Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 752

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
støtende-nik - Ikke medlem lenger2009-08-19 12:36
Antall innlegg: 10

Jeg opplever noen gang at jeg ikke får være med damer hjem fra byen. Dette er fordi jeg har elendig drag på damene. Men hvordan kan jeg bli en god sjekker om ingen vil flørte med meg? Går det an å lage en egen bar for dem med laustenner og hengemage feks? Ønsker at dere alle skal tenke dere om litt og huske at dere en gang hadde dårlig drag selv og at dere sikkert ikke ville likt å bli nektet eller avvist.
 
Krystall2009-08-19 12:45
Antall innlegg: 8

Det er ikke ofte jeg deltar i debattene her, men som ØN ble jeg veldig provosert av et av innleggene her. Fy skamme seg for en holdning og en ordbruk. Greit at man tenker slik, men folkeskikk og intelligens gjør at man holder slike uttalelser innenfor lepper eller fingerspisser.

Når det gjelder det saken her gjelder, så nekter jeg sjelden noen å spille mot meg. Dette gjør at jeg svinger på rankingen som en jojo. Men det bryr meg ærlig talt ikke, jeg kan ikke bruke rankingen til noe som helst nyttig - derimot har hjernen min godt av utfordringer og trening.

I begynnelsen her inne ble jeg også litt såret og provosert når jeg ble nektet å spille, nå synes jeg egentlig bare litt synd på dem som er så opptatt av ranking at gleden over å spille blir av underordnet betydning.
 
HanneH2009-08-19 12:49
Antall innlegg: 2290

Hender nok jeg også nekter noen å spille, men aldri pga rank. da er det nok andre ting som gjør utslag, som under 50 spilte kamper og doble profiler :)

Bris1: Ja jeg fant nok ut av det når jeg så etter noen spill at motstander hele tiden fikk mer poeng enn meg og at de røde og gule rutene samt 3x og 2x bokstav forsvant uten at jeg la noe på dem :)

Så jeg vil nok oppfordre de fleste til å lese om hvordan spillet fungerer i spillereglene før de starter, det var nok ikke jeg flink til. Jeg bare kastet meg ut i det som jeg nok tror de fleste her gjør.
 
ohelene2009-08-19 15:21
Antall innlegg: 21

Eg syns det er bra det går an å nekte. Då veit eg at dei eg spelar med har lyst å spele med meg!
 
Scrabla2009-08-19 15:32
Antall innlegg: 2275

Veldig enig med siste taler:)
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-08-19 16:53
Antall innlegg: 1398

Her ser det jammen ut som noen trenger å holde tunga litt rettere i munnen....

Ø N sier: "Det jeg reagerte på var holdninger om at ordspill er en IQ-test der de med høy ranking skal ha en høyere IQ en di som har lavere ranking og at de med høy ranking har en bedre forståelse av det norske språk kontra de med lav ranking.

Satt på spissen så avgjør rankingen hvor mye du er verd som menneske noe som for meg vitner om en forakt jeg
dessverre ikke greide og overse. "

- Dette er jo intet mindre en absurd! Hvordan er det mulig å trekke disse konklusjonenene? Det er jo bare vill sprøyt og fantasi fra din side, aldri noen som har sagt noe i nærheten av dette....

Forskjellige svar til forskjellige personer heter det...mitt svar til "stalekg" er nok utført med tanke på vedkommendes forrige innlegg i forum;

www.ordspill.no/foru...ge =1#39798

Men så er det det med å huske ALLE innlegg fra samtlige personer....da krever jeg kanskje litt mye, men fint å tenke gjennom hvilke årsaker/bakgrunner et innlegg kan ha. Ekstra fint er det å få folk ned fra sine høye hester, det har jeg drevet med i en årrekke, og ser på det som en lystig hobby.

HanneH sier: "Jeg er en av de som spiller mot alle uansett rank"

- Er du helt sikker på at dette stemmer?? Jeg er nemlig helt sikker på at du unngår å spille mot andre spillere, selv om de ikke har færre enn 50 matcher, og heller ikke flere profiler.

Personlig er "ikke spille med"-listen min antageligvis lenger enn de flestes...og det er jeg egentlig veldig glad for!

Forum-terroristen


 
dumbomann - Ikke medlem lenger2009-08-19 17:02
Antall innlegg: 39

Baltez Ø N har rett. Det med ranking er bare et tall som uttrykker poengmessig styrkeforhold basert på historiske kamper. Skal ikke vektlegge rating så mye. Men dersom jeg hadde over 3000 i rating ville jeg ha lagt meget stor vekt på det. Antakelig ville jeg ha ment det samme som enkelte ungdomspartier; at det er korrelasjon mellom iq og valg av parti.
 
mumilein - Ikke medlem lenger2009-08-19 17:11
Antall innlegg: 192

Eneste grunnen til at jeg ikke spiller mot mye lavere ranking enn meg selv er fordi det er flere her inne med flere profiler. Så dilemmaet er; skal jeg stole på folk og spille med folk uansett ranking, selv om det betyr at jeg faktisk spiller mot en som "lurer" meg, eller skal jeg spille med folk som har omtrent lik ranking som meg selv?

Det er jo flere ganger blitt sagt at folk har flere profiler, der de bruker en til å sanke rankingpoeng, for så å spille mot seg selv og høste inn poeng de har "stjålet" fra andre.

Så, sorry hvis jeg nekter folk å spille, men det er noen som ødelegger for alle (klasseromspedagogikk).
 
