk en bingo være det minst kloke valget du gjør, spesielt hvis det er mye 2x og 3x ord i nærheten av der du legger ordet.
Jeg har spilt flere kamper mot de dyktigste spillerne her, og de får jo alltid bingo, iallefall mot meg, men jeg opplever stadig at jeg får mange flere poeng ved å legge rette kombinasjoner med få brikker.
Det er ikke dermed sagt at jeg vinner spillet, men det gir faktisk en bedre følelse å klare disse kombinasjonene enn å klare å legge en bingo

Hvis målet med et spill er å få til bingoer, så tror jeg nok at nettopp dette er det som vil være et hinder for videre utvikling av både spillteknikk og ranking.

Joda, mange ganger kan en bingo være forskjell mellom seier og tap, men i det lange løp er det nettopp kombinasjonene og bonusfeltene som vil hjelpe deg videre.

Eks : Motstander legger ordet FINALE som dekker 2Xord = 14 poeng
Jeg legger ordet SY, med Y over en 3Xbokstav og i kombinasjon med et annet lagt ord, så får jeg faktisk 36poeng for Y alene ( 6*3*2 )
 
Komatøs - Ikke medlem lenger2008-04-28 15:04
Antall innlegg: 1

Jeg er ikke helt i toppen, men ligger og vaker rundt topp30, og er en av dem som har flere bongoer enn spilte spill. Men noe juks ligger det ikke bak, det er bare min spillestil å vente på muligheter til å legge langt, og etter som man velger taktikk blir man jo også (forhåpentligvis) dyktigere på den taktikken man velger!

Dette slår selvfølgelig tilbake når man spiller mot noen som er flinke på tette kombinasjoner med høy uttelling. For spillets del er vel de til og med mer irriterende å spille mot:)
 
trymare2008-09-04 14:52
Antall innlegg: 871

Selvom jeg har vært oppi 3000 rank har ikke jeg juksa. Det gjelder bare trening og gjerne strategier som å ta vare på e-ene. Jeg har selv vært nedi 678 i rank på det laveste, men da var jeg langt ifra like god som jeg er nå.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-04 15:00
Antall innlegg: 1944

Artig at du tar frem denne gamle tråden trymare.

Ser f.eks. at LoboTommy i april ikke forsto at man kunne legge mye bingoer.

Dette har han nå lært seg meget godt:-)

Øvelse gjør mester!
 
trymare2008-09-04 15:48
Antall innlegg: 871

Ja, jeg håper dette blir en populær chatte tråd nå :)
 
LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-09-04 16:49
Antall innlegg: 170

sant, mona, jeg var muligens for stor i kjeften etter å ha vært her 'et drøyt døgn'. menmen. livet ville vært ensomt hvis man ikke møtte seg selv i døren iblant.
 
qua - Ikke medlem lenger2008-09-04 17:34
Antall innlegg: 97

Det ordtaket der skal eg spare på, Lobo, har du dikta det sjølv?
 
LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-09-04 18:07
Antall innlegg: 170

selvlagd ja, takk :) forøvrig har winston churchill en del gode sitater som går på det samme, men han snakker mest om å spise i seg ordene sine:

Eating words has never given me indigestion.

In the course of my life, I have often had to eat my words, and I must confess that I have always found it a wholesome diet.
 
trymare2008-09-05 15:36
Antall innlegg: 871

Hehe artige replikker :P
 
kness - Ikke medlem lenger2008-09-05 16:28
Antall innlegg: 1134

Churchill har også sagt "Det er lettere å styre en nasjon enn å oppdra tre barn". Klok mann!

Ellers kjenner jeg en som kan snakke baklengs uten å tenke seg noe særlig om fordi han alltid har gått og sagt ord baklengs inni hodet sitt. Sånn tror jeg det er med enkelte ordspillere også; de er på stadig bingojakt og har trent opp evnen til å se mulighetene, spare på "bingobokstaver" - drømmer om bingoer om natten..... Mens andre prøver å karre til seg poeng på andre måter.

Jeg tror ikke jukserne (hvis de fins) er spesielt gode ordspillere, frustrerte som de må være over alle bingoene de ikke får lagt ut. Så hurra for alle som legger 2-3-4 bingoer i et spill. Godt jobba!
 
mcsnurp2008-09-07 22:58
Antall innlegg: 88

Jeg vil bare legge til at fordelen med poeng for bingo er at spillet blir bedre spredd. Hvis det ikke hadde vært en ekstra gevinst ved å legge bingoer, tror jeg mange spill ville blitt veldig tette.

Uansett skjønner jeg ikke hva som er poenget med å spille dersom en ikke finner på ordene sine selv. Det ville jo vært kjedelig. Jeg har også et par barn som setter sin ære i gode bingoer her på ordspill og har veldig mange, så det går fint an å legge mange bingoer med litt trening.
 
salute2008-09-26 00:37
Antall innlegg: 126

.. men fire bingoer på "rappen" på en "panikk" er vel noe drøyt ?
 
Torill2008-09-26 00:45
Antall innlegg: 3658

Men hvordan i all verden skulle man hatt tid til å jukse?
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-26 01:07
Antall innlegg: 1944

Dessverre finnes det programmer Torill, ikke bare orlister. Men man skal ikke beskylde noen for bruk av dette. Noen er bare gode.
 
Torill2008-09-26 01:10
Antall innlegg: 3658

Jeg skjønner ikke hvordan man i panikk-hastighet skulle kunne få hjelp av et program til å finne 4 bingoer og plassere dem på brettet....
 
flexulf - Ikke medlem lenger2008-09-26 03:55
Antall innlegg: 2

kan man touch,så er jo det mulig på 2-3 sek vil jeg tro:)
 
flexulf - Ikke medlem lenger2008-09-26 03:57
Antall innlegg: 2

er det forresten ikke en ide å ha nyeste innlegg først på forumet?
eller er det bare pc'n in som tuller---
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?