Holger2009-08-19 19:03
Antall innlegg: 230

At noen ikke vil spille mot andre med mye lavere ranking er fullt forståelig. Hvis man tar for seg ranking-formelen, mener jeg denne gir ok resultat for spillere som er på tilnærmet samme nivå. Er det stor forskjell mellom spillerne, blir typisk den med lavest ranking favorisert. Det har så vidt jeg vet vært snakk om dette før; Formelen gir ikke en fullgod beskrivelse av rankingskalaen sett under ett.
 
HanneH2009-08-19 19:31
Antall innlegg: 2290

Baltez, en ting er helt sikkert og det føler jeg meg 100 % trygg på jeg spiller mot ALLE uansett rank. Men om noen med lavere rank kommer inn på spillet og forsvinner ut igjen før jeg rekker og starte så har jeg nok opplevd det, har faktisk noen ganger endt opp i spillet med meg selv som eneste deltaker :)

De eneste gangene jeg nekter noen, og den knappen er det enormt sjelden jeg bruker er om jeg husker å sjekke profil og ser at de har under 50 spilte kamper eller om de er dobbeltgjengere. Og om du vet noe annet skulle jeg gjerne visst hvor du hadde det fra. Mine motspillere har fra 300-4000 i rank, så jeg har nok ikke dårlig samvittighet ovenfor noen på det området når det gjelder ranking.
 
vibekem2009-08-19 19:47
Antall innlegg: 2

Det var veldig hyggelig at så mange engasjerte seg i denne diskusjonen:) Jeg må si at etter jeg har lest alt her, så forstår jeg litt dere som nekter også ti en viss grad:) Jeg skal ikke klage mer over dette her inne, men bare spille og kose meg og ha det gøy med de som vil spille:) ønsker alle en fin scrabble kveld...
 
Torill2009-08-19 19:55
Antall innlegg: 3658

Vil bare si at også spillere med høy rank blir nekta ganske ofte.

Sjøl er jeg mer opptatt av hvilket brett jeg og ikke misnt hastighet jeg skal spille, enn hva slags rank motspiller har. Har jeg lyst på tilfeldig lynrask går jeg oftest inn i et tilfeldig lynrask spill hvis noen har startet det, uavhengig av rank. Hvis det er en med lav rank, hender det jeg blir nekta. Da bare starter jeg et spill sjøl eller går inn i et annet type spill som jeg også kan tenke meg å spille. Med litt tålmodighet går det som regel bra.
 
Hei-GRT-tfs - Ikke medlem lenger2009-08-19 19:59
Antall innlegg: 3

For å si det slik: Det er en veldig liten gruppe her inne som er kjempe opptatt av ranking. Det som er viktig å huske på er at svært mange med lav ranking kunne hatt høy rank om de skiftet spillestil + såg noen som helst verdi i å få ett høyest mulig tall. Mange gir rett og slett blaffen og vil heller spille med tanta di enn en cola drikkende poengsankende fyr. (Gjerne med pannebånd)
 
Torill2009-08-19 20:09
Antall innlegg: 3658

Hvem er han? Finnes det ordspillere med pannebånd???
 
Cygnus2009-08-19 20:12
Antall innlegg: 44845

Alle blir nektet nå og da - det er ingenting å bry seg om! Men åpne et spill selv, så har DU styringen! Lykke til!
 
BeeJay2009-08-19 20:45
Antall innlegg: 930

Hehe! Jeg klikket meg nå bevisst inn på bare spillere med høyere rank enn meg, fra 200 over meg og oppover, og ble avvist fire ganger i løpet av 2-3 minutter. Kan ikke annet enn å flire litt. Når jeg blir nektet , er det konsekvent av spillere med høyere rank.
Har ALDRI blitt nektet av en spiller med lavere rank enn meg.
Gidder ikke bry meg om det, det får være opp til dem om de vil spille med meg eller ikke. Hvis rankingen er så viktig for noen spillere, så dem om det. Jeg har nettopp hatt et hyggelig spill med en som hadde ca 700 mindre enn meg , og det var like hyggelig som å spille med andre spillere. Som jeg ser det, er det de som blir så "smalsporet", som går glipp av moroa. :) Men...hrm...selvsagt liker jeg å vinne....hehe....
 
BeeJay2009-08-19 20:49
Antall innlegg: 930

Men..må bare spørre fordi det ble nevnt av en tidligere "skribent" her : hvordan oppdager man om noen har doble profiler? Jeg innrømmer at jeg har begynt å sjekke enkelte, når jeg ser at de fyker oppover i rank på få spill, regner jeg med at det er en "nygammel". Men dobbel profil??
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-08-19 20:52
Antall innlegg: 1398

BeeJay: Hvorfor i all verden har du begynt å sjekke enkelte, når du ikke bryr deg noe som helst om ranking??
 
BeeJay2009-08-19 20:59
Antall innlegg: 930

Sa ikke at jeg ikke "bryr meg noe som helst om ranking", baltez. Sa jo at jeg liker å vinne, ikke sant? :):) Men tar det ikke allverdens alvorlig. Taper en haug poeng iblant, som de siste dagene, og så vinner jeg dem tilbake....eller ikke....det er underholdning. Likevel : jeg synes det virker useriøst og som lite fair play å late som man er ny når man ikke er det. Og jeg unngår spillere som helt tydelig er "nygamle", for jeg vil jo også gjerne ha noen poeng igjen.....Men det derre har vært gjenstand for laaange diskusjoner her før, uten at jeg blandet meg inn i det da. Skal heller ikke gjøre det nå. Men kan i alle fall si at å betrakte noen som mindre intelligente enn seg selv fordi om de har lavere rank i ordspill, vitner om en smule umodenhet og uvitenhet på mange områder.....
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?